Kas ir AMT? Definīcija, veidi, raksturlielumi, un kā tas darbojas

Kas ir AMT? Definīcija, veidi, raksturlielumi, un kā tas darbojas

AMT ir automatizēta mehāniskā transmisija. Konstrukcijas ziņā tā ir balstīta uz mehānisko transmisiju, tomēr atšķiras no tās ar automātisku pārnesumu un sajūga vadības sistēmu.

 AMT priekšrocības ir: 
  • ekspluatācijas ērtība;
  • efektīvs enerģijas patēriņš;
  • uzticamība;
  • relatīvi zemas izmaksas, salīdzinot ar klasisko automātisko transmisiju.

AMT var darboties pusautomātiskajā un automātiskajā režīmā. Pusautomātiskajā režīmā ir paredzēta secīga ātrumu pārslēgšana, izmantojot centrālās konsoles sviru vai lāpstiņu ātruma pārslēdzējus.

Automātiskajā režīmā AMT kontroli veic elektroniskā sistēma, kuras sastāvdaļas ir:

  • vadības bloks;
  • ievades devēji;
  • iedarbināšanas mehānismi.

Vadības bloks analizē ievades informāciju, it īpaši eļļas temperatūras un spiediena rādījumus, pārnesumsviras un pārslēgšanas dakšas pozīcijas. Pamatojoties uz analīzes datiem, tas nosūta komandas iedarbināšanas mehānismiem.

AMT ir aprīkota ar berzes tipa sajūgu. Mūsdienu automašīnām var būt divu sajūgu pārnesumkārba. Tā pārvada griezes momentu no dzinēja, nepārtraucot jaudas plūsmu.

AMT ir aprīkota ar berzes tipa sajūgu
 Populārākās automatizētās mehāniskās pārnesumkārbas ar diviem sajūgiem ir: 
  • DCT M Drivelogic (BMW);
  • PDK (Porsche);
  • DSG (Volkswagen);
  • Speedshift DCT (Mercedes-Benz);
  • Powershift (Ford, Volvo);
  • S-Tronic (Audi);
  • Twin Clutch SST (Mitsubishi);
  • TCT (Alfa Romeo).
 Atkarībā no sajūga un zobrata piedziņas veida ir divu veidu AMT: 
  1. Ar elektrisko piedziņu.
    • Allshift (Mitsubishi);
    • Durashift EST (Ford);
    • Dualogic (Fiat);
    • MultiMode (Toyota);
    • Easytronic (Opel);
    • 2-Tronic (Peugeot);
    • SensoDrive (Citroën).

  2. Ar hidraulisko piedziņu.
    • SMG (BMW);
    • Selespeed (Alfa Romeo);
    • R-Tronic (Audi);
    • Quickshift (Renault);
    • ISR (Lamborghini).

AMT ar elektrisko piedziņu piedziņas mehānismiem ir elektrodzinēji; savukārt hidropiedziņas AMT ir hidrauliskie cilindri, kurus vada elektromagnētiskie vārsti. Hidropiedziņas AMT vadības sistēma ietver hidraulisko vadības bloku, kas kontrolē hidraulisko cilindru darbību un uztur spiedienu sistēmā.

Hidropiedziņai, salīdzinot ar elektrisko, ir augstākas energo prasības: papildu enerģija tiek patērēta, lai uzturētu sistēmas spiedienu. Hidropiedziņas priekšrocība, salīdzinot ar elektrisko piedziņu, ir tās augstais darbības ātrums.

    Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

    Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.