Activematic ir automātisko transmisiju sērija ar manuālas vadības iespēju, kas tiek uzstādītas Mazda modeļos. Pateicoties automātiskā un manuālā režīmu kombinācijai un dažādiem programmatūras iestatījumiem, šīm transmisijām ir līdzsvarotas ekspluatācijas īpašības, tās nodrošina izcilu paātrinājuma dinamiku, ātru pārnesumu pārslēgšanu, braukšanas komfortu un degvielas ekonomiju.
Kā tas darbojas
Activematic ir veidots uz klasiskās hidrauliskās automātiskās transmisijas pamata. Specializēta programmaparatūra ļauj izmantot AAS (Active Adaptive Shift) funkciju. Tas nodrošina adaptīvu pārnesumu pārslēgšanu atbilstoši ceļa apstākļiem. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, autovadītājs pabīda pārnesumu pārslēdzējsviru speciālā gropē ar atzīmi „M”. Pārslēdzot sviru uz „+” vai „–”, pārnesumi tiek attiecīgi pārslēgti uz augšu vai uz leju. Var tikt izmantotas arī zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas.
Vairums modifikāciju piedāvā arī DAM (Direct Activematic) funkciju. Tā ļauj autovadītājam uz neilgu laiku pārslēgt pārnesumus uz augšu vai uz leju, nepārslēdzoties uz manuālo režīmu, kas ir ērti manevrēšanai, braukšanai lejup no kalna un dažās citās situācijās.
Populāras Activematic transmisijas
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Spēka pārvada izkārtojums | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
FN4A-EL | Ford | 4 | 2,3 | 200 | Priekšējā | 1999 | Mazda 5; Mazda 3; Mazda 2; Mazda 6 |
FS5A‑EL | Ford | 5 | 2,5 | 250 | Priekšējā | 2005 | Mazda CX-7; Mazda 3; Mazda 6; Mazda 5 |
SJ6A-EL | Aisin | 6 | 5,0 | 480 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2006 | Mazda MX-5; Mazda RX-8 |
AW6A-EL | Aisin | 6 | 4,0 | 450 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2004 | Mazda CX-7; Mazda CX-9 |
GF4A-EL | Mazda | 4 | 3,0 | 260 | Priekšējā | 1999 | Mazda Familia; Mazda Capella |
Biežāk sastopamie Activematic transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Ar laiku nolietojas transmisijas bukses, kas izraisa tās vibrāciju darbības laikā. | GF4A-EL |
Priekšlaicīgi nolietojas solenoīdu vārsti, kas darbības laikā bieži rada rāvienus un vibrācijas. | GF4A-EL; FS5A‑EL |
Ja radiators netiek savlaicīgi notīrīts, transmisija var pārkarst, kā rezultātā rodas elektronikas darbības traucējumi. | GF4A-EL |
Aizmugurējā vāka nodilums izraisa zemu eļļas spiedienu. Tas izraisa frikcijas disku slīdēšanu un pārdegšanu. | FN4A-EL |
Blīvēm, gumijas profila virzuļiem un bremžu lentēm ir īss kalpošanas laiks. | FN4A-EL; FS5A‑EL |
Gultņi ātri salūzt, un rodas transmisijas vārpstas sašķiebe. | FS5A‑EL |
Priekšlaicīgi nolietojas atpakaļgaita apvalks, padarot neiespējamu šī pārnesuma ieslēgšanu. | FS5A‑EL |
Hidrobloka solenoīdi ir jutīgi pret piesārņojumu. Transmisijas šķidruma un filtru nomaiņas intervālu neievērošana var tiem kaitēt. | AW6A-EL; SJ6A-EL |
Komentēt