Sentronic transmisija: būtiska informācija, veidi, īpašības un tehniskie parametri

Sentronic transmisija: būtiska informācija, veidi, īpašības un tehniskie parametri

Sentronic ir vairāku Saab automašīnās uzstādīto automātisko transmisiju ar manuālas pārnesumu pārslēgšanas funkciju mārketinga nosaukums. Tās debitēja 2000. gadu sākumā, kad tirgū ienāca otrās paaudzes Saab 9-3 un Saab 9-5.

Sentronic darbības princips 

Šīs transmisijas galvenās komplektējošās daļas bija planetārie pārvadi un hidrotransformators ar bloķēšanas funkciju noteiktos režīmos. Manuālā režīmā autovadītājs varēja maksimāli efektīvi izmantot dzinēja griezes momentu, kas pozitīvi ietekmēja transportlīdzekļa dinamiku, palielinot tā veiktspēju uz slidenas virsmas, nelīdzeniem ceļiem un braucot lejup no kalna. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, autovadītājam jāpārvieto pārnesumu parslēdzējsvira pozīcijā „M”. Sviras virzīšana uz „+” vai „–” attiecīgi tika izmantota pārnesumu pārslēgšanai augšup un lejup. Tika piedāvātas arī zemstūres lāpstiņas.

Populāras Sentronic transmisijas

Pārnesumkārbas kodsRažotājsPārnesumu skaitsMaks. dzinēja darba tilpums, lMaks. dzinēja griezes moments, N·mSpēka pārvada izkārtojumsRažošanas sākuma gadsModeļi, kuros tiek izmantoti
FA57 (AF33, AW55-50SN)Aisin53,5330Priekšējā2000Saab 9-3; Saab 9-5
AF40-6 (AWTF-80SC)Aisin62,5450Priekšējā, pilnpiedziņa2001Saab 9-5; Saab 9-3

Bieži sastopamie Sentronic transmisijas darbības traucējumi

Darbības traucējumiTransmisijas
Solenoīdi tiek aizsērēti ar frikcijas disku komplektu uzliku nodiluma produktiem.FA57 (AF33, AW55-50SN)
Eļļas bads izraisa mehānisko transmisijas elementu nodilumu.FA57 (AF33, AW55-50SN)
Notiek hidrobloka un planetārā pārvada bukses atteice.FA57 (AF33, AW55-50SN)
Pēc noteikta nobraukuma jūtami rāvieni. Tie liecina par hidrobloka darbības traucējumiem.AF40-6 (AWTF-80SC)
Bremžu josla nodilst. AF40-6 (AWTF-80SC)