i-CTDi un i-DTEC ir turbopūtes dīzeļdzinēju ar Common Rail tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmu nosaukumi. Kopš 2002. gada tie tiek izmantoti Honda automašīnās. Šie dzinēji ir uzņēmuma Honda Motor Company pašmāju izstrādne. Tie ir pazīstami ar savu uzticamību un remontējamību, kā arī palīdz samazināt degvielas patēriņu.
I-CTDi, i-DTEC dzinēju iezīmes
i-CTDi un i-DTEC dzinējiem ir 4 cilindri un 16 vārsti. Cilindru bloks ir izgatavots no alumīnija, un tā cilindru čaulas ir no čuguna. Tas samazina dzinēja svaru un ļauj tam ātrāk uzsilt. Cilindru bloka galva ir no alumīnija. Gāzu sadales mehānismā tiek izmantota ķēde. Visas modifikācijas ir aprīkotas ar maināmas ģeometrijas turbokompresoru.
Populāri i-CTDi, i-DTEC dzinēji
Modifikācijas nosaukums | Kods | Dzinēja darba tilpums, l | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Honda modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
i-CTDi | N22A | 2.2 | 140 | 340 | 2002 | Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV |
i-DTEC | N22B | 2.2 | 150−180 | 350−380 | 2008 | Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III |
N16A | 1.6 | 120−160 | 300−350 | 2013 | Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II |
Biežāk sastopamie i-CTDi, i-DTEC dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Apgrūtināta dzinēja iedarbināšana aukstā laikā. | N22A; N22B |
Gāzu sadales mehānisma ķēde mēdz izstaipīties pat pēc neliela nobraukuma. | N22A |
Turbokompresors bieži sabojājas. | N22A |
Izplūdes kolektors bieži saplaisā. | N22A |
EGR vārsts ātri aizsērē, un tā ieplūdes caurule saplaisā. | N22A; N22B |
Kloķvārpstas demfera skriemelis var priekšlaicīgi saplīst. | N22A |
Bieži notiek pjezoelektrisko inžektoru atteice. | N22B; N16A |
Zema spiediena degvielas sūknis sabojājas, ja degvielas filtrs netiek savlaicīgi nomainīts. | N22B |
Dīzeļa daļiņu filtrs priekšlaicīgi aizsērē. | N16A |
Komentēt