
Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādas ir bojātas daudzceliņu siksnas pazīmes?
Jebkādi šīs komplektējošās daļas bojājumi tieši ietekmē tās vadīto agregātu darbību: ģeneratora, kondicionētāja kompresora, hidrauliskā stūres pastiprinātāja sūkņa un dzesēšanas ventilatora. Piemēram, autovadītājs var pamanīt, ka automašīnas akumulators sāk lēnāk uzlādēties. Šajā gadījumā uz mērinstrumentu paneļa iedegas vai mirgo akumulatora brīdinājuma signāllampiņa. Ja Jūsu automašīnai ir hidrauliskais stūres pastiprinātājs, ar bojātu daudzceliņu siksnu Jums ir jāpieliek daudz vairāk pūļu nekā parasti, lai pagrieztu stūri. Palaižot dzinēju un braucot ar augstiem apgriezieniem, no dzinēja pārsega var dzirdēt specifisku čīkstošu skaņu. Vizuālas apskates laikā uz detaļas var pamanīt plaisas, noberzumus, atslāņojušās ribas un eļļas pēdas.
Vai bojāta daudzceliņu siksna var izraisīt paaugstinātu degvielas patēriņu?
Nē, šīs detaļas nodilums neietekmē degvielas patēriņu. Pārmērīgi pievilkta siksna rada palielinātas ģeneratora un kloķvārpstas mehāniskās sānslodzes. Tām ir nepieciešams vairāk enerģijas rotācijai, tādējādi liekot dzinējam patērēt nedaudz vairāk degvielas. Taču šī atšķirība ir tik nenozīmīga, ka to gandrīz nav iespējams pamanīt, neizmantojot speciālus precizitātes mērinstrumentus.
Kāpēc daudzceliņu siksna kauc, kad ir auksts laiks?
Kaucošu skaņu dzinēja iedarbināšanas laikā, it īpaši, kad ārā ir auksts, parasti izraisa smērvielas viskozitātes palielināšanās, ko izmanto ģeneratora gultņos vai citu palīgagregātu skriemeļos un rullīšos. Ja smērviela ir sacietējusi, skriemeļa pagriešanai ir nepieciešams vairāk piepūles nekā parasti. Tas izraisa siksnas slīdēšanu, radot specifisku kaucošu troksni. Pēc kāda laika, kad visi automašīnas mezgli ir iesiluši, šī skaņa pazūd. Vēl viens uzreiz pēc dzinēja palaišanas dzirdamas siksnas kaukšanas iemesls ir mitrums, kas kondensējas starp siksnu un skriemeļiem un iztvaiko pēc dzinēja iesilšanas.
Vai pēc bojājuma pazīmju noteikšanas ir iespējams turpināt daudzceliņu siksnas izmantošanu?
Bojātā siksna nekavējoties jānomaina. Pretējā gadījumā tā var pārtrūkt braukšanas laikā, kas var apgrūtināt automašīnas vadīšanu, izraisīt elektroiekārtu atteici un akumulatora izlādi, padarot neiespējamu dzinēja iedarbināšanu. Turklāt pārrauta daudzceliņu siksna ir bīstama gāzu sadales mehānismam: tā var aptīties ap kloķvārpstas skriemeli vai citiem šīs sistēmas skriemeļiem. Tas var izraisīt zobsiksnas plīsumu, dzinēja vārstu bojājumu un sadales vārpstas zobrata(-u) plaisāšanu.
Vai es varu patstāvīgi nomainīt daudzceliņu siksnu?
Daudzceliņu siksnas maiņa ir diezgan darbietilpīga procedūra. Tomēr, ja izmantosiet AUTODOC CLUB pamācības, Jūs varēsiet patstāvīgi to paveikt. Atcerieties, ka kopā ar siksnu ieteicams uzstādīt jaunus rullīšus. Pirms sākat darbu, nofotografējiet vai uzzīmējiet siksnas maršrutēšanas shēmu. Svarīgi ir arī pareizi nospriegot siksnu, kad esat pabeidzis darbu. Lai to izdarītu, Jums varētu būt nepieciešami speciāli instrumenti.
Kas izraisa daudzceliņu siksnas pārrāvumu?
Parasti siksna pārtrūkst tās pārlieku vai nevienmērīga nodiluma dēļ, skriemeļu asu nobīdes dēļ, vai ja ir ieķīlējušies ģeneratora vai citu palīgierīču gultņi. Šī problēma rodas arī tad, ja detaļa tikusi nepareizi uzstādīta, piemēram, otrādi apgriezta vai ignorējot transportlīdzekļa ražotāja noteikto maršrutēšanas shēmu. Bīstami ir arī ignorēt ražotāja ieteikumus par skriemeļu maiņu līdz ar siksnu: nolietota skriemeļa virsmā ir robi, kas var bojāt jauno siksnu. Svarīgi arī, lai komplektējošā daļa būtu pienācīgi nospriegota.
Ar ko ir savienota daudzceliņu siksna?
Atkarībā no transportlīdzekļa konstrukcijas un tā apdares līmeņa šī komplektējošā daļa var savienot atšķirīgu agregātu skaitu. Parasti siksnu piestiprina pie ģeneratora skriemeļiem, kondicionētāja kompresora, hidrauliskā stūres pastiprinātāja sūkņa. Turklāt sistēmā ietilpst spriegotājrullītis un parazītrullīši. Detalizētu siksnas maršrutēšanas shēmu Jūs varat atrast transportlīdzekļa rokasgrāmatā.