i-CTDi un i-DTEC – Honda dīzeļdzinēji ar Common Rail degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu

i-CTDi un i-DTEC – Honda dīzeļdzinēji ar Common Rail degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu

i-CTDi un i-DTEC ir turbopūtes dīzeļdzinēju ar Common Rail tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmu nosaukumi. Kopš 2002. gada tie tiek izmantoti Honda automašīnās. Šie dzinēji ir uzņēmuma Honda Motor Company pašmāju izstrādne. Tie ir pazīstami ar savu uzticamību un remontējamību, kā arī palīdz samazināt degvielas patēriņu.

I-CTDi, i-DTEC dzinēju iezīmes

i-CTDi un i-DTEC dzinējiem ir 4 cilindri un 16 vārsti. Cilindru bloks ir izgatavots no alumīnija, un tā cilindru čaulas ir no čuguna. Tas samazina dzinēja svaru un ļauj tam ātrāk uzsilt. Cilindru bloka galva ir no alumīnija. Gāzu sadales mehānismā tiek izmantota ķēde. Visas modifikācijas ir aprīkotas ar maināmas ģeometrijas turbokompresoru.

Populāri i-CTDi, i-DTEC dzinēji

Modifikācijas nosaukums Kods Dzinēja darba tilpums, l Maks. jauda, ZS Maks. griezes moments, N·m Ražošanas sākuma gads Honda modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Biežāk sastopamie i-CTDi, i-DTEC dzinēju darbības traucējumi 

Darbības traucējumi Dzinēji
Apgrūtināta dzinēja iedarbināšana aukstā laikā.N22A; N22B
Gāzu sadales mehānisma ķēde mēdz izstaipīties pat pēc neliela nobraukuma.N22A
Turbokompresors bieži sabojājas.N22A
Izplūdes kolektors bieži saplaisā.N22A
EGR vārsts ātri aizsērē, un tā ieplūdes caurule saplaisā.N22A; N22B
Kloķvārpstas demfera skriemelis var priekšlaicīgi saplīst.N22A
Bieži notiek pjezoelektrisko inžektoru atteice.N22B; N16A
Zema spiediena degvielas sūknis sabojājas, ja degvielas filtrs netiek savlaicīgi nomainīts.N22B
Dīzeļa daļiņu filtrs priekšlaicīgi aizsērē.N16A