Kā pārbaudīt un nomainīt transmisijas šķidrumu

Kā pārbaudīt un nomainīt transmisijas šķidrumu

Pārnesumkārbas eļļa veic ļoti svarīgas funkcijas. Tā eļļo pārnesumkārbas saskares elementus, izvada netīrumus un nodiluma produktus, kā arī palīdz tai atdzist. Automātiskajā pārnesumkārbā šis darba šķidrums arī pārvada griezes momentu starp griezes momenta pārveidotāja komplektējošām daļām. Tādēļ vairums autoražotāju iesaka uzraudzīt transmisijas šķidruma līmeni un stāvokli. Mēs jums pastāstīsim, kā pārbaudīt tā līmeni dažādos transportlīdzekļos, kā arī apspriedīsim situācijas, kad to varētu būt nepieciešams nomainīt. 

Kādas ir slikta transmisijas šķidruma pazīmes? 

 Šīs pazīmes norāda, ka pārnesumkārbā nav pietiekoši daudz eļļas vai ir pienācis laiks to nomainīt: 


  • sveši trokšņi un vibrācija, pārslēdzot pārnesumus;
  • ziemā jūs varētu saskarties ar pārnesumu pārslēgšanas problēmām, kamēr mezgls vēl nav iesilis;
  • transportlīdzekļos ar automātisko pārnesumkārbu var pasliktināties dinamika;
  • pārnesumu pārslēgšana ar rāvieniem;
  • aizkavēta pārnesumu pārslēgšana;
  • patvaļīga automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanās uz leju vai augšu. 

Kā pārbaudīt transmisijas šķidruma līmeni? 

