S tronic ir automātiskā pārnesumkārba ar dubulto sajūgu, kas kopš 2005. gada tiek uzstādīta Audi modeļos. Pirms tam tā tika saukta par DSG, tāpat kā citās Volkswagen Group ražotajās automašīnās. Tā apvieno automātiskās un manuālās transmisijas priekšrocības, nodrošinot maksimālu braukšanas komfortu, vienlaikus ļaujot autovadītājam pārslēgt pārnesumus manuāli, kad vien viņš to vēlas. Dažas S tronic pārnesumkārbas ir DSG pārnesumkārbu kopijas, kuras Volkswagen Group uzstādīja vairumā Škoda, SEAT un Volkswagen modeļu. Daži no tiem tika īpaši pielāgoti izmantošanai automašīnās ar garenvirzienā uzstādītiem dzinējiem un ir sastopami tikai dažādos Audi modeļos.
Kā darbojas S tronic
Transmisijas konstrukcijā ir divas primārās vārpstas ar nepāra un pāra pārnesumiem; katra no tām ir savienota ar atsevišķu sajūgu. Kamēr ir ieslēgts viens pārnesums, tikmēr pārnesumkārbas elektroniskais vadības bloks analizē dažādu devēju signālus un izvēlas, kurš otrās vārpstas pārnesums jāieslēdz nākamais. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, jāpārbīda selektora sviru attiecīgajā gropē vai jāizmanto zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas.
Populāras S tronic modifikācijas
Pārnesumkārbas kods | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Dzinēja darba tilpums, l | Dzinēja izkārtojums | Sajūga veid | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
DL501 (0B5) | 7 | 550 | 4,2 | Garenvirziena | Slapjais | 2008 | Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T |
DL800 (0BZ) | 7 | – | – | Garenvirziena | Slapjais | 2013 | Audi R8 4S; Audi R8 42 |
DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3,0 | Garenvirziena | Slapjais | 2015 | Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY |
DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3,2 | Šķērsvirziena | Sausais | 2003 | Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U |
DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2,5 | Šķērsvirziena | Slapjais | 2008 | Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U |
0СJ | 7 | 400 | 2,0 | Garenvirziena | Slapjais | 2016 | Audi A4 8W |
Bieži sastopamie S tronic darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Dubultā sajūga mehānisms diezgan ātri sabojājas. | DL501 (0B5). |
Ja eļļa netiek savlaicīgi nomainīta, tad solenoīdi tiek aizsērēti ar sajūga nodiluma produktiem. | DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Bojājas sajūga apvalka gultnis. | DL501 (0B5). |
Transmisija darbojas ar rāvieniem, radot pārmērīgu vibrāciju. | DQ250 (02E). |
Ja siltummaini regulāri nenotīra, transmisija pārkarst. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Komentēt