Kas ir Sportmatic? Īpašības un tehniskie parametri

Kas ir Sportmatic? Īpašības un tehniskie parametri

Sportmatic ir manuālas pārslēgšanas funkcija automātiskajās transmisijās, kas tiek uzstādīta Kia automašīnās. Tā tiek piedāvāta vai nu kā rūpnīcā uzstādīts aprīkojums, vai kā izvēlne vairumā mūsdienu modifikāciju. Tā tiek izmantota kopš 2001. gada. Šī funkcija uzlabo transportlīdzekļa veiktspēju salīdzinājumā ar klasisko automātisko pārnesumkārbu.

Darbības princips

Sportmatic funkcijas pamatā ir klasiskās automātiskās transmisijas ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem. Tās programmaparatūra ļauj manuāli pārslēgt pārnesumus. Vadības bloks saņem informāciju par autovadītāja izvēlēto pārnesumu un fiksē to noteiktajā diapazonā līdz noteiktam brīdim. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, pārvietojiet pārnesumkārbas pārslēdzējsviru pa kreisi no pozīcijas „D”. Pēc tam selektorā iedegsies atbilstošs indikators, kas brīdinās par ieslēgto manuālo režīmu. Pārvietojiet sviru uz „+” vai „–”, lai attiecīgi pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai uz leju.

Populāras transmisijas ar Sportmatic funkciju

Transmisijas kodsPārnesumu skaitsMaks. dzinēja griezes moments, N·mMaks. dzinēja darba tilpums, lPiedziņas veidsRažošanas sākuma gadsModeļi, kas ar to aprīkoti
A5GF152702,7Priekšējā2005Forte TD; Carnival VQ; Opirus LD; Carens UN; Magentis MG
A5SR255505,0Aizmugurējā, pilnpiedziņa2007Mohave HM; Sorento BL
A6LF363803,8Priekšējā, pilnpiedziņa2009Sorento UM; Carnival YP; Sorento XM; Carnival VQ
A8LF183503,5Priekšējā, pilnpiedziņa2016Sorento UM; Carnival YP; Sportage QL; Cadenza YG

Bieži sastopamie transmisijas darbības traucējumi ar Sportmatic funkciju 

Darbības traucējumiTransmisijas
Agresīva braukšanas stila dēļ priekšlaicīgi nolietojas planetārie reduktori.A5GF1
Ātri sabojājas solenoīdi.A5GF1
Ieejas un izejas vārpstu ātruma sensoriem ir īss kalpošanas laiks. To galvenokārt izraisa transmisijas pārkaršana.A5GF1; A6LF3
Hidrobloka kanāli aizsērē, izraisot transmisijas darbības traucējumus.A5SR2
Regulāras un nepārtrauktas riteņa buksēšanas dēļ var tikt sabojāti diferenciāļa korpusa rievas.A5SR2.
Plastmasas kartera vāks ir būtiski pakļauts mehāniskiem bojājumiem.A6LF3
Transmisiju darbības traucējumus izraisa programmaparatūras kļūdas.A8LF1