 Lai pārbaudītu eļļas līmeni manuālajā pārnesumkārbā, rīkojieties šādi: 
  1. Sagatavojiet visus nepieciešamos instrumentus un ķīmiskās vielas: uzgriežņu atslēgu, WD-40, metāla suku, tīras drāniņas vai papīra dvieļus. Jums var būt nepieciešama arī eļļa – tāda pat, kāda pašreiz atrodas pārnesumkārbā. Informācijai par jūsu automašīnas modelī izmantoto šķidrumu jābūt norādītai transportlīdzekļa rokasgrāmatā. Ja tā nav, meklējiet profesionālu palīdzību.
Sagatavojiet visus nepieciešamos instrumentus un ķīmiskās vielas
  1. Novietojiet automašīnu uz autopacēlāja vai virs apskates bedres. Ja jums šāda aprīkojuma nav un jūsu automašīnai ir priekšējā piedziņa, noņemiet priekšējo kreiso riteni, lai piekļūtu pārbaudes logam, kas atrodas uz pārnesumkārbas korpusa.
  2. Ieslēdziet stāvbremzi.
  3. Ja jūs tikko esat izslēdzis dzinēju, pagaidiet dažas minūtes, līdz eļļa ieplūst karterī.
  4. Ar metāla suku notīriet uzpildes vāciņu un apkārtējo zonu ap to. Noslaukiet ar tīru drānu un šķīdinātāju. Tas palīdzēs jums izvairīties no netīrumiem, kas varētu iekļūt ierīces mezglā.
Ar metāla suku notīriet uzpildes vāciņu un apkārtējo zonu ap to
  1. Atskrūvējiet vāciņu, kas noslēdz atveri. Ja tas iestrēdzis, izmantojiet WD-40, lai to atbrīvotu.
Atskrūvējiet vāciņu, kas noslēdz atveri
  1. Pārbaudiet, cik daudz eļļas ir pārnesumkārbā. Tās līmenim vajadzētu sasniegt atveres apakšējo malu.
  2. Ja nepieciešams, papildiniet šķidrumu, izmantojot šļirci.
Ja nepieciešams, papildiniet šķidrumu, izmantojot šļirci
  1. Noslaukiet eļļas notecējumus uz pārnesumkārbas korpusa ar drāniņu vai papīra dvieli.
  2. Uzskrūvējiet vāciņu.
  3. Uzstādiet visus mezglus savās vietās apgrieztā secībā.
Automātiskajām pārnesumkārbām parasti ir mērstienis, lai kontrolētu automātiskās transmisijas šķidruma (ATF) līmeni.
 Pārbaudes procedūra ir šāda: 
  1. Novietojiet transportlīdzekli uz līdzenas virsmas.
  2. Atveriet dzinēja pārsegu.
  3. Atrodiet pārnesumkārbas mērstieni. Parasti tā rokturim ir spilgta krāsa, bieži oranža. Ja nepieciešams, noskaidrojiet mērstieņa atrašanās vietu transportlīdzekļa rokasgrāmatā.
  4. Iedarbiniet dzinēju. Ļaujiet tam kādu laiku padarboties, lai iesiltu.
  5. Ja jūs veicat pārbaudi ne uzreiz pēc brauciena, pārslēdzieties visos režīmos, turot sviru katrā pozīcijā apmēram trīs sekundes. Tas palīdzēs pārdalīt transmisijas šķidrumu pa kanāliem.
  6. Atkarībā no automašīnas modeļa pārslēdziet sviru pozīcijā „Park” vai „Neutral”. Precīza pārnesumu pārslēga pozīcija bieži tiek norādīta uz mērstieņa.
  7. Ieslēdziet stāvbremzi.
  8. Iepazīstieties ar transportlīdzekļa rokasgrāmatu, lai uzzinātu, vai pārbaudes laikā dzinējam jādarbojas, vai tas ir jāatslēdz. Tostarp dažos Acura un Honda modeļos spēka iekārta pēc iesildīšanas ir jāizslēdz.
  9. Izņemiet mērstieni no pārnesumkārbas un noslaukiet to ar tīru drāniņu bez plūksnām.
  10. Ievietojiet mērstieni līdz galam un pēc tam atkal izņemiet to ārā.
  11. Aplūkojiet mērstieni. Jūs uz tā redzēsiet divus marķējumus. Viens norāda transmisijas šķidruma līmeni aukstam dzinējam, otrs – siltam dzinējam. Parasti tiem ir atbilstošs marķējums: vai nu „Cold” un „Hot”, vai skaitļi, kas norāda temperatūru. Ņemot vērā, ka jūsu dzinējs tagad ir silts, eļļas mērstieņa atzīmei jābūt marķējumā „Hot” vai jāatbilst augstākai temperatūrai, taču ne virs tām. Nav ieteicams mērīt transmisijas šķidruma līmeni aukstam dzinēja, jo rezultāti būs neprecīzi.
  12. Ja nepieciešams, papildiniet ATF pārnesumkārbā. Lai to izdarītu, izslēdziet dzinēju un izmantojiet piltuvi.
  13. Pagaidiet, līdz eļļa ieplūst kartera vākā.
  14. Iedarbiniet dzinēju un pārbaudiet transmisijas šķidruma līmeni vēlreiz.
Piemēram, daži modeļi, tādi kā BMW E46, BMW E39, Audi A4, Audi A6, Volkswagen Passat, ir aprīkoti ar pārnesumkārbām, kurām nav mērstieņu.
 Lai pārbaudītu, vai tās ir pietiekoši pilnas, rīkojieties šādi: 
  1. Iesildiet pārnesumkārbu līdz darba temperatūrai, nobraucot apmēram 15 kilometrus.
  2. Lai varētu piekļūt dibenam, novietojiet transportlīdzekli uz autopacēlāja, virs apskates bedres vai uz auto rampas.
  3. Iedarbiniet dzinēju.
  4. Pārslēdziet pārnesumu pārslēgu attiecīgajā režīmā – „Park” vai „Neutral”.
  5. Atskrūvējiet kontroles aizbāzni pārnesumkārbas apakšā. Ja šķidrums izplūst no atveres, tas nav jāpapildina. Skrūvējiet vāciņu atpakaļ.
  6. Ja nekas neizplūst, tas nozīmē, ka nav pietiekoši daudz eļļas.
  7. Ar speciālu sūkni vai cauruli un piltuvi ielejiet nedaudz ATF caur iepildīšanas atveri, līdz tas sāk izplūst no kontroles atveres.
  8. Aizveriet atveri ar vāciņu.
  9. Iedarbiniet dzinēju.
  10. Vēlreiz atskrūvējiet vāciņu un atkārtojiet procedūru ar atkārtotu uzpildīšanu.
  11. Tiklīdz ATF atkal sāk izplūst, aizveriet atveri.
  12. Pārslēdziet pārnesumu selektoru visos režīmos.
  13. Atveriet kontroles atveri un pēdējo reizi uzpildiet šķidrumu.
  14. Ieskrūvējiet gan kontroles, gan uzpildīšanas aizbāžņus.
  15. Noslaukiet notecējumus no pārnesumkārbas.

Kad jāmaina transmisijas šķidrums? 

Eļļu manuālajā pārnesumkārbā ieteicams nomainīt ik pēc 80’000 – 100’000 km vai ik pēc 5 ekspluatācijas gadiem, atkarībā no tā, kurš notiek agrāk. Pusautomātiskajās transmisijās šķidrums tiek nomainīts ik pēc 60’000 km. Eļļas maiņas intervāli dažādu konstrukciju automātiskajām pārnesumkārbām atšķiras vēl vairāk – no trīsdesmit līdz vairākiem simtiem tūkstošu kilometru. Precīzi transportlīdzekļa modeļa nomaiņas intervāli ir norādīti īpašnieka rokasgrāmatā. 

