Motoreļļa veic ļoti svarīgas funkcijas. Tā izveido plēvi uz detaļu virsmas, lai novērstu to nodilumu, atvadot siltumu no saskares elementiem, aizsargā tos no korozijas. Turklāt tā attīra dzinēju. Eļļas trūkums ir bīstams dzinējam. Šajā rakstā mēs aplūkosim, kāpēc var rasties noplūdes, pastāstīsim, kur meklēt defektu, un noskaidrosim, vai braukšana ar automašīnu, kurai ir eļļas noplūde, ir droša.
Kāpēc automašīnā tek eļļa
Biežākie eļļas noplūdes cēloņi ir:Nolietots blīvējums
Starplikas, blīvslēgi, gredzenblīves parasti tiek izgatavoti no gumijas, kas laika gaitā zaudē izturību un kļūst mazāk elastīgi. Tā rezultātā eļļa sāk plūst savienojuma vietā, kuras blīvējumam automašīnā tie ir paredzēti.

Risinājums:
- Pārbaudiet vārsta vāku. Smērvielas pēdas tā savienojumā ar bloka galvu norāda, ka starplika ir bojāta. Nomainiet to.
- Pārbaudiet cilindru bloka savienojumu ar galvu: dzinēja pārkaršanas dēļ šajā vietā var rasties noplūde, kuras dēļ cilindru bloks un tā galva tiek deformēti, un starplika tiek iznīcināta.
- Noskrūvējiet izplešanās tvertnes vāciņu un pārbaudiet, vai tajā nav smērvielas pēdu. Arī to klātbūtne liecina par cilindru bloka un galvas savienojuma hermētiskuma zudumu.
- Aplūkojiet eļļas iepildīšanas kakliņu. Baltas putas uz tā liecina par sistēmā nonākušu dzeses šķidrumu.
- Nomainiet cilindru galvas starpliku. Lai to izdarītu, sazinieties ar autoservisu, jo, iespējams, ka remontdarbi neaprobežosies vienīgi ar jauna blīvējuma uzstādīšanu: būs nepieciešama savienojošo virsmu slīpēšana.
- Pārbaudiet aizdedzes sadalītāja sēžas vietu. Ja tiek konstatēta noplūde, nomainiet blīvslēgu vai gredzenblīvi.
- Pārbaudiet eļļas filtru. Ja no automašīnā tek eļļa no tās blīvējuma apakšas, mēģiniet novērst problēmu, savelkot detaļu ar lielu piepūli. Ja tas nepalīdz, nomainiet komplektējošo daļu.
- Aplūkojiet kloķvārpstas eļļas blīves. To darbības traucējumi ir saistīti ar paaugstinātu kartera gāzu spiedienu, kā arī uzstādīšanas kļūdām. Uzstādiet jaunas detaļas. Piezīme: darba laikā jums būs jāizjauc dzinējs. Tāpēc ieteicams vienlaikus nomainīt arī sadales vārpstas eļļas blīves.

Paaugstināts spiediens sistēmā
Piesārņotāju uzkrāšanās dēļ tiek traucēta atsevišķu eļļošanas sistēmas daļu caurlaidība, kas izraisa lokālu spiediena palielināšanos. Pēdējais var būt saistīts arī ar kartera ventilācijas elementu aizsērēšanu, kā rezultātā izplūdes gāzes iekļūst eļļošanas sistēmā. Tā rezultātā eļļa tiek izspiesta caur blīvēm un savienojumiem. Dažreiz problēmu rada pārmērīgs eļļošanas materiāla daudzums vai tā augstā viskozitāte.
Risinājums:
- Izmēriet spiedienu eļļošanas sistēmā, izmantojot manometru. Ja tas pārsniedz normu, pārejiet pie nākamās darbības.
- Atsauciet atmiņā, kad pēdējo reizi mainījāt darba šķidrumu. Ja kopš tā laika transportlīdzeklis ir nobraucis apmēram 15’000 km, nomainiet eļļošanas materiālu un eļļas filtru.
- Noteikti izmantojiet šķidrumu ar ražotāja ieteikto viskozitāti. Ja tas pārsniedz normu, spiediens var palielināties.
- Izskalojiet eļļošanas sistēmu. Lai to izdarītu, ielejiet īpašu piedevu eļļas iepildīšanas kakliņā, iedarbiniet dzinēju un ļaujiet tam brīdi padarboties tukšgaitā. Pēc tam izlejiet šķidrumu, nomainiet filtru un iepildiet jaunu šķidrumu.
- Pārbaudiet eļļas līmeni. Ja tas ir augstāks nekā nepieciešams, atsūknējiet nepieciešamo daudzumu, izmantojot speciālu vakuuma ierīci, vai izlejiet to caur iztukšošanas aizbāzni.
- Noņemiet un pārbaudiet spiediena redukcijas vārstu. Notīriet to no netīrumiem. Pārbaudiet, vai bloķēšanas mehānisms brīvi pārvietojas. Ja tas ieķīlējas, nomainiet agregātu vai sūkņa mezglu.
- Iesildiet dzinēju līdz darba temperatūrai. Noņemiet eļļas iepildīšanas vāciņu un ar roku aizveriet atveri. Palūdziet palīgam vairākas reizes nospiest gāzes pedāli, lai palielinātu apgriezienus līdz 2’000–2’500 minūtē. Ja zem apgriezienu skaita sistēmā palielinās spiediens, kartera ventilācijas sistēma ir bojāta. Lai veiktu remontu, sazinieties ar tehniskās apkopes staciju. Speciālisti notīrīs komplektējošās daļas, ja nepieciešams, nomainīs kartera ventilācijas vārstu un eļļas atdalītāju.

