Uzdodiet jautājumus vai dalieties remonta pieredzē auto forumā. Parakstieties atjauninājumiem, lai nepalaistu garām jaunas rokasgrāmatas.
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādas funkcijas veic balstiekārtas augšējā un apakšējā svira?
Komplektējošo daļu funkcijas var nedaudz mainīties atkarībā no balstiekārtas konstrukcijas. Piemēram, dubultās piekares balstiekārtās augšējās balstiekārtas sviras notur grozāmass augšējo daļu, kas neļauj ritenim noliekties braukšanas laikā. Arī apakšējās baltiekārtas sviras tur grozāmasi un vienlaikus tur arī amortizatora apakšējo galu, lai novērstu tā šūpošanos. Daudzsviru balstiekārtā augšējās balstiekārtas sviras pārnes sānspēkus un savieno grozāmasi ar apakšrāmi. Priekšējā apakšējā svira nosaka riteņa savirzi. Aizmugurējā apakšējā svira uzņem automašīnas virsbūves svaru caur atsperi.
Kādas ir bojātas balstiekārtas sviras pazīmes?
Bojātas balstiekārtas sviras gadījumā transportlīdzekli var vilkt uz vienu pusi. Riteņu savirzei rodas noslieces. Riepas nevienmērīgi dilst. Balstiekārtas triecienus absorbējošās īpašības pasliktinās, kas ir īpaši pamanāms, braucot pa nekvalitatīviem ceļiem. Braukšanas laikā var dzirdēt raksturīgas skaņas: klaudzienus, čīkstoņu vai klikšķus. Parasti tas notiek uz nelīdzeniem ceļiem. Uz gludas virsmas no balstiekārtas var dzirdēt īpašu dūkšanu un griezīgu skaņu stūres pagriezienu laikā. Var rasties pārlieku vai nepietiekama stūres vadāmība un stūres pagriešanas kavēšanās.
Vai ir bīstami braukt ar bojātu balstiekārtas sviru?
Bojāta svira rada sliktu vadāmību, kas negatīvi ietekmē ceļu satiksmes drošību. Uz slidenām virsmām ir liels slīdēšanas risks. Bojāta balstiekārtas svira rada pārmērīga riteņa slīpuma risku, kas ir ļoti bīstami, braucot ar lielu ātrumu, jo Jūs varat pilnībā zaudēt kontroli pār automašīnas vadamību.
Kā notiek balstiekārtas sviras bojājums?
Visneaizsargātākie šo komplektējošo daļu elementi ir bukses un lodbalsti jeb šarnīri. Pirmā laika gaitā sāk cietēt un plaisāt, to gumijas daļa, kas var atdalīties no metāla daļas. Runājot par lodbalstiem, to ieliktņi un sfēras nolietojas, kas izraisa brīvkustību. Ja savlaicīgi netiek veikta maiņa, tad augsto slodžu un brīvkustības dēļ var rasties bukšu un lodbalstu stiprinājumu un montāžas sēžu bojājumi. Tas palielina balstiekārtas sviras pārrāvuma risku, ritenim braucot pāri šķērslim. Ņemiet vērā, ka stipra trieciena dēļ var sabojāties pat jauna detaļa. Dažos gadījumos korozijas dēļ komplektējošo daļu izturība samazinās.
Vai es varu nomainīt tikai vienu balstiekārtas sviru?
Jūs varat nomainīt tikai bojāto balstiekārtas sviru, taču ieteicams šīs detaļas nomainīt pa pāriem, it īpaši, ja tās jau ilgstoši tiek izmantotas. Pat īslaicīgi izmantotai balstiekārtas svirai var būt jaunās komplektējošās daļas atšķirīgi tehniskie raksturlielumi. Turklāt komplektējošo daļu kalpošanas laiks ir aptuveni vienāds. Tādēļ vienas detaļas atteice parasti nozīmē, ka drīz sabojāsies arī otra.
Cik ilgs laiks ir nepieciešams balstiekārtas sviru maiņai?
Šo komplektējošo daļu maiņa var aizņemt 1–5 stundas. Detaļu noņemšanas un uzstādīšanas process ir diezgan darbietilpīgs. Jums būs nepieciešami tādi instrumenti kā domkrats un atsperu saspiedēji. Šis darbs parasti ietver arī bremžu mehānismu noņemšanu. Pēc jaunu balstiekārtas sviru uzstādīšanas neatkarīgi no tā, vai tās ir augšējās vai apakšējās sviras, riteņiem ir obligāti jāveic savirzes regulēšana. Svarīgi ir pareizi veikt šo procedūru, jo tās pareizība ir ļoti svarīga ilgstošam riepu un citu balstiekārtas elementu kalpošanas laikam, transportlīdzekļa vadāmībai un ceļu satiksmes drošībai.