TiD un TTiD dzinēji: saīsinājuma nozīme un tehniskie parametri

TiD un TTiD dzinēji: saīsinājuma nozīme un tehniskie parametri

TiD un TTiD dzinēji ir dīzeļdzinēji ar tiešu degvielas iesmidzināšanu. Tie tika uzstādīti Saab transportlīdzekļos no 1998. līdz 2012. gadam. Saīsinājums TiD tiek atšifrēts kā Turbo Injected Diesel un norāda, ka dzinējs ir aprīkots ar vienu turbokompresoru. TTiD vai Twin Turbo Injected Diesel norāda, ka dzinējs ir ar dubulto turbopūti. Pirmais TiD dzinējs parādījās 1998. gadā un tika uzstādīts Saab 9-3. Ar TTiD dzinējiem aprīkotās modifikācijas tika izlaistas 2007. gadā. Gandrīz visus šos dzinējus ražoja General Motors. Daži no tiem tika izstrādāti sadarbībā ar citiem ražotājiem, piemēram, Isuzu Motors.

TiD un TTiD dzinēju iezīmes

TiD un TTiD dzinējiem ir čuguna cilindru bloks un alumīnija cilindru bloka galva. Vairums no tiem ir aprīkoti ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Tomēr ir pieejamas arī modifikācijas bez degvielas sliedes, kur sūkņa piegādāto degvielu piegādā tieši degvielas sprauslām. Gāzu sadales mehānismā parasti tiek izmantota siksna; ķēde ir retāk sastopama.

Populāri TiD un TTiD dzinēji

NosaukumsKodsDzinēja darba tilpums, lCilindru skaits un izvietojumsVārstu skaitsMaks. jauda, ZSMaks. griezes moments, N·mRažošanas sākuma gadsSaab modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju
TiDD223L (X22DTH)2,24, vienrindas1611526019989-3;
TiDD308L3,0V62417035020019-5;
TiDZ19DTH1,94, vienrindas1615032020049-3;
TTiDZ19DTR1,94, vienrindas1618040020079-3; 9-5;
TiDZ19DT1,94, vienrindas812028019989-3; 9-5;
TiDA20DTH2,04, vienrindas1617035020109-5

Biežāk sastopamie TiD, TTiD dzinēju darbības traucējumi

Darbības traucējumi Dzinēji
Degvielas sistēmā mēdz veidoties gaisa korķi.X22DTH (D223L).
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs un EGR vārsts ātri aizsērē.X22DTH (D223L); Z19DTH.
Kloķvārpstas skriemelis ātri sabojājas.X22DTH (D223L).
Izžūstot paplāksnēm, kas piestiprinātas zem degvielas sprauslām, motoreļļa var iekļūt degvielā.X22DTH (D223L).
Augstspiediena degvielas sūkņa elektriskās komplektējošās daļas kļūst nelietojamas.X22DTH (D223L).
Ieplūdes kolektora virpuļvārsti var viegli sadalīties.Z19DTH; A20DTH.
Augstā temperatūrā izplūdes kolektors deformējas.Z19DTH.
Eļļas trūkuma dēļ kloķvārpstas galvenie gultņi tiek sabojāti, kas izraisa dzinēja ieķīlēšanos pie augstiem apgriezieniem.A20DTH.
Motoreļļas dzesētāja blīves sāk zaudēt hermētiskumu.A20DTH.
Degvielas regulēšanas vārsta piesārņošanās var izraisīt nestabilus apgriezienusA20DTH.
Cilindru bloks ir jutīgs pret pārkaršanu.D308L.