Kļūdas detaļu uzstādīšanā
Nepareiza skrūvju pievilkšana, ieskrūvēšanas secības pārkāpšana var izraisīt starplikas deformāciju vai tās plaisāšanu. Turklāt blīvējuma iznīcināšana var būt saistīta ar hermētiķu un līmju pielietojumu, kas izmantoti tā nostiprināšanai.
Risinājums:
Mehāniski bojājumi
Tos izraisa svešķermeņu iekļūšana, pārbraucot šķērsli. Tam visvairāk ir pakļauts kartera apakšējais vāks.

Risinājums:
- Noblīvējiet plaisu, izmantojot auksto metināšanu.
- Sazinieties ar tehniskās apkopes staciju, lai sametinātu kartera vāku.
- Uzstādiet kartera aizsardzību. Ja jūs bieži braucat bezceļa apstākļos, vai transportlīdzeklis tiek ekspluatēts uz nekvalitatīviem ceļiem, aizsardzība palīdzēs izvairīties no daudzām problēmām.
Vaļīgi stiprinājumi
Daži savienojumi var palikt vaļīgi, ko izraisa braukšana pa nekvalitatīviem ceļiem un pārmērīgas automašīnas vibrācijas, piemēram, balstiekārtas elementu nodiluma dēļ. No to apakšas automašīnā bieži plūst eļļa.
Risinājums:
Kādas briesmas ir saistītas ar situāciju, kad automašīnā tek eļļa?
Eļļošanas materiāla trūkuma dēļ palielinās saskares detaļu nodilums. Pirmkārt, tas ietekmē vārsta blīvslēgu stāvokli, kuri vēl vairāk saasina problēmu. Galu galā eļļa, kuras jau tā ir maz, nonāk dzinēja cilindros un tur sadeg. Turpmāks eļļošanas trūkums izraisa sadales vārpstas un kloķvārpstas, kā arī dzinēja virzuļu iznīcināšanu un ieķīlēšanos. Dažos gadījumos pārkaršanas dēļ notiek klaņa bojājums.
Turklāt, ja automašīnā tek eļļa, dzinēja korpuss tiek piesārņots, un uz tā uzkrājas netīrumi. Tas traucē siltumpārejas procesus, palielina dzinēja slodzi un var izraisīt tā pārkaršanu. Eļļošanas materiāls var uzkrāties aizdedzes sveču ligzdās, kas izraisa aizdedzes darbības traucējumus. Turklāt tas var iznīcināt zem pārsega esošo vadu izolāciju, sajūga elementus, mīkstināt gumijas spilventiņus, blīves, mijiedarboties ar plastmasas detaļām.
Secinājums
Dzinēja darbmūža ilgums ir tieši atkarīgs no eļļošanas materiāla līmeņa. Tādēļ jebkādas noplūdes ir bīstamas. Tās jālikvidē uzreiz pēc to noteikšanas. Galu galā vienmēr lētāk ir remontēt automašīnu, kurai tek eļļa, nekā veikt spēka iekārtas kapitālo remontu vai nomaiņu.