
Motoreļļa veic ļoti svarīgas funkcijas. Tā izveido plēvi uz detaļu virsmas, lai novērstu to nodilumu, atvadot siltumu no saskares elementiem, aizsargā tos no korozijas. Turklāt tā attīra dzinēju. Eļļas trūkums ir bīstams dzinējam. Šajā rakstā mēs aplūkosim, kāpēc var rasties noplūdes, pastāstīsim, kur meklēt defektu, un noskaidrosim, vai braukšana ar automašīnu, kurai ir eļļas noplūde, ir droša.
Kāpēc automašīnā tek eļļa
Biežākie eļļas noplūdes cēloņi ir:Nolietots blīvējums
Starplikas, blīvslēgi, gredzenblīves parasti tiek izgatavoti no gumijas, kas laika gaitā zaudē izturību un kļūst mazāk elastīgi. Tā rezultātā eļļa sāk plūst savienojuma vietā, kuras blīvējumam automašīnā tie ir paredzēti.

Risinājums:

Paaugstināts spiediens sistēmā
Piesārņotāju uzkrāšanās dēļ tiek traucēta atsevišķu eļļošanas sistēmas daļu caurlaidība, kas izraisa lokālu spiediena palielināšanos. Pēdējais var būt saistīts arī ar kartera ventilācijas elementu aizsērēšanu, kā rezultātā izplūdes gāzes iekļūst eļļošanas sistēmā. Tā rezultātā eļļa tiek izspiesta caur blīvēm un savienojumiem. Dažreiz problēmu rada pārmērīgs eļļošanas materiāla daudzums vai tā augstā viskozitāte.
Risinājums:

Kļūdas detaļu uzstādīšanā
Nepareiza skrūvju pievilkšana, ieskrūvēšanas secības pārkāpšana var izraisīt starplikas deformāciju vai tās plaisāšanu. Turklāt blīvējuma iznīcināšana var būt saistīta ar hermētiķu un līmju pielietojumu, kas izmantoti tā nostiprināšanai.
Risinājums:
Mehāniski bojājumi
Tos izraisa svešķermeņu iekļūšana, pārbraucot šķērsli. Tam visvairāk ir pakļauts kartera apakšējais vāks.

Risinājums:
Vaļīgi stiprinājumi
Daži savienojumi var palikt vaļīgi, ko izraisa braukšana pa nekvalitatīviem ceļiem un pārmērīgas automašīnas vibrācijas, piemēram, balstiekārtas elementu nodiluma dēļ. No to apakšas automašīnā bieži plūst eļļa.
Risinājums:
Kādas briesmas ir saistītas ar situāciju, kad automašīnā tek eļļa?
Eļļošanas materiāla trūkuma dēļ palielinās saskares detaļu nodilums. Pirmkārt, tas ietekmē vārsta blīvslēgu stāvokli, kuri vēl vairāk saasina problēmu. Galu galā eļļa, kuras jau tā ir maz, nonāk dzinēja cilindros un tur sadeg. Turpmāks eļļošanas trūkums izraisa sadales vārpstas un kloķvārpstas, kā arī dzinēja virzuļu iznīcināšanu un ieķīlēšanos. Dažos gadījumos pārkaršanas dēļ notiek klaņa bojājums.
Turklāt, ja automašīnā tek eļļa, dzinēja korpuss tiek piesārņots, un uz tā uzkrājas netīrumi. Tas traucē siltumpārejas procesus, palielina dzinēja slodzi un var izraisīt tā pārkaršanu. Eļļošanas materiāls var uzkrāties aizdedzes sveču ligzdās, kas izraisa aizdedzes darbības traucējumus. Turklāt tas var iznīcināt zem pārsega esošo vadu izolāciju, sajūga elementus, mīkstināt gumijas spilventiņus, blīves, mijiedarboties ar plastmasas detaļām.
Ja noplūde ir ļoti liela, piemēram, kad ir pārsists kartera vāks, automašīnas vadīšana ir aizliegta. Ieteicams ir izsaukt autoevakuatoru. Nelielu bojājumu gadījumā jūs varat mēģināt tos salabot, izmantojot hermētiķi vai auksto metināšanu. Ceļā uz tehniskās apkopes staciju pastāvīgi uzraugiet eļļas līmeni. Kad tas krītas, pielejiet darba šķidrumu līdz nepieciešamajam līmenim, lai izvairītos no detaļu eļļas bada.

Secinājums
Dzinēja darbmūža ilgums ir tieši atkarīgs no eļļošanas materiāla līmeņa. Tādēļ jebkādas noplūdes ir bīstamas. Tās jālikvidē uzreiz pēc to noteikšanas. Galu galā vienmēr lētāk ir remontēt automašīnu, kurai tek eļļa, nekā veikt spēka iekārtas kapitālo remontu vai nomaiņu.
- @user_135277329.04.2024 15:36Dalībnieks
Labdien vai ir iespēja paskaidrot šo ierakstu no CSDD Neveidojot piles, sūcas eļļa no motora (transmisijas).
- @Ričs09.05.2024 10:02Dalībnieks
Ir grūti kaut ko pateikt bez atbilstošas diagnostikas; Iesaku aizdzīt autiņu uz servisu un pārbaudīt!
Komentāri - 2