I-Shift ir automatizēta pārnesumkārba ar manuālu vadības funkciju, kas tiek uzstādīta Volvo kravas automašīnās. To izstrādāja Volvo Group inženieri, un tā tiek izmantota no 2001. gada. 2014. gadā, ņemot to par piemēru, tika izveidota I-Shift Dual Clutch transmisija — modifikācija ar dubulto sajūgu. Pateicoties reduktoriem, I-Shift nodrošina drošu kustības uzsākšanu pat pilnībā piekrautam transportlīdzeklim. Vienlaikus sajūga slodze tiek samazināta par līdz pat 75%. Turklāt tiek optimizēts degvielas patēriņš. Spēja pārslēgt pārnesumus manuāli ļauj efektīvi izmantot dzinēja griezes momentu atbilstoši ceļa apstākļiem. Pārslēgšana uz manuālo režīmu tiek veikta, pabīdot pārnesumu pārslēdzējsviru pozīcijā, kas apzīmēta ar „M”. Pārnesumus var pārslēgt uz augšu un uz leju, izmantojot „+” un „–” pogas, kas uzstādītas uz pārnesumkārbas pārslēdzējsviras.
Populāras Volvo I-Shift modifikācijas
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. transportlīdzekļa svars, tonnas | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
AT2412C | Volvo | 12 + 4 atpakaļgaitas | 2400 | 44 | Volvo FH; Volvo FM |
ATO2512C | Volvo | 12 + 4 atpakaļgaitas | 2500 | 60 | Volvo FM; Volvo FH |
AT2812D | Volvo | 12 + 4 atpakaļgaitas | 2800 | 52 | Volvo FH |
ATO3512D | Volvo | 12 + 4 atpakaļgaitas | 3550 | 60 | Volvo FH |
ATO3112E | Volvo | 12 + 4 atpakaļgaitas | 3150 | 60 | Volvo FH |
AT2612D | Volvo | 12 + 4 atpakaļgaitas | 2600 | 60 | Volvo FM; Volvo FH |
SPO2812 | Volvo | 12 + 4 atpakaļgaitas | 2800 | 60 | Volvo FH; Volvo FE; Volvo FMX |