Uzdodiet jautājumus vai dalieties remonta pieredzē auto forumā. Parakstieties atjauninājumiem, lai nepalaistu garām jaunas rokasgrāmatas.
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādēļ nedarbojas automašīnas apsildes sistēma?
Automašīnas apsildes sistēma pārstāj darboties, ja ir bojāta pat viena no tās komplektējošām daļām. Termostats var ieķīlēties nekvalitatīva dzeses šķidruma izmantošanas dēļ. HVAC (apkure, ventilācija un gaisa kondicionēšana) vadības bloks un relejs var pārdegt bojātas elektroinstalācijas dēļ. Sildītāja caurules un radiators laika gaitā zaudē hermētiskumu, kas izraisa dzeses šķidruma noplūdes un sistēmas sagaisošanos. Aizsērējuši gaisa vadi, nederīgs salona filtrs vai atloku vai ventilatora bojājumi nozīmē, ka salonā nonāk mazāk siltā gaisa. Ieķīlējies ūdens sūknis nevar nodrošināt dzeses šķidruma cirkulāciju.
Kāpēc apsildes sistēma darbojas tikai braukšanas laikā?
Automašīnas apsildes sistēmas darbība ir tieši atkarīga no dzinēja dzesēšanas sistēmas darbības. Antifrīzs cirkulē caur tās radiatoru un caurulēm. Ūdens sūknis, kuru darbina siksna, ir atbildīgs par tā piegādi. Siksna sāk kustēties tikai tad, kad darbojas dzinējs. Lai sasildītu dzeses šķidrumu un piegādātu to sildītāja radiatoram, dzinējam ir jāsasniedz darba temperatūra. Pateicoties ventilatoram, aukstais gaiss tiek spiests caur radiatoru un sasildīts pirms nokļūšanas salonā.
Kāpēc salona piesildīšanai ir nepieciešams tik ilgs laiks?
Lielu transportlīdzekļu iesildīšanai ir nepieciešams ilgāks laiks nekā kompaktiem auto. Temperatūrās zem nulles ilgāks laiks ir nepieciešams arī dzinēja un salona uzsildīšanai. Zema degvielas patēriņa dēļ dīzeļdzinēju iesildīšanai līdz darba temperatūrai ir nepieciešams ilgāks laiks nekā benzīna dzinējiem. Attiecīgi dīzeļdzinēju automašīnu salons ilgāk paliek auksts. Dažos elektromobiļos apsildes sistēma nedarbojas pārāk efektīvi termoelektriskā sildītāja zemās jaudas dēļ.