TFSI (Turbo fuel stratified injection) ir tirdzniecības zīme, kas pieder Volkswagen grupai. To izmanto Audi automašīnās kopš 2004. gada uzstādīto turbopūtes dzinēju ar tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmu marķēšanai. Šis nosaukums tiek lietots arī dažām SEAT, Škoda un Volkswagen automašīnās izmantoto divlitrīgo dzinēju modifikācijām.
TFSI dzinēju iezīmes
Vairums TFSI dzinēju ir 4 cilindru spēka iekārtas ar 8 vai 16 vārstiem. Daudz retāk sastopamas ir modifikācijas ar 6 cilindriem un 24 vārstiem. Cilindru bloks parasti tiek izgatavots no alumīnija, taču tas var būt izgatavots arī no čuguna. Dzinēji ir aprīkoti ar turbokompresoru, bieži vien ar maināmu ģeometriju. Populāras ir arī dubultās turbopūtes modifikācijas. Gāzu sadales mehānisma sistēma parasti tiek darbināta ar ķēdi vai siksnu. Taču pastāv arī kombinētas gāzu sadales mehānisma modifikācijas, kurās vienlaikus tiek izmantota gan ķēde, gan siksna.
Populāri TFSI dzinēji
Sērija | Dzinēja darba tilpums, l | Modifikācijas kods | Cilindru skaits un izvietojums | Vārstu skaits | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Automašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
EA113 | 2.0 | AXX | 4, vienrindas | 16 | 200 | 280 | 2004 | Audi A3 8P; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6 |
EA111 | 1.2 | CBZB | 4, vienrindas | 8 | 105 | 175 | 2009 | Audi A3 8P |
1.4 | CAXA | 4, vienrindas | 16 | 122 | 200 | 2006 | Audi A1 8X | |
EA211 | 1.2 | CJZA | 4, vienrindas | 16 | 105 | 175 | 2012 | Audi A3 8V |
1.4 | CXSA | 4, vienrindas | 16 | 122 | 200 | 2013 | Audi A3 8V | |
1.4 | CZEA | 4, vienrindas | 16 | 150 | 250 | 2014 | Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi A1 8X; Audi Q3 8U | |
1.5 | DADA | 4, vienrindas | 16 | 150 | 250 | 2017 | Audi A1 GB; Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi Q3 F3 | |
EA839 | 3.0 | CWGD | V6 | 24 | 354 | 500 | 2016 | Audi S4 B9; Audi S5 F5; Audi SQ5 FY |
3.0 | CZSE | V6 | 24 | 340 | 500 | 2017 | Audi A8 D5; Audi Q8 F1 | |
EA888 | 1.8 | CABA | 4, vienrindas | 16 | 120 | 230 | 2008 | Audi A4 B8 |
CCTA | 4, vienrindas | 16 | 200 | 280 | 2008 | Audi A3 8P; Audi TT 8J; Audi Q3 8U | ||
CDAA | 4, vienrindas | 16 | 160 | 250 | 2008 | Audi A3 8P; Audi A TT 8J | ||
CDNB | 4, vienrindas | 16 | 180 | 320 | 2008 | Audi A4 B8; Audi A6 C7; Audi A5 8T; Audi Q5 8R | ||
2.0 | CYRB | 4, vienrindas | 16 | 250 | 370 | 2015 | Audi A5 F5; Audi A4 B9; Audi Q7 4M; Audi A4 allroad B9 |
Biežāk sastopamie TFSI dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Uz ieplūdes vārstiem un turbīnas lāpstiņām ātri veidoja oglekļa nogulsnes. | AXX; CAXA; CJZA; CDAA; CCTA; CDNB; CABA |
Aizdedzes spolēm ir īss darbmūžs. | AXX; CDNB; CDAA; CABA |
Diezgan ātri sabojājas fāžu regulators. | AXX |
Salīdzinoši ātri nodilst zobsiksna vai ķēde. | AXX; CBZB; CAXA; CYRB; CCTA; CDAA; CDNB; CABA |
Tukšgaitā dzinējs pārmērīgi vibrē. | CBZB |
Bieži sabojājas elektriskais aktuators, kas ir atbildīgs par turbīnas lāpstiņu leņķa maiņu. | CAXA; CJZA; CXSA; CZEA; CBZB |
Nekvalitatīvas degvielas izmantošanas dēļ virzuļi var saplaisāt. | CAXA |
Virzuļa gredzenu pielipšanas vai kartera ventilācijas sistēmas aizsērēšanas dēļ ievērojami palielinās eļļas patēriņš. | CXSA; CZEA; CDAA; CDNB; CYRB; CCTA |
Sadales vārpstas nevienmērīgi nodilst. | CZEA |
Augstspiediena degvielas sūknim bieži rodas noplūdes. | CDAA |
Komentēt