SelectShift ir automātiskā transmisija ar manuālas vadības iespēju. Ar to ir aprīkoti daudzi Ford un Lincoln modeļi. Savā pašreizējā veidolā transmisija tika ieviesta 2000. gadu sākumā. Tomēr pats SelectShift nosaukums parādījās krietni agrāk: 1966. gadā Ford uzņēmums to izmantoja 3 un 4 pakāpju automātiskajām transmisijām ar zemiem pārnesumiem: Ford C6 SelectShift Cruise-O-Matic un Ford C4.
SelectShift darbības princips
SelectShift transmisija ir klasiska automātiskā pārnesumkārba ar hidrotransformatoru, kurā pastāv iespēja pārslēgties uz manuālo režīmu, pateicoties speciālai programmaparatūrai. Lai to aktivizētu, pārvietojiet pārnesumu selektoru sporta režīmā, kas apzīmēts ar „S”, un pēc tam nospiediet pogu „+” vai „–”, lai pārslēgtu pārnesumu uz augšu vai uz leju. Dažās modifikācijās autovadītājs var kontrolēt dzinēja griezes momentu manuālā režīmā, izmantojot zemstūres lāpstiņas.
Transmisijas kods | Pārnesumu skaits | Ražotājs | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Piedziņas veids | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas aprīkoti ar šo transmisiju |
5F31J (JF506E) | 5 | Jatco | 350 | 3,8 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2000 | Ford Galaxy MkII; Ford Mondeo MkIII |
5R55E | 5 | Ford | 550 | 5,0 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 1997 | Ford Mustang; Ford Explorer; Lincoln LS; Ford Ranger; Ford Thunderbird; Lincoln Aviator |
6F35 | 6 | Ford/General Motors | 350 | 3,0 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2008 | Ford Mondeo; Ford C-Max; Lincoln MKZ; Ford Escape; Ford Focus; Ford Fusion; Ford Kuga |
6F55 | 6 | Ford/General Motors | 450 | 4,6 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2007 | Ford Explorer; Lincoln MKS; Ford Taurus; Lincoln MKT |
6R80 (6HP26) | 6 | ZF | 600 | 6,0 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2001 | Ford Explorer; Ford Expedition; Ford Mustang; Ford Territory |
Bieži sastopamie SelectShift transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Hidrobloks un solenoīdi aizsērē un ātri sadalās. | 5F31J (JF506E); 5R55E; 6R80 (6HP26); 6F55 |
Pat nenozīmīga pārkaršana var izraisīt transmisijas darbības traucējumus. | 5F31J (JF506E) |
Bieži sabojājas plūsmas regulēšanas vārsts. | 5F31J (JF506E) |
Ieejas vārpstas apgriezienu devējam ir īss kalpošanas laiks. | 5F31J (JF506E) |
Dinamisks braukšanas stils var izraisīt bremžu joslu plīsumus. | 5R55E |
Virzuļiem un sūknim ir īss kalpošanas laiks. | 5R55E |
Pārnesumi tiek pārslēgti ar rāvieniem. | 6F35 |
Dažreiz rodas elektroniskā vadības bloka darbības traucējumi. | 6F35 |
Transmisijas bukses ātri nolietojas. | 6F55; 6R80 (6HP26) |
Bieži pārdeg mehatronikas bloks, it īpaši karstā laikā. | 6R80 (6HP26) |
Deformējas plastmasas kartera vāks, un rodas eļļas noplūde. | 6R80 (6HP26) |
Tiek bojāts transmisijas iekšējais vadojums. | 6R80 (6HP26) |
Komentēt