TiD un TTiD dzinēji ir dīzeļdzinēji ar tiešu degvielas iesmidzināšanu. Tie tika uzstādīti Saab transportlīdzekļos no 1998. līdz 2012. gadam. Saīsinājums TiD tiek atšifrēts kā Turbo Injected Diesel un norāda, ka dzinējs ir aprīkots ar vienu turbokompresoru. TTiD vai Twin Turbo Injected Diesel norāda, ka dzinējs ir ar dubulto turbopūti. Pirmais TiD dzinējs parādījās 1998. gadā un tika uzstādīts Saab 9-3. Ar TTiD dzinējiem aprīkotās modifikācijas tika izlaistas 2007. gadā. Gandrīz visus šos dzinējus ražoja General Motors. Daži no tiem tika izstrādāti sadarbībā ar citiem ražotājiem, piemēram, Isuzu Motors.
TiD un TTiD dzinēju iezīmes
TiD un TTiD dzinējiem ir čuguna cilindru bloks un alumīnija cilindru bloka galva. Vairums no tiem ir aprīkoti ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Tomēr ir pieejamas arī modifikācijas bez degvielas sliedes, kur sūkņa piegādāto degvielu piegādā tieši degvielas sprauslām. Gāzu sadales mehānismā parasti tiek izmantota siksna; ķēde ir retāk sastopama.
Populāri TiD un TTiD dzinēji
Nosaukums | Kods | Dzinēja darba tilpums, l | Cilindru skaits un izvietojums | Vārstu skaits | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Saab modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
TiD | D223L (X22DTH) | 2,2 | 4, vienrindas | 16 | 115 | 260 | 1998 | 9-3; |
TiD | D308L | 3,0 | V6 | 24 | 170 | 350 | 2001 | 9-5; |
TiD | Z19DTH | 1,9 | 4, vienrindas | 16 | 150 | 320 | 2004 | 9-3; |
TTiD | Z19DTR | 1,9 | 4, vienrindas | 16 | 180 | 400 | 2007 | 9-3; 9-5; |
TiD | Z19DT | 1,9 | 4, vienrindas | 8 | 120 | 280 | 1998 | 9-3; 9-5; |
TiD | A20DTH | 2,0 | 4, vienrindas | 16 | 170 | 350 | 2010 | 9-5 |
Biežāk sastopamie TiD, TTiD dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Degvielas sistēmā mēdz veidoties gaisa korķi. | X22DTH (D223L). |
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs un EGR vārsts ātri aizsērē. | X22DTH (D223L); Z19DTH. |
Kloķvārpstas skriemelis ātri sabojājas. | X22DTH (D223L). |
Izžūstot paplāksnēm, kas piestiprinātas zem degvielas sprauslām, motoreļļa var iekļūt degvielā. | X22DTH (D223L). |
Augstspiediena degvielas sūkņa elektriskās komplektējošās daļas kļūst nelietojamas. | X22DTH (D223L). |
Ieplūdes kolektora virpuļvārsti var viegli sadalīties. | Z19DTH; A20DTH. |
Augstā temperatūrā izplūdes kolektors deformējas. | Z19DTH. |
Eļļas trūkuma dēļ kloķvārpstas galvenie gultņi tiek sabojāti, kas izraisa dzinēja ieķīlēšanos pie augstiem apgriezieniem. | A20DTH. |
Motoreļļas dzesētāja blīves sāk zaudēt hermētiskumu. | A20DTH. |
Degvielas regulēšanas vārsta piesārņošanās var izraisīt nestabilus apgriezienus | A20DTH. |
Cilindru bloks ir jutīgs pret pārkaršanu. | D308L. |
Komentēt