Uzdodiet jautājumus vai dalieties remonta pieredzē auto forumā. Parakstieties atjauninājumiem, lai nepalaistu garām jaunas rokasgrāmatas.
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādas ir riteņa rumbas gultņa atteices pazīmes?
Pirmās nodiluša riteņa gultņa pazīmes ir strīķēšanās, klaudzēšana, graboņa un citas neparastas skaņas, kas nāk no riteņa. Veicot pagriezienus, šīs skaņas var kļūt skaļākas vai izzust. Piemēram, troksnis, pagriežoties pa labi, liecina par kreisās puses riteņa komplektējošās daļas problēmu. Trokšņa izzušana liecina par bojātu gultni labajā pusē. Turklāt vibrācijas var sajust uz stūres rata. Dažreiz vibrācijas tiek pārnestas uz automašīnas virsbūvi. Braucot ar ieķīlētu gultni, automašīnu var vilkt uz vienu pusi. Satverot riteņa augšējo un apakšējo daļu un mēģinot to iešūpot augšup un lejup, būs jūtama brīvkustība.
Dažos gadījumos mērinstrumentu panelī iedegas ABS brīdinājuma signālgaismiņa, jo gultnis un bremžu pretbloķēšanas sistēma ir savstarpēji saistīti: detaļā ir iebūvēts ABS devēja gredzens, ko izmanto riteņa griešanās ātruma mērīšanai.
Izplatītais uzskats, ka bojāts riteņa gultnis var izraisīt nekorektu piedziņas sistēmas darbību, ir nepamatots. Tādēļ, ja Jūsu pārnesumkārba pienācīgi nedarbojas, Jums jāmeklē citi problēmu cēloņi.
Vai es varu pats(-ti) nomainīt riteņa gultni?
Ja Jums ir pamata autoremonta veikšanas prasmes, Jūs varat pats(-ti) nomainīt riteņa rumbas gultni. Jums palīdzēs AUTODOC Club video pamācības. Taču paturiet prātā, ka maiņas process ir diezgan darbietilpīgs. Jums var būt nepieciešama metāla suka, gultņu montāžas komplekts, atslēgas, tostarp izcilņu atslēgu, āmurs un skrūvgrieži. Laba ideja ir iegādāties arī auto kopšanas līdzekļus: bremžu tīrītāju, lai noņemtu netīrumus un attaukotu virsmas, eļļu ar caursūkšanās īpašībām, kas atvieglo iestrēgušu stiprinājumu atskrūvēšanu, un universālo smērvielu. Ja Jums ir pieeja autopacēlājam, tas atvieglos darbu. Vidēji viena riteņa detaļu maiņa var aizņemt 1–3 stundas atkarībā no transportlīdzekļa konstrukcijas un Jūsu prasmēm.
Detaļas nav jāmaina pa pāriem uz ass. Ja nepieciešams, Jūs varat nomainīt tikai vienu bojāto detaļu. Parasti mūsdienu automašīnās izmanto riteņu gultņus, kas izgatavoti kā viengabala mezgli. Pirms uzstādīšanas tos nav nepieciešams ieeļļot, jo rūpnīcā tie tiek apstrādāti ar atbilstošu smērvielu.
Ļoti svarīgi ir pievilkt riteņa rumbas uzgriezni ar pareizu pievilkšanas momentu, pretējā gadījumā detaļa var drīz sabojāties. Pievilkšanas moments mainās atkarībā no automašīnas markas un modeļa, un to parasti nosaka transportlīdzekļa ražotājs autoservisa rokasgrāmatā.
Vai ir bīstami braukt ar nolietotu rumbas gultni?
Tas ir ļoti bīstami. Labākajā gadījumā braukšana ar bojātu gultni beigsies ar dārgu balstiekārtas remontu. Sliktākajā gadījumā, ja rumbas gultnis sabojāsies braukšanas laikā, ritenis var ieķīlēties, tādējādi pilnībā zaudējot kontroli pār automašīnu, kas var izraisīt ceļu satiksmes negadījumu.
Cik ātri var sabojāties riteņa gultnis?
Vidējais komplektējošās daļas kalpošanas laiks ir 100 000 – 150 000 kilometru. Tomēr dažos gadījumos, piemēram, ja detaļa ir ar defektu vai nekvalitatīva, vai nepareizi uzstādīta, gultnis var sabojāties pat pēc 3 000 km nobraukuma.
Priekšlaicīgu detaļas sabojāšanos veicina arī tās novirze no rotācijas ass, pārmērīgi pievilkts riteņa rumbas uzgrieznis, triecieninstrumentu izmantošana montāžai, atkārtota veco stiprinājumu un blīvējumu izmantošana un agresīvs braukšanas stils ar biežu un strauju braukšanas uzsākšanu un bremzēšanu. Detaļu nelabvēlīgi ietekmē arī braukšana pa nelīdzeniem ceļiem un transportlīdzekļa pārslodze. Nav ieteicams braukt pa dziļām peļķēm. Jums vajadzētu arī izvairīties no neprofesionāla tūninga veikšanas, jo pārāk platu vai liela diametra riteņu uzstādīšana, zema profila riepu, stingrāku atsperu un amortizatoru izmantošana palielina slodzi uz riteņa rumbas mezglu un var izraisīt tā ātru salūzšanu.