Direct-Shift Gearbox (DSG) ir elektroniski kontrolēta dubultā sajūgā daudzvārpstu automātiskā pārnesumkārba. Tā tiek uzstādīta daudzās Volkswagen Group ražotās automašīnās. Tostarp ar to ir aprīkoti tādu marku transportlīdzekļi kā Škoda, SEAT, Volkswagen un Bugatti.
Šī transmisija debitēja 2003. gadā ar Volkswagen Golf Mk4 R32. Tā bija pasaulē pirmā automatizētā transmisija, kas tika uzstādīta sērijveidā ražotā automašīnā. Tā piedāvā automātiskos un manuālos pārnesumu pārslēgšanas režīmus.
Līdz šim brīdim ir izlaistas vairākas šo pārnesumkārbu paaudzes. Daudzi no tām tika izstrādātas sadarbībā ar citiem ražotājiem, tostarp BorgWarner un LuK.
Kā darbojas DSG
Galvenā šī veida pārnesumkārbu priekšrocība ir nepārtraukta griezes momenta pārvade, kas tiek panākta, izmantojot divus sajūgus un divas pārnesumu vārpstas. Viens pārnesums ir ieslēgts, savukārt otrs ir gatavs ieslēgšanai. Nepieciešamo pārnesumu izvēlas elektroniskais vadības bloks, pamatojoties uz dažādu devēju signāliem. Pārnesuma ieslēdz ar regulētājvārsta, elektromagnētisko un spiediena regulēšanas vārstu palīdzību. Lai pārslēgtos manuālajā režīmā, pārbīdiet pārnesumkārbas sviru pa labi. Lai palielinātu vai samazinātu pārnesumskaitli, pabīdiet sviru „+” vai „–” virzienā. Daudzās modifikācijās manuālai transmisijas kontrolei tiek piedāvātas zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas.
Populāras DSG modifikācijas
Modifikācija | Kods | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Dzinēja darba tilpums, l | Sajūga veids | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
DSG-6 | DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3,2 | sausais | 2003 | Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6; Seat Leon 1P; Škoda Octavia A5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Superb B6; Volkswagen Touran |
DSG-7 | DQ200 (0AM) | 7 | 250 | 2,0 | sausais | 2007 | Škoda Rapid; Volkswagen Golf 6; Škoda Fabia 2; Volkswagen Polo 5; Volkswagen Passat B7; Škoda Superb B6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Octavia A7 |
DSG-7 | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2,5 | eļļas | 2008 | Volkswagen Golf 7; Škoda Superb B8; Volkswagen Tiguan NF; Škoda Octavia A7; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Jetta 6 |
DSG-7 | DQ380 (0DE) | 7 | 420 | 2,0 | eļļas | 2015 | Volkswagen Golf 7 GTI; Volkswagen Magotan |
DSG-7 | DQ381 (0GC) | 7 | 420–430 | 2,0 | eļļas | 2017 | Volkswagen Golf 7.5 R; Škoda Karoq; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Octavia 3 A7; Volkswagen Golf Sportsvan; SEAT Leon 3; Volkswagen Arteon |
DSG-7 | DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3,0 | eļļas | 2015 | Volkswagen Phideon |
Bieži sastopami DSG transmisijas darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Darbības laikā bieži notiek rāvieni un rodas vibrācijas. | DQ250 (02E) |
Ja transmisijas eļļa netiek savlaicīgi nomainīta, solenoīdi var aizsērēt ar sajūga nodiluma produktiem. | DQ250 (02E), DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) |
Sajūga komplekts priekšlaicīgi nolietojas. | DQ200 (0AM) |
Elektroniskais vadības bloks izdeg. | DQ200 (0AM) |
Augsta eļļas spiediena dēļ mehatronikas bloka korpuss var saplaisāt. | DQ200 (0AM) |
Mēdz notikt sesto pārnesumu ieslēdzošās dakšas atteice. | DQ200 (0AM) |
Siltummaiņa aizsērēšanas dēļ transmisija var pārkarst. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) |
Rodas mehatronikas bloka darbības traucējumi. | DL382 (0CK, 0CL) |
Transmisijas šķidrums ātri zaudē savas ekspluatācijas īpašības. Tas izraisa sajūga gultņa nodilumu. | DL382 (0CK, 0CL) |
Komentēt