Efektīva bremžu sistēmas darbība ir viens no galvenajiem drošas braukšanas nosacījumiem. Tādēļ bremžu uzturēšana labā darba kārtībā ir katra autoīpašnieka pienākums: jums savlaicīgi jānomaina patērējamie materiāli, jāpārbauda cauruļvada hermētiskums un jāizvada gaiss no sistēmas, ja tas tur nokļuvis. Noskaidrosim gaisa iekļuves cēloņus sistēmā. Šajā rakstā mēs jums pastāstīsim, kāda ir pareiza bremžu atgaisošanas kārtība.
5 galvenie gaisa iekļuves cēloņi sistēmā
Bremžu atgaisošanas procedūras specifika dažādiem automašīnu modeļiem
Darbību secība ir atkarīga no sekojošā:- Bremzēšanas spēku regulatora klātbūtne uz aizmugurējās ass. Parasti tos uzstādīja agrāko paaudžu komerctransporta līdzekļos un vieglajās automašīnās. Noteiktos ceļa satiksmes apstākļos tas novērš bremžu šķidruma piegādi aizmugurējiem riteņiem. Tāpēc, lai šādos transportlīdzekļos pareizi atgaisotu bremzes, neatslogojiet aizmugurējo asi, paceļot automašīnu ar autopacēlāju vai domkratu.
- Bremžu kontūru izvietojums. Procedūra ietver gaisa izvadīšanu no katra bremžu mehānisma. Pirmkārt, gaiss tiek izvadīts no viena bremžu kontūra, pēc tam – no otra. Ja kontūri ir izvietoti diagonāli, jums jāsāk ar bremžu mehānismu, kas atrodas vistālāk no galvenā bremžu cilindra: visbiežāk tas ir aizmugurējais labais ritenis. Tālāk pārejiet pie priekšējā kreisā, tad pie aizmugurējā kreisā un, visbeidzot, pie priekšējā labā.
Ja kontūri atrodas paralēli un savieno aizmugurējos un priekšējos riteņus, tad sistēma jāatgaiso pa apli. Vispirms gaiss tiek izvadīts no aizmugurējā bremžu mehānisma, kas atrodas vistālāk no galvenā bremžu cilindra, tad – no otra aizmugurējā mehānisma. Pēc tam pārejiet pie priekšējiem riteņiem.
Piezīme: bremžu atgaisošanas shēma ir individuāla katram modelim, jo tas ir atkarīgs no bremžu sistēmas konstrukcijas. Tāpēc, pirms ķerties pie šīs procedūras, vienmēr uzmanīgi izlasiet rokasgrāmatu.
- Bremžu pretbloķēšanas sistēmas (ABS) klātbūtne. Šī sistēma novērš pilnīgu riteņu bloķēšanos bremzēšanas laikā, lai izvairītos no slīdēšanas. To var atrast vairumā mūsdienu automašīnu. Tā novērš kontroles zaudēšanu ārkārtas bremzēšanas laikā, vai mēģinot apstāties uz slidenas virsmas. Tās konstrukcijā ietilpst bremžu sistēmas spiediena modulators, un arī no tā ir jāizvada gaiss.
- Hidrauliskais sūknis vakuuma bremžu pastiprinātāja vietā. Jūs to varat sastapt BMW 7. sērijā (E32), Nissan Cedric Y32, Toyota Land Cruiser 105, Mitsubishi Pajero III un citos transportlīdzekļos. Dažās automašīnās to izmanto papildus vakuuma pastiprinātājam. Šajā gadījumā, lai izvadītu gaisu, jums būs jāieslēdz sūknis
- Papildu iezīmes. Ja jūsu automašīna ir aprīkota, piemēram, ar elektronisko stabilitātes sistēmu, lai izvadītu gaisu no bremžu vadiem, ieteicams ir meklēt palīdzību pie autoservisa speciālistiem. Jums vajadzētu uzticēt šī darba veikšanu profesionāļiem arī, ja ABS mezgli atrodas dažādās transportlīdzekļa detaļās, jo šajā gadījumā procedūrai ir nepieciešams izmantot diagnostikas skeneri, un tā tiek uzsākta ar programmatūras palīdzību. Šāda veida modeļus pārstāv Land Cruiser 200, BMW X5 un citas automašīnas.
- Noskrūvējiet tvertnes vāciņu.
- Uzpildiet bremžu šķidrumu līdz atzīmei „Max”.
- Ielejiet nedaudz šķidruma noliešanas tvertnē.
- Pievienojiet šļūteni bremžu atgaisošanas skrūvei un otru galu iegremdējiet noliešanas tvertnē ar šķidrumu.
- Palūdziet palīgam vairākas reizes pēc kārtas nospiest bremzes pedāli un pēc tam izspiest to līdz maksimāli iespējamam līmenim.
- Vienlaikus atskrūvējiet atgaisošanas skrūvi, lai ļautu šķidrumam plūst caur šļūteni.
- Lieciet savam palīgam nospiest pedāli līdz atdurei.
