Uzdodiet jautājumus vai dalieties remonta pieredzē auto forumā. Parakstieties atjauninājumiem, lai nepalaistu garām jaunas rokasgrāmatas.
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kuri automašīnu šķidrumi ir jānomaina?
Visi automašīnas šķidrumi un eļļas periodiski ir jānomaina. Tas ietver motoreļļu un transmisijas šķidrumu, antifrīzu (dzeses šķidrumu), bremžu šķidrumu un stūres pastiprinātāja šķidrumu. Jāpapildina ir arī stiklu mazgāšanas šķidrums.
Cik bieži manā automašīnā ir jānomaina eļļas un šķidrumi?
Eļļas un šķidrumi ir jānomaina stingri saskaņā ar autoražotāja noteikto grafiku. Motoreļļa jāmaina vidēji ik pēc 10’000–15’000 km nobraukuma, taču vismaz reizi gadā. Manuālo pārnesumkārbu šķidrums ir jānomaina ik pēc 80’000 km nobraukuma, savukārt automātisko pārnesumkārbu šķidrums - ik pēc 60’000 km nobraukuma, ja auto īpašnieka rokasgrāmatā nav norādīts citādi. Antifrīzs saglabā savas īpašības 40’000–50’000 km vai, ekspluatējot automašīnu 4 gadu garumā. Stūres pastiprinātājs un bremžu šķidrums jānomaina aptuveni ik pēc 60’000 km nobraukuma. Bojātu komplektējošo daļu un mezglu gadījumā šos intervālus var samazināt.
Kas izraisa augstu automašīnas eļļu un šķidrumu patēriņu?
Augsts motoreļļas patēriņš var būt saistīts ar dzinēja nodilumu vai tā blīvju hermētiskuma samazināšanos. Augstu transmisijas šķidruma patēriņu var izraisīt vaļīgs izlaišanas aizbāznis vai eļļas mērstienis vai deformētas blīves un starplikas. Ja caurules vai radiators ir bojāti, antifrīzs var iztecēt. Ja jums bieži ir jāpapildina bremžu šķidrums, tas liecina par bremžu kluču un bremžu suporta blīvējumu nodilumu. Stūres pastiprinātāja šķidruma noplūde ir stūres līstes hermētiskuma zuduma rezultāts.