Switch-Tronic ir manuālās pārnesumu pārslēgšanas funkcijas nosaukums ar automātisko pārnesumkārbu aprīkotās Alpina automašīnās. Tas tika reģistrēts 1992. gadā. Parādoties Switch-Tronic tehnoloģijai, tā kļuva revolucionāra, jo bija pirmā, kas piedāvāja manuālu vadību automātiskajām pārnesumkārbām, kas uzstādītas sērijveidā ražotos transportlīdzekļos. Šobrīd autoražotājs to aktīvi izmanto savos modeļos, jo Switch-Tronic ne vien sniedz iespēju manuāli pārslēgt pārnesumus, bet arī ir aprīkota ar speciālu programmaparatūru, kas ir pielāgota dzinēja iespējām un autovadītāja vajadzībām.
Darbības princips
Switch-Tronic pamatā ir klasiskas konstrukcijas automātiskā pārnesumkārba, kas ietver hidrotransformatoru un planetāros reduktorus. Speciāla programmaparatūra ļauj transmisijai darboties vairākos režīmos. Pēc noklusējuma tā ir pielāgota ērtai braukšanai. Vajadzības gadījumā autovadītājs var pārslēgties uz sporta režīmu, kur ātrumi tiek pārslēgti pie augstākiem apgriezieniem un ātrāk. Manuālais režīms ir paredzēts vēl dinamiskākai braukšanai. Tas nodrošina tūlītēju pārnesumu pārslēgšanu. Manuālajā režīmā pārnesumkārbu var ērti vadīt ar zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņu palīdzību.
Populāras transmisijas ar Switch-Tronic funkciju
Transmisijas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Ražošanas sākuma gads | Piedziņas veids | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
5HP18 | ZF | 5 | 310 | 3,0 | 1999 | Aizmugurējā | Alpina В3 (E36) |
5HP30 | ZF | 5 | 560 | 6,0 | 1992 | Aizmugurējā | Alpina B10 (E39) |
6HP26 | ZF | 6 | 600 | 6,0 | 2001 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | Alpina D3 Bi-Turbo; Alpina B5 (E60) |
8HP70 | ZF | 8 | 750 | 6,2 | 2010 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | Alpina D3 Biturbo (F30) |
Biežāk sastopamie ar Switch-Tronic funkciju aprīkoto transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Nodilis hidrotransformatora bloķējošais sajūgs izraisa transmisijas eļļas sūkņa atteici. | 5HP18 |
Ātri sabojājas sajūga apvalka bukse. | 5HP30; 5HP18 |
Bieži pārdeg mehatronikas bloks, it īpaši karstā laikā. | 8HP70; 6HP26 |
Nodilušo bukšu dēļ transmisija sāk vibrēt un rodas eļļas noplūde. | 6HP26; 8HP70 |
Aizsērējuši solenoīdi rada rāvienus pārnesumu pārslēgšanas laikā. | 6HP26; 8HP70 |
Plastmasas kartera vāks deformējas un plaisā. | 6HP26 |
Komentēt