
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Cik bieži man vajadzētu automašīnā mainīt motoreļļu?
Motoreļļu ieteicams mainīt ik pēc 7 000 līdz 10 000 kilometriem, taču Jums to var būt jānomaina arī agrāk, ja automašīna tiek izmantota skarbos apstākļos, dzinējs ir vecs un bieži tiek ekspluatēts augstas slodzes apstākļos (tostarp braucieniem nelielos attālumos un satiksmes sastrēgumos), pēc dzinēja pārkaršanas vai ja eļļošanas sistēmā ir noplūdes, vai tajā iekļuvis dzeses šķidrums.
Ja Jūs izmantojat automašīnu reti un veicat ar to nelielus attālumus, mainiet motoreļļu reizi gadā, pat ja esat nobraucis vien dažus tūkstošus kilometru. Tas it īpaši attiecas uz minerālajiem un pussintētiskajiem eļļošanas materiāliem, kas satur dabiskus komponentus un kuriem ir īpaša nosliece uz novecošanos.
Kas notiks, ja nemainīšu automašīnas motoreļļu?
Pakļaujot to augstām temperatūrām, eļļa zaudē savas ekspluatācijas īpašības. Laika gaitā tās pretnodiluma un pretkorozijas īpašības, kā arī plēves izturība pasliktinās, kas izraisa strauju dzinēja komplektējošo daļu nodilumu. Turklāt piesārņojuma uzkrāšanās eļļā palielina oglekļa nogulšņu veidošanās risku uz dzinēja detaļām. Iztvaikošanas dēļ eļļošanas materiāla viskozitāte palielinās. Tas var izraisīt eļļas badu, it īpaši, iedarbinot aukstu dzinēju. Palielinās pārkaršanas risks. Tas viss izraisa priekšlaicīgu cilindru-virzuļu grupas nolietošanos, ātru eļļas atsviedējgredzenu un kompresijas virzuļu gredzenu, klaņa gultņu un vārstu nodilumu. Turklāt piesārņotā eļļa ir bīstama turbokompresoram.
Lūdzu, ņemiet vērā: eļļas papildināšana nav alternatīva tās pilnīgai maiņai, jo eļļošanas sistēmā joprojām paliek liels daudzums piesārņotas un degradētas eļļas. Tomēr Jums vajadzētu papildināt eļļu ik reizi, kad pamanāt, ka tās līmenis ir zemāks par nepieciešamo.
Vai es varu jaukt dažādas motoreļļas?
Nē. Katram motoreļļas veidam ir savs piedevu komplekts, kas sajaucoties var savstarpēji reaģēt, izraisot nogulšņu veidošanos eļļošanas materiālā vai eļļas sabiezēšanu. Tas ir ļoti bīstami, jo izraisa eļļas kanālu aizsērēšanu, ātru nodilumu un dzinēja detaļu pārkaršanu.
Mēs neiesakām jaukt dažādu ražotāju produktus un dažādas viskozitātes eļļošanas materiālus, piemēram, 5w20 un 10w30 vai 5w30 un 10w30: tie var saturēt nesaderīgus komponentus.
Vai es varu pats(-ti) mainīt motoreļļu?
Ja Jums ir nepieciešamās prasmes, Jūs varēsiet pats(-ti) nomainīt motoreļļu, izmantojot AUTODOC CLUB video pamācības. Papildus motoreļļai Jums būs nepieciešams jauns eļļas filtrs, tvertne vecā produkta iztukšošanai, kā arī uzgriežņu atslēgu komplekts stiprinājumu atskrūvēšanai un tīra drāniņa automašīnas virsbūves detaļu pārklāšanai. Jūs varat arī iegādāties līdzekli dzinēja skalošanai.
Eļļas maiņas darbību kārtība var atšķirties atkarībā no transportlīdzekļa. Tāpēc pirms eļļas maiņas Jums rūpīgi jāizlasa rokasgrāmata. Šīs ir vispārējas motoreļļas maiņas darbības:
Dzinēja skalošanas procedūra ir atkarīga no produkta, kuru Jūs tam izmantojat. Piemēram, ir produkti, kas tiek pievienoti vecajai eļļai tieši pirms tās maiņas. Ir arī produkti, kas jāpievieno eļļošanas sistēmai noteiktu skaitu kilometru pirms plānotās eļļas maiņas, lai tie varētu izšķīdināt kvēpus un nogulsnes uz dzinēja elementiem.
Vai labāk mainīt karstu vai aukstu eļļu?
Pirms eļļas maiņas ieteicams dzinēju uzsildīt līdz tā darba temperatūrai. Tas palīdzēs no dzinēja virsmas noņemt pēc iespējas vairāk kvēpu, duļķu un nosēdumu, kā arī izvadīt nogulsnes.
Kas notiek, ja automašīnā ielej pārāk daudz eļļas?
Pārmērīgs eļļas daudzums var izraisīt paaugstinātu spiedienu eļļošanas sistēmā. Tas var izspiest dzinēja eļļas blīves un izraisīt to ātru nodilumu.