Geartronic ir Manumatic pārnesumkārba ar hidrodinamisko transformatoru un manuālā režīma funkciju, kas tiek izmantota Volvo vieglajās automašīnās un komerctransporta līdzekļos. Tā tika izlaista 90. gados. Šobrīd tā ir pieejama gandrīz visos šīs markas modeļos. Manuālais režīms ļauj autovadītājam vajadzības gadījumā pārņemt kontroli pār transportlīdzekli, piemēram, lai uzlabotu tā bezceļu caurgājību vai dinamiku noteiktās braukšanas situācijās.
Kā darbojas Geartronic
Pēc noklusējuma Geartronic darbojas kā automātiskā pārnesumkārba, patstāvīgi aprēķinot un mainot pārnesumskaitli. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, autovadītājs ieslēdz pārnesuma sviru gropē „+S-” un tad „+” vai „–” virzienā atkarībā no pārnesuma, kuru viņš vēlas ieslēgties. Daudziem mūsdienu Volvo modeļiem ir arī zemstūres lāpstiņas manuālai pārnesumkārbas vadībai. Pēc pārslēgšanās uz manuālo režīmu mērinstrumentu paneļa indikatora „+S-” krāsa mainās uz oranžu, un parādās skaitlis, kas norāda, kurš pārnesums ir ieslēgts.
Populāras Geartronic modifikācijas
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
AWTF-80 SC | Aisin | 6 | 2,5 | 450 | 2001 | Volvo C30 I; Volvo S60 I, II; Volvo XC60 I; Volvo S40 II; Volvo XC70 II |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 3,5 | 320 | 2000 | Volvo S40 I, II; Volvo S80 I, II; Volvo S60 I; Volvo V70 I |
4T65-E | General Motors | 4 | 3,8–5,3 | 380–440 | 1996 | Volvo XC90; Volvo S80 |
TG-81SC (AWF8F35, AWF8G45, AWF8F45) | Aisin | 8 | 3,5–4,5 | 350–480 | 2013 | Volvo S60 I; Volvo XC40 I; Volvo S90 I; Volvo XC90 I; Volvo S80 I; Volvo V90 I; Volvo XC60 I |
TF-80SD | Aisin | 6 | 3,0 | 450 | 2010 | Volvo V40 II; Volvo V70 III; Volvo V50 I; Volvo XC70 II; Volvo S60 II; Volvo XC60 I |
Bieži sastopamie Geartronic darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Ja savlaicīgi netiek nomainīts transmisijas šķidrums, hidrotransformatora solenoīdi aizsērē. | AW55-50SN, TG-81SC. |
Ja transmisijas šķidruma līmenis ir pārāk zems, transmisijas mehāniskie elementi sāk nodilt. | AW55-50SN. |
Bieži lūst planetārā pārvada vārpstas. | AW55-50SN. |
Hidrotransformatora bloķējošais sajūgs nodilst. | TG-81SC. |
Piedziņas vārpstas kreisās pusass čaula vai blīvslēgs sāk zaudēt hermētiskumu. | TG-81SC. |
Gultņi mēdz sadalīties. | GM 4Т65Е. |
Komentēt