Touchtronic ir automātisko transmisiju manuālās pārslēgšanas funkcija, kuras tiek uzstādītas Aston Martin automašīnās. Šī iezīme pirmoreiz parādījās modelī DB7 Vantage, kas 1999. gadā debitēja Ženēvas auto izstādē. 2019. gadā tika prezentēta šīs sistēmas ceturtā paaudze — Touchtronic IV.
Touchtronic darbības princips
Touchtronic sistēma tiek izmantota klasiskajās automātiskajās pārnesumkārbās ar hidrotransformatoru un planetārajiem reduktoriem. Speciāla programmaparatūra novērš automātisko pārnesumu ieslēgšanu, kad tiek aktivizēts manuālais režīms. Šo režīmu var ieslēgt, izmantojot centrālās konsoles pogas vai zemstūres lāpstiņas. Pārnesumu pārslēgšana uz augšu un uz leju tiek veikta, izmantojot zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas.
Transmisiju ar Touchtronic funkciju tehniskās specifikācijas
Transmisijas kods | Transmisijas ražotājs | Touchtronic paaudze | Ražošanas sākuma gads | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Piedziņas veids | Modeļi, kas aprīkoti ar šo transmisiju |
5HP30 | ZF | I | 1999 | 5 | 6,0 | 560 | Aizmugurējā | Aston Martin DB7 Vantage |
6HP28 | ZF | II | 2003 | 6 | 6,7 | 620 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | Aston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9 |
8HP90 | ZF | III | 2012 | 8 | 8,0 | 1000 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | Aston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S |
725.0 (NAG3) | Mercedes-Benz | IV | 2019 | 9 | 6,7 | 1000 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | Aston Martin DBS; Aston Martin Vantage |
Bieži sastopamie ar Touchtronic funkciju aprīkoto transmisijas darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Priekšlaicīgi sabojājas sajūga apvalks. | ZF 5HP30; ZF 6HP28 |
Nodilst hidrotransformatora bukses un frikcijas diski, kas parādās līdz ar pārnesumkārbas vibrācijām. | ZF 6HP28 |
Nodilušo bukšu dēļ pazeminās eļļas spiediens sistēmā, kas izraisa priekšlaicīgu transmisijas mehānisko daļu nodilumu. | ZF 8HP90 |
Netīri solenoīdi rada rāvienus pārnesumu pārslēgšanas laikā. | ZF 6HP28 |
Bojātu eļļas blīvslēgu rezultātā rodas eļļas noplūde. | ZF 6HP28 |
Plastmasas transmisijas kartera vāks deformējas, kas var izraisīt arī noplūdi. | ZF 6HP28 |
Karstā laikā pārdeg mehatronikas bloks. | ZF 6HP28; ZF 8HP90 |
Braucot sastrēgumos, rodas pārnesumu pārslēgšanas kļūdas. | 725.0 (NAG3) |