Uzdodiet jautājumus vai dalieties remonta pieredzē auto forumā. Parakstieties atjauninājumiem, lai nepalaistu garām jaunas rokasgrāmatas.
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādas detaļas ietilpst automašīnas amortizācijas sistēmā?
Amortizācijas sistēma ietver atsperes, amortizatoru statņu balstus, bukses, amortizatorus. Pēdējie var būt viencaurules vai divcauruļu hidrauliski (eļļas amortizatori) vai ar gāzi pildīti, ar regulējamu amortizācijas pakāpi vai bez tās. Amortizatoru stieņus aizsargā putekļu sargi. Regulējamās detaļas ir aprīkotas ar riteņu savirzes regulēšanas skrūvi. Pneimatiskā balstiekārtā ietver režīma slēdzi, kompresoru un pneimobalonus. Atsperu balstiekārtā amortizāciju nodrošina plakanatsperes.
Kā darbojas amortizācijas sistēma?
Triecienu absorbcijas sistēma samazina automašīnas virsbūves svārstību amplitūdu un absorbē triecienus. Braucot pa ceļa nelīdzenumiem, atsperes tiek saspiestas un atbrīvotas, nodrošinot nepārtrauktu riteņu saskari ar ceļu. Virzulis pārvietojas amortizatora iekšpusē, palielinot hidraulisko spiedienu un radot amortizācijai nepieciešamo pretestību. Elastīgie pneimobaloni absorbē triecienus, mainot formu atbilstoši klīrensam. Plakanatsperes tiek saspiestas vai atbrīvotas atkarībā no automašīnas slodzes, nodrošinot nelielu amortizāciju.
Ko ietver amortizācijas sistēmas remonts?
Lielāko daļu amortizācijas sistēmas detaļu jūs varat nomainīt patstāvīgi. Tās jāuzstāda pa pāriem uz katras ass, pat ja bojāta ir tikai viena. Pirmkārt, jums ir jāpaceļ automašīna ar domkratu un jānoņem riteņi. Visas montāžas sēžas un vadotnes ir jānotīra, un, ja nepieciešams, jānomaina balsts, putekļu sargs un atturis. Lai demontētu atsperi, nepieciešams speciāls amortizatoru atsperu savilcējs. Pirms jauna amortizatora uzstādīšanas saspiediet to manuāli 3–5 reizes.