Xtronic CVT ātrumu pārnesumkārba: atšķirības un tehniskie parametri

Xtronic CVT ātrumu pārnesumkārba: atšķirības un tehniskie parametri

Xtronic CVT ir elektroniski kontrolēta nepārtraukti mainīga transmisija, kas tiek uzstādīta daudzās Nissan automašīnās un dažos Renault un Infiniti modeļos. Tā tiek ražota kopš 2000. gadu vidus. Mūsdienu modeļiem ir manuāls pārslēgšanas režīms ar 6 virtuāliem pārnesumiem. Visas Xtronic CVT transmisijas ražo japāņu uzņēmums Jatco, kas ir Nissan Motor Co., Ltd. meitasuzņēmums.

Xtronic CVT darbības princips  

Vairumā gadījumu Xtronic CVT pārnesumkārba ir nepārtraukti mainīga transmisija, ko darbina ar ķīļsiksnu, elektroniski kontrolēta un ar hidrotransformatoru. Jaudīgākiem dzinējiem siksna tika aizstāta ar ķēdi. Hibrīda transportlīdzekļu modifikācijās hidroteansformators vietā tiek izmantots sausais sajūgs.

Manuālajā režīmā tiek izmantots elektroniskais vadības bloks ar speciālu programmatūru. Lai to aktivizētu, autovadītājam jāpārnes pārnesumu pārslēgs pozīcijā „D” un pēc tam jāpabīda to pa kreisi, lai bloķētu ieslēgto pārnesumu. Lai pārslēgtos uz augšu vai uz leju, autovadītājam jāpārvieto selektors pa kreisi vai pa labi, „+” vai „–” virzienā.

Populāras Xtronic CVT transmisijas

Transmisijas kodsMaks. dzinēja darba tilpums, lMaks. dzinēja griezes moments, N⋅mPiedziņas veidsRažošanas sākuma gadsModeļi, kuros tiek izmantoti
JF009E (RE0F08A, RE0F08B)1,8175Priekšējā2002Nissan Cube Z11; Nissan Tiida C11; Nissan Note E11; Nissan Wingroad Y12
JF010E (RE0F09A,RE0F09B)3,5350Priekšējā, pilnpiedziņa2002Nissan Murano Z50; Nissan Presage U31; Nissan Altima L32; Nissan Teana J31; Nissan Quest RE52; Nissan Teana J32; Nissan Elgrand E52; Nissan Murano Z51; Renault Megane III; Renault Scenic 3
JF011E (RE0F10A)2,5250Priekšējā, pilnpiedziņa2005Nissan Altima L32; Renault Fluence 1; Nissan Murano Z51; Nissan Qashqai J10, J11; Renault Koleos 1; Nissan Sentra B16, B17; Nissan Teana J32; Renault Scenic 3; Nissan X-Trail T31, T32; Nissan Juke F15; Renault Latitude 1; Renault Megane 3; Nissan Tiida C11
JF016E (RE0F10D, RE0F10F)2,5250Priekšējā, pilnpiedziņa2012Nissan Elgrand E52; Nissan Murano Z51; Nissan Altima L33,  L34; Renault Arkana 1; Nissan Qashqai J11; Renault Megane 3; Nissan Serena C26, C27; Nissan Juke F15;Renault Koleos 2; Nissan NV200 M20; Nissan Sentra B17; Renault Clio 4; Renault Fluence 1; Renault Scenic 3; Nissan Rogue T32; Nissan Teana L33, L34; Nissan X-Trail T32
JF017E (RE0F10G,RE0F10E)3,5380Priekšējā, pilnpiedziņa2012Nissan Altima L33, L34; Nissan Maxima A36; Nissan Qashqai J11; Nissan Pathfinder R52; Renault Latitude 1; Nissan Elgrand E52; Infiniti JX35 L50; Nissan Murano Z52; Infiniti QX60; Renault Koleos 2; Nissan Teana L33, L34; Nissan X-Trail T32
JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)2,5350Priekšējā, pilnpiedziņa2012Infiniti QX60; Nissan Pathfinder R52; Nissan Rogue T32; Nissan Serena C27; Nissan X-Trail T32
JF019E (RE0F10H, RE0F10J)3,5450Priekšējā, pilnpiedziņa2014Nissan Murano Hybrid Z52; Nissan Altima Hybrid L33

Bieži sastopamie Xtronic CVT pārnesumkārbu darbības traucējumi

Darbības traucējumiTransmisijas
Bieži bojājas soļelektrodzinējs.JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF010E (RE0F09A, RE0F09B); JF011E (RE0F10A)
Agresīvs braukšanas stils ar strauju bremzēšanu izraisa variatora izstiepšanos.JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF011E (RE0F10A); JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Solenoīdi aizsērē, un transmisija sāk slīdēt.JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF016E (RE0F10D, RE0F10F); JF017E (RE0F10G, RE0F10E);JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H); JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Eļļas sūkņa spiediena regulēšanas vārstam ir īss darbmūžs, tas ir jutīgs pret piesārņojumu un ieķīlējas.JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF011E (RE0F10A); JF017E (RE0F10G, RE0F10E); JF010E (RE0F09A, RE0F09B); JF019E (RE0F10H, RE0F10J); JF016E (RE0F10F, RE0F10D)
Priekšlaicīgi sabojājas pārnesumkārbas vadības modulis.JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Pārkaršana var izraisīt variatora ieejas un izejas ātruma devēju un pārspiediena vārsta atteici.JF011E (RE0F10A)
Dzītās un dzenamās vārpstu gultņi dažreiz nolietojas jau pat pēc neliela nobraukuma. Šajā gadījumā tie rada specifisku dūcošu skaņu.JF011E (RE0F10A)
Bojājas variatora skriemeļa gultnis.JF016E (RE0F10D, RE0F10F)
Hidrotransformators var priekšlaicīgi sabojāties.JF016E (RE0F10D, RE0F10F)
Tā atrašanās vietas dēļ transmisijas eļļas dzesētājs diezgan ātri kļūst netīrs, izraisot pārnesumkārbas pārkaršanu.JF017E (RE0F10G, RE0F10E); JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)
Rievsavienojumi ātri nolietojas augstā griezes momenta dēļ, ko izraisa agresīvs braukšanas stils.JF017E (RE0F10G, RE0F10E)
Elektromagnētiskā sajūga vārsti izdeg.JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)