- Vērojiet, kā šķidrums izplūst no atgaisošanas skrūves. Tajā būs burbuļi.
- Ieskrūvējiet atgaisošanas skrūvi. Pēc tam jūsu palīgs var atlaist pedāli.
- Atkārtojiet procedūru 4-5 reizes katram bremžu mehānismam.
- Neaizmirstiet uzraudzīt šķidruma līmeni tvertnē un uzpildīt to līdz „Max”.
- Veicot darbu, uzraugiet, lai šķidrums nenokļūst uz automašīnas virsbūves. Tas satur sastāvdaļas, kas destruktīvi iedarbojas uz krāsojumu. Jums arī jānovērš vielas izlīšana uz bremžu klučiem. Ja tas noticis, nomainiet tos.
Kā atgaisot bremzes automašīnās, kas aprīkotas ar ABS
Lai atgaisotu bremzes transportlīdzekļos, kur visi ABS mezgli ir apvienoti vienā modulī, rīkojieties šādi:- Izņemiet ABS drošinātāju.
- Veiciet visas iepriekš aprakstītās darbības.
- No jauna uzstādiet drošinātāju.
- Pārliecinieties, ka mērinstrumentu panelī nedeg signāllampiņa, kas liecina par ABS darbības traucējumiem.
Kā atgaisot bremzes automašīnās ar hidraulisko bremžu pastiprinātāja sūkni?
Rīkojieties šādi:- Izņemiet ABS drošinātāju no tā sēžas.
- Pievienojiet šļūteni pie atgaisošanas skrūves. Iegremdējiet tās otru galu noliešanas tvertnē, kas piepildīta ar bremžu šķidrumu.
- Palūdziet palīgam pilnībā izspiest pedāli. Šajā gadījumā iepriekš nav nepieciešams to vairākas reizes nospiest.
- Palūdziet palīgam ieslēgt aizdedzi, pagriežot aizdedzes atslēgu attiecīgajā pozīcijā. Tas aktivizēs sūkni.
- Pagaidiet, līdz sūknis izvada no sistēmas visu gaisu. Citiem vārdiem sakot, kamēr šķidrumā, kas izplūst no notekas skrūves, nav burbuļu.
- Atkārtojiet šo procedūru katra riteņa cilindram (bremžu suportam).
- Uzraugiet šķidruma līmeni tvertnē. Pirms katra cikla un arī pēc atgaisošanas pabeigšanas papildiniet to līdz „Max” līmenim.
- Palūdziet savam palīgam izslēgt aizdedzi.
- Uzstādiet drošinātāju atpakaļ savā vietā. Pārliecinieties, ka mērinstrumentu panelī nedeg signāllampiņa, kas liecina par ABS darbības traucējumiem.
Ja jums nav neviena, kas jums palīdzētu, procedūru ir iespējams veikt patstāvīgi.
Pastāv vairākas metodes:- Atgaisošanu veic tāpat, kā strādājot ar palīgu, taču, lai noturētu pedāli, jums jāizmanto gāzes amortizators. Šim nolūkam jūs varat īslaicīgi noņemt vienu no dzinēja pārsega vai bagāžas nodalījuma vāka. Papildu ērtībai, jūs varat iegādāties speciālu bremžu atgaisošanas komplektu. Tajā ietilpst veidgabali, adapteri, šļūtenes un noliešanas tvertne. Ļoti ērti ir tas, ka tvertne ir aprīkota ar jaudīgu magnētu, kas ļauj to piestiprināt pie jebkuras automašīnas virsbūves daļas un neļauj tvertnei apgāzties un izšļakstīt šķidrumu.
- Atgaisošana ar īpaša vakuuma sūkņa palīdzību. To veic šādā veidā: piepildiet tvertni ar darba šķidrumu līdz maksimālajam līmenim. Pievienojiet sūkņa šļūteni pie riteņa cilindra (bremžu suporta) atgaisošanas skrūves, ar kuru strādājat. Sūkņa iesūknētais šķidrums tiek savākts speciālā tvertnē, un gaiss tiek izvadīts.
- Atgaisošana, palielinot spiedienu izplešanās tvertnē. Jums var būt nepieciešamas dažādas ierīces: šļirces, nelieli rokas kompresori un citi instrumenti. To darbības princips tiek balstīts uz gaisa vai bremžu šķidruma piegādi izplešanās tvertnē zem spiediena. Tas liek šķidrumam cirkulēt cauruļvadā un aizstāj pedāļa nospiešanas procesu. Pārējais process ir līdzīgs standarta atgaisošanas procedūrai: bremžu šķidrums ar gaisa burbuļiem tiek izvadīts caur šļūteni, kas piestiprināta pie riteņa cilindra (bremžu suporta) atgaisošanas skrūves.
Secinājums
Visi bremžu sistēmas darbības traucējumi, ja tādi ir, ir jānovērš tūlīt pēc to rašanās. Sistēmā nedrīkst būt gaisa. Tādēļ, tiklīdz jums rodas aizdomas par gaisu bremzēs, atgaisojiet tās, izmantojot mūsu padomus.
Komentēt