Kāpēc dzinēja bojājumi ir bīstami un kā no tiem izvairīties

true

Motora bojājumi ir darbības traucējumi, kurā viens vai vairāki tā cilindri nedarbojas. Tie veicina pastiprinātu dzinēja nodilumu un tā pārkaršanu, veicina ierāvumu veidošanos uz virzuļu un cilindru virsmas. Lasiet tālāk, lai uzzinātu, kā atpazīt šo problēmu un kā to novērst.

5 pazīmes

  • Motora raustīšanās tukšgaitā. Dažreiz vibrācijas ir tik spēcīgas, ka tās jūtamas uz stūres rata, pārnesumu sviras uz virsbūves. Turklāt motora apgriezieni ir nestabili.
  • Samazināta dzinēja jauda. Ja tiek nospiests gāzes pedālis, iespējams, strāvas bloka darbībā var rasties kļūmes. Paātrinājuma laikā dzinējs var raustīties. Dažreiz uz paneļa iedegas “Check Engine” signāls. 

Samazināta dzinēja jauda.
  • Kvēpi uz aizdedzes svecēm, plaisas uz augstsprieguma vadiem. Tās parasti ir viegli konstatēt, pārbaudot detaļas.

Kvēpi uz aizdedzes svecēm, plaisas uz augstsprieguma vadiem
  • Neparastas skaņas dzinēja darbības laikā. Piemēram, pastāvīgas rūkoņas vietā var dzirdēt periodiskas skaņas.
  • Palielināts degvielas patēriņš. Kā zināms, to izraisa degvielas maisījuma sajaukšanas un aizdegšanās procesu traucējumi.

Palielināts degvielas patēriņš

3 iemesli, kāpēc dzinējs iedarbojas

  1. Problēmas aizdedzes sistēmā. Bojātas sveces, bojājumi spolēs un augstsprieguma vados, nepareizi iestatījumi var izraisīt pārāk vēlu vai pārāk agru aizdegšanos, kas noved pie gaisa-degvielas maisījuma sadegšanas procesa traucējumiem un attiecīgi izraisa dzinēja darbības traucējumus.
  2. Degvielas padeves un maisījuma veidošanās procesu traucējumi. Sprauslu piesārņojums un to elektromagnētisko vārstu atteice, gaisa filtra aizsprostošanās, ieplūdes sistēmas, degvielas padeves vai vakuuma bremžu pastiprinātāja nehermētisms var izraisīt gaisa-degvielas maisījuma koncentrācijas pavājināšanos vai palielināšanos, kas ietekmē aizdegšanās efektivitāti. Līdzīgas sekas izraisa gaisa plūsmas sensora, droseles stāvokļa un tukšgaitas regulatora bojājumi.
  3. Degšanas kameru nehermētisms. Parasti tas saistīts ar vārstu, virzuļu, cilindru galvas blīvējumu pārdegšanu, ierāvumiem uz cilindru virsmas. To var izraisīt arī nepareiza vārstu regulēšana, bīdņu darbības traucējumi, hidraulisko kompensatoru defekti, kā arī nepareizi iestatīts vārsta laiks.

 6 padomi no AUTODOC 

  1. Nekavējoties nomainiet “ejošās” detaļas. Piemēram, gaisa filtri jānomaina ik pēc 10 000–15 000 km. Aizdedzes sveces atkarībā no veida var izturēt no 30 000 līdz 100 000 km, sprauslas – 100 000–120 000 km.
  2. Regulāri, apmēram reizi gadā, izskalojiet sprauslas. Lai to izdarītu, izmantojiet speciālu piedevu, kas tiek pievienota degvielai. Nozīmīga piesārņojuma gadījumā, lūdzu, sazinieties ar darbnīcu.
  3. Izmantojiet tikai augstas kvalitātes motoreļļu. Motora nodiluma produkti var izraisīt tā pārkaršanu, virzuļu gredzenu rašanos, elementu iznīcināšanu. Smērvielu un eļļas filtru ieteicams nomainīt 10 000–15 000 km.
  4. Izmantojiet augstas kvalitātes degvielu. Tas novērsīs kvēpu veidošanos uz motora elementu virsmām.
  5. Laiku pa laikam ļaujiet dzinējam darboties ar maksimālo ātrumu. Tas īslaicīgi paaugstinās temperatūru degšanas kamerās līdz 500 ° C un notīrīs aizdedzes sveču galus no kvēpiem.
  6. Veicot motora apkopi, pievelciet visus vītņotos savienojumus ar tādu griezes momentu, kas norādīts transportlīdzekļa tehniskajā dokumentācijā. Tas nodrošinās savienojumu stingrību un blīvējuma elementu saglabāšanu.

Nobeigums

Dzinēja rotācija ne tikai ietekmē tā darbības efektivitāti, bet arī ir nopietnu darbības traucējumu priekštecis. Tādēļ, kad parādās pirmās problēmas pazīmes, dzinēju ir rūpīgi jāpārbauda un nekavējoties jāsalabo. Savlaicīga motora apkope nodrošinās tā ilgstošu, nevainojamu darbību.

Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.