 Dažreiz transmisijas šķidrums zaudē savas īpašības pirms noteiktā laika. To izraisa: 


  • Agresīvs braukšanas stils.
  • Smagu piekabju vilkšana.
  • Pārāk ilgi braukšana buksēšana uz slidenām virsmām.
  • Neatbilstošs ATF.
  • Pārāk ilga braukšana sastrēgumos karstā laikā.
  • Nepareiza pārnesumu pārslēgšana.

Tāpēc katru reizi, pārbaudot eļļas līmeni, uzpiliniet nedaudz transmisijas šķidruma uz salvetes un aplūkojiet traipu. Tajā nedrīkst būt svešķermeņu. Melnas atliekām uz mērstieņa, spēcīga deguma smaka, duļķainība vai nozīmīgas krāsas izmaiņas, piemēram, eļļa, kas ir sarkana vai dzeltena kļuvusi tumši brūna vai melna, ir papildu norādes, ka šķidrums tiek nolietots.

Kā patstāvīgi nomainīt pārnesumkārbas eļļu? 

 Lai nomainītu pārnesumkārbas eļļu manuālajā pārnesumkārbā, rīkojieties šādi: 
  1. Uzziniet, cik daudz eļļas var ietilpt jūsu pārnesumkārba. Šī informācija ir atrodama automašīnas rokasgrāmatā. Neatkarīgi no nepieciešamā šķidruma daudzuma, atkarībā no transportlīdzekļa konstrukcijas, jums būs nepieciešama pārnesumkārbas blīve vai gredzenblīve notekas aizbāznis, nedaudz hermētiķa, tvertne nolietotās eļļas savākšanai, piltuve un šļūtene vai šļirce, drāniņa un uzgriežņu atslēgas, lai atbrīvotu stiprinājumus.
  2. Pirms sākat, nobrauciet 5 – 10 km, lai ļautu eļļai iesilt un padarīt to mazāk viskozu: tā būs vieglāk to iztukšot.
  3. Novietojiet automašīnu uz autopacēlāja, virs apskates bedres vai uz auto rampas. Ja nepieciešams, nostipriniet riteņus ar riteņu ķīļiem.
Novietojiet automašīnu uz autopacēlāja
  1. Noņemiet aizsargplāksni.
  2. Zem eļļas tvertnes uzstādiet tvertni.
Zem eļļas tvertnes uzstādiet tvertni
  1. Noņemiet iztukšošanas aizbāzni (piemēram, Renault Megane, Audi 100 un Audi A6) un ļaujiet transmisijas šķidrumam iztecēt. Ja nav iztukšošanas aizbāžņa (piemēram, Opel Astra vai Chevrolet Lacetti), atslābiniet kartera vāka stiprinājumus, pagaidiet, līdz eļļa izplūst, un pēc tam noņemiet komplektējošo daļu, ļoti uzmanīgi nolieciet to uz vienu pusi.
Atslābiniet kartera vāka stiprinājumus
  1. Ar bremžu tīrītāju notīriet netīrumus no kartera vāka montāžas sēžas vai aizbāžņu vītnēm.
Ar bremžu tīrītāju notīriet netīrumus no kartera vāka montāžas sēžas vai aizbāžņu vītnēm
  1. Ja darba laikā esat noņēmis kartera vāku, notīriet salāgotās virsmas no vecās blīves atlikumiem, noslaukiet tās ar šķīdinātāju un uzstādiet jaunu blīvi, izmantojot hermētiķi. Uzstādiet kartera vāku atpakaļ vietā.
Noslaukiet tās ar šķīdinātāju un uzstādiet jaunu blīvi
  1. Ja esat izņēmis aizbāzni, nomainiet tā blīvgredzenu un aizveriet notekas atveri.
  2. Izmantojiet šļūteni un piltuvi, lai caur spiediena izlīdzinātāju ielietu nepieciešamo šķidruma daudzumu pārnesumkārbā. Jūs to varat ieliet ar šļirci caur kontroles atveri.
  3. Samontējiet visu apgrieztā secībā.
ATF automātiskajā pārnesumkārbā jānomaina autoservisā. Visu eļļu no tās patstāvīgi nevarēsiet iztukšot. Lai to izsūknētu, tiek izmantots speciāls aprīkojums, kuru var atrast autoservisā.

Secinājums 

Savlaicīga transmisijas šķidruma nomaiņa un papildināšana palīdzēs ievērojami pagarināt gan manuālās, gan automātiskās pārnesumkārbas kalpošanas laiku un nodrošināt to ilgstošu un stabilu darbību. Sekojiet mūsu ieteikumiem, un jūs pats varēsiet pārbaudīt eļļas līmeni un kvalitāti, lai izlemtu, ko darīt tālāk.

[Total: 0   Average: 0/5]