Sportmatic ir manuālas pārslēgšanas funkcija automātiskajās transmisijās, kas tiek uzstādīta Kia automašīnās. Tā tiek piedāvāta vai nu kā rūpnīcā uzstādīts aprīkojums, vai kā izvēlne vairumā mūsdienu modifikāciju. Tā tiek izmantota kopš 2001. gada. Šī funkcija uzlabo transportlīdzekļa veiktspēju salīdzinājumā ar klasisko automātisko pārnesumkārbu.
Darbības princips
Sportmatic funkcijas pamatā ir klasiskās automātiskās transmisijas ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem. Tās programmaparatūra ļauj manuāli pārslēgt pārnesumus. Vadības bloks saņem informāciju par autovadītāja izvēlēto pārnesumu un fiksē to noteiktajā diapazonā līdz noteiktam brīdim. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, pārvietojiet pārnesumkārbas pārslēdzējsviru pa kreisi no pozīcijas „D”. Pēc tam selektorā iedegsies atbilstošs indikators, kas brīdinās par ieslēgto manuālo režīmu. Pārvietojiet sviru uz „+” vai „–”, lai attiecīgi pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai uz leju.
Populāras transmisijas ar Sportmatic funkciju
Transmisijas kods | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Piedziņas veids | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
A5GF1 | 5 | 270 | 2,7 | Priekšējā | 2005 | Forte TD; Carnival VQ; Opirus LD; Carens UN; Magentis MG |
A5SR2 | 5 | 550 | 5,0 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2007 | Mohave HM; Sorento BL |
A6LF3 | 6 | 380 | 3,8 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2009 | Sorento UM; Carnival YP; Sorento XM; Carnival VQ |
A8LF1 | 8 | 350 | 3,5 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2016 | Sorento UM; Carnival YP; Sportage QL; Cadenza YG |
Bieži sastopamie transmisijas darbības traucējumi ar Sportmatic funkciju
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Agresīva braukšanas stila dēļ priekšlaicīgi nolietojas planetārie reduktori. | A5GF1 |
Ātri sabojājas solenoīdi. | A5GF1 |
Ieejas un izejas vārpstu ātruma sensoriem ir īss kalpošanas laiks. To galvenokārt izraisa transmisijas pārkaršana. | A5GF1; A6LF3 |
Hidrobloka kanāli aizsērē, izraisot transmisijas darbības traucējumus. | A5SR2 |
Regulāras un nepārtrauktas riteņa buksēšanas dēļ var tikt sabojāti diferenciāļa korpusa rievas. | A5SR2. |
Plastmasas kartera vāks ir būtiski pakļauts mehāniskiem bojājumiem. | A6LF3 |
Transmisiju darbības traucējumus izraisa programmaparatūras kļūdas. | A8LF1 |
Komentēt