Touchtronic: īpašības, priekšrocības un trūkumi

Touchtronic: īpašības, priekšrocības un trūkumi

Touchtronic ir automātisko transmisiju manuālās pārslēgšanas funkcija, kuras tiek uzstādītas Aston Martin automašīnās. Šī iezīme pirmoreiz parādījās modelī DB7 Vantage, kas 1999. gadā debitēja Ženēvas auto izstādē. 2019. gadā tika prezentēta šīs sistēmas ceturtā paaudze — Touchtronic IV.

Touchtronic darbības princips

Touchtronic sistēma tiek izmantota klasiskajās automātiskajās pārnesumkārbās ar hidrotransformatoru un planetārajiem reduktoriem. Speciāla programmaparatūra novērš automātisko pārnesumu ieslēgšanu, kad tiek aktivizēts manuālais režīms. Šo režīmu var ieslēgt, izmantojot centrālās konsoles pogas vai zemstūres lāpstiņas. Pārnesumu pārslēgšana uz augšu un uz leju tiek veikta, izmantojot zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas.

Transmisiju ar Touchtronic funkciju tehniskās specifikācijas

Transmisijas kodsTransmisijas ražotājsTouchtronic paaudzeRažošanas sākuma gadsPārnesumu skaitsMaks. dzinēja darba tilpums, lMaks. dzinēja griezes moments, N·mPiedziņas veidsModeļi, kas aprīkoti ar šo transmisiju
5HP30ZFI199956,0560AizmugurējāAston Martin DB7 Vantage
6HP28ZFII200366,7620Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņaAston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9
8HP90ZFIII201288,01000Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņaAston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S
725.0 (NAG3)Mercedes-BenzIV201996,71000Aizmugurējā, pilnpiedziņaAston Martin DBS; Aston Martin Vantage

Bieži sastopamie ar Touchtronic funkciju aprīkoto transmisijas darbības traucējumi  

Darbības traucējumiTransmisijas
Priekšlaicīgi sabojājas sajūga apvalks.ZF 5HP30; ZF 6HP28
Nodilst hidrotransformatora bukses un frikcijas diski, kas parādās līdz ar pārnesumkārbas vibrācijām.ZF 6HP28
Nodilušo bukšu dēļ pazeminās eļļas spiediens sistēmā, kas izraisa priekšlaicīgu transmisijas mehānisko daļu nodilumu.ZF 8HP90
Netīri solenoīdi rada rāvienus pārnesumu pārslēgšanas laikā.ZF 6HP28
Bojātu eļļas blīvslēgu rezultātā rodas eļļas noplūde.ZF 6HP28
Plastmasas transmisijas kartera vāks deformējas, kas var izraisīt arī noplūdi.ZF 6HP28
Karstā laikā pārdeg mehatronikas bloks.ZF 6HP28; ZF 8HP90
Braucot sastrēgumos, rodas pārnesumu pārslēgšanas kļūdas.725.0 (NAG3)