AFS (Aktīvā stūres vadības sistēma) ir aktīva stūres vadības sistēma, kas uzstādīta Cadillac un BMW automašīnās. Tā debitēja 2003. gadā. Sistēma kontrolē stūres attiecību, ņemot vērā automašīnas ātrumu, un pielāgo priekšējo riteņu pagrieziena leņķi, lai izvairītos no buksēšanas. Tas uzlabo transportlīdzekļa vadāmību un manevrēšanas spējas, kā arī palielina braukšanas drošību.
Kā darbojas AFS
Stūres vārpstā ir iebūvēts planetārais pārvads ar epiciklisko zobratu. Epicikliskais zobrats ir savienots ar elektrodzinēju, kuru kontrolē sistēma. Maināms ātrums un epicikliskā zobrata griešanās virziens ļauj mainīt stūres attiecību, pielāgojot stūres reakciju atbilstoši ceļa apstākļiem.
Sistēma analizē stūres vārpstas kopējo griešanās leņķi, transportlīdzekļa pagriešanās ātrumu un tā sānisko paātrinājumu. Pamatojoties uz šiem datiem, sistēma aprēķina nepieciešamo dzinēja vārpstas griešanās ātrumu un virzienu.
AFS cieši sadarbojas ar stabilitātes kontroles sistēmu. Savukārt pēdējā pielāgo priekšējo riteņu pagrieziena leņķi, lai pārliekas pagriežamības gadījumā atgūtu paredzēto automašīnas trajektoriju.
Populāras automašīnas, kas aprīkotas ar AFS
- Cadillac STS
- BMW 5. sērijas E60/E60, 6. sērijas E63/E64, X5 E70, 1. sērijas E81, E87, BMW 3. sērijas E90, E91, E92, E93
Darbības traucējumu iemesli
- Bojāts stūres rata leņķa devējs vai pagriešanās ātruma devējs.
- Nepienācīgs stūres līstes remonts.
- Nepareiza kopējā stūres leņķa devēja noregulēšana.
- Riteņu savirze ir izjaukta.
Komentēt