SelectShift ātrumu pārnesumkārba: atšķirības un tehniskie parametri

SelectShift ātrumu pārnesumkārba: atšķirības un tehniskie parametri

SelectShift ir automātiskā transmisija ar manuālas vadības iespēju. Ar to ir aprīkoti daudzi Ford un Lincoln modeļi. Savā pašreizējā veidolā transmisija tika ieviesta 2000. gadu sākumā. Tomēr pats SelectShift nosaukums parādījās krietni agrāk: 1966. gadā Ford uzņēmums to izmantoja 3 un 4 pakāpju automātiskajām transmisijām ar zemiem pārnesumiem: Ford C6 SelectShift Cruise-O-Matic un Ford C4. 

SelectShift darbības princips 

SelectShift transmisija ir klasiska automātiskā pārnesumkārba ar hidrotransformatoru, kurā pastāv iespēja pārslēgties uz manuālo režīmu, pateicoties speciālai programmaparatūrai. Lai to aktivizētu, pārvietojiet pārnesumu selektoru sporta režīmā, kas apzīmēts ar „S”, un pēc tam nospiediet pogu „+” vai „–”, lai pārslēgtu pārnesumu uz augšu vai uz leju. Dažās modifikācijās autovadītājs var kontrolēt dzinēja griezes momentu manuālā režīmā, izmantojot zemstūres lāpstiņas.

Transmisijas kodsPārnesumu skaitsRažotājsMaks. dzinēja griezes moments, N·mMaks. dzinēja darba tilpums, lPiedziņas veidsRažošanas sākuma gadsModeļi, kas aprīkoti ar šo transmisiju
5F31J (JF506E)5Jatco3503,8Priekšējā, pilnpiedziņa2000Ford Galaxy MkII; Ford Mondeo MkIII
5R55E5Ford5505,0Aizmugurējā, pilnpiedziņa1997Ford Mustang; Ford Explorer; Lincoln LS; Ford Ranger; Ford Thunderbird; Lincoln Aviator
6F356Ford/General Motors3503,0Priekšējā, pilnpiedziņa2008Ford Mondeo; Ford C-Max; Lincoln MKZ; Ford Escape; Ford Focus; Ford Fusion; Ford Kuga
6F556Ford/General Motors
4504,6Priekšējā, pilnpiedziņa2007Ford Explorer; Lincoln MKS; Ford Taurus; Lincoln MKT
6R80 (6HP26)6ZF 6006,0Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa2001Ford Explorer; Ford Expedition; Ford Mustang; Ford Territory

Bieži sastopamie SelectShift transmisiju darbības traucējumi

Darbības traucējumiTransmisijas
Hidrobloks un solenoīdi aizsērē un ātri sadalās.5F31J (JF506E); 5R55E; 6R80 (6HP26); 6F55
Pat nenozīmīga pārkaršana var izraisīt transmisijas darbības traucējumus.5F31J (JF506E)
Bieži sabojājas plūsmas regulēšanas vārsts. 5F31J (JF506E)
Ieejas vārpstas apgriezienu devējam ir īss kalpošanas laiks.5F31J (JF506E)
Dinamisks braukšanas stils var izraisīt bremžu joslu plīsumus.5R55E
Virzuļiem un sūknim ir īss kalpošanas laiks.5R55E
Pārnesumi tiek pārslēgti ar rāvieniem.6F35
Dažreiz rodas elektroniskā vadības bloka darbības traucējumi.6F35 
Transmisijas bukses ātri nolietojas.6F55; 6R80 (6HP26)
Bieži pārdeg mehatronikas bloks, it īpaši karstā laikā.6R80 (6HP26)
Deformējas plastmasas kartera vāks, un rodas eļļas noplūde.6R80 (6HP26)
Tiek bojāts transmisijas iekšējais vadojums.6R80 (6HP26)
Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.