GM 5L40-E un 5L50: īpašības, priekšrocības un trūkumi

GM 5L40-E un 5L50: īpašības, priekšrocības un trūkumi

GM 5L40-E un 5L50 ir 5 pakāpju automātiskās pārnesumkārbas ar manuālas vadības funkciju. Tās tiek ražotas kopš 1999. gada. Tās tiek uzstādītas daudzās automašīnās, kuras ražo General Motors. Tostarp ar tām ir aprīkotas tādu marku automašīnas kā Cadillac, Pontiac, Holden, Chevrolet, Saturn, Opel un Land Rover. Tās ir atrodamas arī BMW modeļos ar dažādiem pārnesumkārbu kodiem. 

Kā darbojas GM 5L40-E un 5L50

Pārnesumkārbas GM 5L40-E un 5L50 ir veidotas uz klasiskās automātiskās pārnesumkārbas bāzes ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem. Pateicoties speciālai programmatūrai, tām ir vairāki darbības režīmi, nodrošinot optimālus iestatījumus dažādiem braukšanas apstākļiem. Manuālo režīmu var aktivizēt, pārvietojot pārnesumkārbas pārslēdzējsviru attiecīgajā pozīcijā, piemēram, ar apzīmējumu „M”, un tad pabīdot sviru „+” vai „–” virzienā, lai pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai uz leju.

GM 5L40-E un 5L50 transmisiju tehniskie parametri

Pārnesumkārbas kodsMaks. dzinēja darba tilpums, lMaks. dzinēja griezes moments, N·mSpēka pārvada veidsRažošanas sākuma gadsModeļi, kuros tiek izmantoti
5L40E (A5S360R)3,6360Aizmugurējā, pilnpiedziņa1999Cadillac CTS; BMW X5 E53; Pontiac Solstice; BMW E39; Cadillac STS; Cadillac SRX; Pontiac G8; BMW E46; BMW X5 E83; BMW Z3 E36
5L50E (A5S390R)4,6450Aizmugurējā, pilnpiedziņa2000Cadillac CTS; Cadillac SRX; BMW X5 E53; Cadillac XLR

Bieži sastopamie GM 5L40-E un 5L50 transmisiju darbības traucējumi 

  • Eļļas sūknis ir jutīgs pret augstiem apgriezieniem un mēdz ieķīlēties.
  • Eļļa tiek piesārņota ar hidrotransfrmatora bloķētāja nodiluma produktiem.
  • Ja transmisijas šķidrums netiek savlaicīgi nomainīts, solenoīdi un hidrobloka kanāli tiek aizsērēti.
  • Eļļas bads izraisa rāvienus pārnesumu pārslēgšanas laikā.
  • Eļļošanas materiāla spiediena samazināšanās dēļ berzes sajūgs pārkarst un tiek iznīcināts.
  • Pārkaršanas dēļ apdeg gumijas profila virzuļi.