G-Tronic ir automātisko pārnesumkārbu sērija ar manuālo režīmu, kas tiek uzstādītas Mercedes-Benz un SsangYong automašīnās. Pirmā G-Tronic bija četrpakāpju automātiskā pārnesumkārba, kas tika izlaista 1981. gadā. Šobrīd ražotājs izlaiž 9-pakāpju G-Tronic pārnesumkārbas. Visas šīs pārnesumkārbas ir Daimler AG pašmāju izstrādnes. Tām ir raksturīga uzticamība un augsta veiktspēja, un tās var nodot augstus griezes momentus.
G-Tronic darbības princips
G-Tronic ir izveidota kā klasiska automātiskā pārnesumkārba ar hidrodinamisko transformatoru (hidrotransformatoru) un elektronisko vadību. Kopš 90. gadiem tajā ir iespējama hidrodinamiskā transformatora bloķēšana. Sākotnēji tas ļāva autovadītājam izvēlēties pašu augstāko pārnesumu (varēja izslēgt vienu vai vairākus augstākus starpposma pārnesumus). Vēlāk tas palīdzēja ieviest pilnībā manuālu režīmu, kas bija pieejams visām nākamajām šīs automātiskās pārnesumkārbas paaudzēm.
Parasti šīm pārnesumkārbām ir vairāki automātiski darbības režīmi, piemēram, Sport, Comfort, Eco. Autovadītājs var izvēlēties vēlamo režīmu, izmantojot pogu, speciālu slēdzi vai selektoru centrālajā konsolē. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, pārnesumu pārslēgam jābūt ieslēgtam pozīcijā „D”, un pēc tam tas jāpabīda pa kreisi, „–” zīmes virzienā. Šī darbība bloķē šobrīd ieslēgto pārnesumu. Pēc tam jūs varat pārslēgt pārnesumus uz augšu vai uz leju, pabīdot selektoru attiecīgi „+” vai „–” virzienā. Manuālu pārslēgšanu var veikt arī ar zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņu palīdzību (ja transportlīdzeklim tādas ir).
Populāras G-Tronic transmisijas
Modifikācija | Pārnesumkārbas kods | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N⋅m | Ražošanas sākuma gads | Spēka pārvada izkārtojums | Mercedes-Benz modeļi | SsangYong modeļi |
4G-Tronic | 722.3 (W4A040) | 4 | 6,0 | 570 | 1981 | Aizmugurējā | S-Class W126; E-Class W123; S-Class W140; SL R107; E-Class W124; SL R129 | ― |
4G-Tronic | 722.4 (W4A020) | 4 | 3,0 | 250 | 1981 | Aizmugurējā | S-Class W126; E-Class W123; C-Class W202; E-Class W124 | ― |
5G-Tronic | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) | 5 | 3,5; 4,3; 6 | 350; 420; 580 | 1996 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | C-Class W202; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W211; C-Class W203; E-Class W212; M-Class W163; S-Class W140; S-Class W220 | Rodius AJ; Rexton Y200 |
5G-Tronic | 722.7 (W5A180) | 5 | 1,9 | 205 | 1998 | Priekšējā | Vaneo W414; A-Class W168 | ― |
7G-Tronic | 722.9 (W7X550, W7A700, W7B700) | 7 | 3,5; 5,5; 6,3 | 550; 700; 850 | 2003 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | C-Class W204; S-Class W221; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W164; C-Class W205; E-Class W212; M-Class W166 | Chairman W |
9G-Tronic | 725.0 (NAG3) | 9 | 6,7 | 1000 | 2013 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | C-Class W205; GLE W166; S-Class W222; E-Class W213; GLS X166; CLS W218 |
Bieži sastopamie G-Tronic transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Aizsērējis pārnesumkārbas eļļas radiators izraisa transmisijas pārkaršanu. | 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040) |
Mēdz lūst atpakaļgaitas pārnesuma frikcijas disku komplekta atspere. | 722.3 (W4A040); 722.4 (W4A020) |
Bieži bojājas vakuuma modulatora vārsts. | 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040) |
Bukse starp transmisijas vārpstām nav pietiekoši izturīga un bieži bojājas. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Hidrobloka solenoīdi tiek aizsērēti ar sajūga paku nodiluma produktiem. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Priekšlaicīgi notiek hidrotransformatora bloķējošā solenoīda atteice. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Bieži bojājas hidrobloka shēmas plate. | 722.7 (W5A180); 722.9 (W7A700, W7X550, W7B700) |
Tiek bojāts viens no sajūga apvalkiem. | 722.7 (W5A180) |
Vibrācijas, ko izraisa agresīvs braukšanas stils, var nopietni bojāt pārnesumkārbas korpusu. | 722.9 (W7B7000, W7X550, W7A70) |
Piesārņojums un savlaicīga transmisijas šķidruma nenomainīšana izraisa transmisijas darbības traucējumus. | 725.0 (NAG3) |
Komentēt