Uzdodiet jautājumus vai dalieties remonta pieredzē auto forumā. Parakstieties atjauninājumiem, lai nepalaistu garām jaunas rokasgrāmatas.
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādas funkcijas veic transmisijas eļļa?
Manuālajās pārnesumkārbās, sadales kārbās un diferenciāļos izmantotās eļļas galvenā funkcija ir eļļot šo mehānismu kustīgās daļas. Tā aizsargā saskares elementus no abrazīva nodiluma un ierāvumiem. Pateicoties eļļošanai, detaļas slīd vienmērīgāk, kas veicina transportlīdzekļa degvielas patēriņa efektivitāti. Turklāt eļļa atvada berzes pāru siltumu un nodiluma produktus, kamēr eļļas plēve, kas veidojas uz detaļu virsmas, novērš koroziju.
Tās pašas funkcijas transmisijas eļļa pilda arī automātiskajās pārnesumkārbās, un to izmanto arī griezes momenta pārsūtīšanai no dzinēja spararata uz pārnesumkārbas vārpstām.
Kā es varu zināt, ka ir pienācis laiks mainīt transmisijas eļļu?
Manuālajās pārnesumkārbās transmisijas eļļu ir ieteicams mainīt vidēji ik pēc 90 000 līdz 100 000 km. Pusautomātisko pārnesumkārbu eļļas kalpošanas laiks ir īsāks - aptuveni no 50 000 līdz 60 000 km. Ja automašīnu izmanto skarbos apstākļos, piemēram, bezceļu apvidū, Jums var būt nepieciešams to biežāk mainīt. Jebkurā gadījumā maiņas intervālu regulē ražotājs un tas ir norādīts īpašnieka rokasgrāmatā. Automātiskajā pārnesumkārbā par to, ka jānomaina transmisijas eļļa, liecina rāvieni, pārslēdzot pārnesumus.
Kas notiks, ja es nemainīšu transmisijas eļļu?
Laika gaitā transmisijas eļļa oksidējas, kas nelabvēlīgi ietekmē tās eļļošanas un pretkorozijas īpašības. Turklāt tā kļūst piesārņota ar metāliskām skaidiņām, kas darbojas kā abrazīvs līdzeklis un paātrina detaļu nodilumu. Bieža buksēšana var izraisīt oglekļa nogulšņu uzkrāšanos tajā. Tas viss izraisa ātru transmisijas elementu nodilumu, samazina transportlīdzekļa degvielas patēriņa efektivitāti un atvieglo pārnesumu pārslēgšanu.
Kāda ir transmisijas eļļas krāsa?
Jauna transmisijas eļļa bieži ir sarkana, dzeltena vai oranža. Taču darbības laikā tā var kļūt tumši sarkana vai brūna. Transmisijas eļļas aptumšošanās ne vienmēr liecina par tās slikto stāvokli. Ja tā ir caurspīdīga, bez izteiktas deguma smakas, redzamiem piesārņotājiem un piemaisījumiem, to joprojām var izmantot. Un otrādi - duļķaina, tumša eļļa ar spēcīgu deguma smaku un redzamiem mehāniskiem piemaisījumiem nozīmē, ka eļļa ir nekavējoties jānomaina, kā arī liecina par pārnesumkārbas darbības traucējumiem.
Kādas ir zema transmisijas eļļas līmeņa pazīmes?
Par zemu transmisijas eļļas līmeni automātiskajās pārnesumkārbās var liecināt pārnesumu pārslēgšana ar rāvieniem, deguma smaka, pārnesuma slīdēšana (transmisijas berzes elementu slīdēšana), svešas skaņas, kā arī kavēta vai patvaļīga pārnesumu pārslēgšanās. Aizmugurējās piedziņas transportlīdzekļos, braucot kalnā vai uzņemot paātrinājumu, gaiss var iekļūt eļļas vados. Tā rezultātā samazinās eļļas spiediens, savienojums ar dzinēju pārtrūkst, un transportlīdzeklis palēninās. Nepietiekams eļļas līmenis var pat izraisīt dzinēja noslāpšanu. Dažos gadījumos dzinējs turpina darboties, tomēr automašīna nekustas.
Zems eļļas līmenis manuālajās pārnesumkārbās pārnesumu pārslēgšanas laikā izraisa krakšķus, rāvienus un vibrācijas.
Pārbaudiet eļļas līmeni, lai pārliecinātos, ka problēmu rada zems transmisijas eļļas līmenis. Automašīnas ar automātisko pārnesumkārbu parasti šim nolūkam tiek aprīkotas ar mērstieni. Dažiem transportlīdzekļiem būs jāatskrūvē uzpildes aizbāznis transmisijas eļļas tvertnē. Automašīnās ar manuālo pārnesumkārbu uzpildīšanas aizbāznis var tikt uzstādīts aiz kreisā priekšējā riteņa. Lai saņemtu sīkāku informāciju par eļļas līmeņa pārbaudi automašīnā, skatiet auto īpašnieka rokasgrāmatu.
Vai ir grūti nomainīt transmisijas eļļu?
Jā, šī procedūra ir diezgan darbietilpīga un vairumā gadījumu ir nepieciešams izmantot īpašu aprīkojumu. Turklāt pirms svaigas transmisijas eļļas pievienošanas pārnesumkārba jāizskalo, lai novērstu oglekļa nogulsnes, atlikumus un kontakta elementu nodiluma produktus. Tam tiek izmantotas speciālas piedevas.
Šīs procedūras ilgums ir atkarīgs no eļļas maiņas veida: tā var būt daļēja vai pilnīga. Pirmā ietver tikai noteikta eļļas daudzuma izvadīšanu. Darbs ilgst apmēram 1 stundu, un tam nav nepieciešamas speciālas ierīces. Tomēr daļēja maiņa nav tik efektīva. Pilnīgai eļļas maiņai nepieciešams speciāls aprīkojums, un tā aizņem apmēram 3 stundas.