RSC: definīcija, funkcija, darbības princips un atteices cēloņi

RSC: definīcija, funkcija, darbības princips un atteices cēloņi

RSC (roll stability control) ir apgāšanās novēršanas sistēma. Tā tiek uzstādīta Ford, Land Rover, Lincoln un Volvo automašīnās, galvenokārt apvidus automašīnās un krosoveros. Tā pirmo reizi parādījās 2002. gadā. Šī sistēma ir galvenā aktīvo drošības sistēmu sastāvdaļa un ir cieši saistīta ar stabilitātes kontroles sistēmu. Tā palīdz novērst ceļu satiksmes negadījumus, stabilizējot transportlīdzekli dinamiskas braukšanas laikā.

Kā darbojas RSC

Izmantojot žiroskopiskos devējus, RSC izseko automašīnas virsbūves sasveres leņķi un ātrumu. Ja leņķis tiek uzskatīts par bīstamu, tiek ieslēgta stabilitātes kontroles sistēma. Izmantojot ABS mehānismus, tā palēnina atbilstošo riteni. Turklāt dzinēja griezes moments tiek ierobežots. Tas palīdz samazināt centrbēdzes spēku, kas iedarbojas uz transportlīdzekli, lai tas varētu atgūt savu stāvokli uz ceļa. Šī sistēma palielina drošību, apbraucot šķēršļus un veicot straujus pagriezienus.

Populāras automašīnas, kas aprīkotas ar RSC

  • Lincoln Aviator UN152, Navigator U326;
  • Ford Explorer III, Escape I, II, Edge Mk2, Kuga Mk2;
  • Volvo XC90 I, V90 II, XC60 I;
  • Land Rover Discovery 4, Freelander 2;
  • Mazda CX-9 TB.

Biežāk sastopamie darbības traucējumu iemesli

  • Nepareizi rādījumi no virsbūves stāvokļa, pagriešanās ātruma un ABS devējiem.
  • ABS hidrobloka solenoīdu atteice spoles tinuma bojājuma dēļ.