AFS: definīcija, funkcija, darbības princips un atteices cēloņi

AFS: definīcija, funkcija, darbības princips un atteices cēloņi

AFS (Aktīvā stūres vadības sistēma) ir aktīva stūres vadības sistēma, kas uzstādīta Cadillac un BMW automašīnās. Tā debitēja 2003. gadā. Sistēma kontrolē stūres attiecību, ņemot vērā automašīnas ātrumu, un pielāgo priekšējo riteņu pagrieziena leņķi, lai izvairītos no buksēšanas. Tas uzlabo transportlīdzekļa vadāmību un manevrēšanas spējas, kā arī palielina braukšanas drošību.  

Kā darbojas AFS

Stūres vārpstā ir iebūvēts planetārais pārvads ar epiciklisko zobratu. Epicikliskais zobrats ir savienots ar elektrodzinēju, kuru kontrolē sistēma. Maināms ātrums un epicikliskā zobrata griešanās virziens ļauj mainīt stūres attiecību, pielāgojot stūres reakciju atbilstoši ceļa apstākļiem.

Sistēma analizē stūres vārpstas kopējo griešanās leņķi, transportlīdzekļa pagriešanās ātrumu un tā sānisko paātrinājumu. Pamatojoties uz šiem datiem, sistēma aprēķina nepieciešamo dzinēja vārpstas griešanās ātrumu un virzienu.

AFS cieši sadarbojas ar stabilitātes kontroles sistēmu. Savukārt pēdējā pielāgo priekšējo riteņu pagrieziena leņķi, lai pārliekas pagriežamības gadījumā atgūtu paredzēto automašīnas trajektoriju.

Populāras automašīnas, kas aprīkotas ar AFS

Darbības traucējumu iemesli

  • Bojāts stūres rata leņķa devējs vai pagriešanās ātruma devējs.
  • Nepienācīgs stūres līstes remonts.
  • Nepareiza kopējā stūres leņķa devēja noregulēšana.
  • Riteņu savirze ir izjaukta.
    Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

    Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.