Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kas notiek, ja dzinēja balsti ir bojāti?
Dzinēja balsti novērš dzinēja darbības radīto vibrāciju pārnešanu uz automašīnas virsbūvi un mezgliem. Turklāt tie nodrošina dzinēja drošu nostiprināšanu. Tāpēc, ja balsti ir bojāti, visas vibrācijas, grūdieni un triecieni tiek pārnesti uz automašīnas virsbūves. Tas ietekmē braukšanas komfortu un samazina daudzu svarīgu automašīnas mezglu kalpošanas laiku.
Vai var vadīt automašīnu ar bojātu dzinēja balstu?
Tas ir atkarīgs no disfunkcijas veida. Parasti dzinēja balsti nolietojas pakāpeniski. Nenozīmīgs to nolietojums izpaudīsies kā paaugstinātas vibrācijas, kas tiek pārnestas uz virsbūvi, stūres ratu un pārnesumu pārslēgšanas sviru. Ja pamanāt šīs pazīmes, tas nenozīmē, ka Jums nekavējoties jāmaina komplektējošās daļas. Taču ņemiet vērā, ka drīz būs nepieciešama to maiņa. No otras puses, ja gumijas elements ir pilnībā saplīsis un atdalījies no metāliskās daļas vai stiprinājumi ir salauzti, tad balsti būs jānomaina nekavējoties. Braucot ar automašīnu, šajā gadījumā var tikt bojāti citi svarīgi agregāti un mezgli, tādi kā sinhronie kardānsavienojumi.
Vai ir grūti nomainīt dzinēja balstus?
Šīs procedūras sarežģītība ir atkarīga no transportlīdzekļa konstrukcijas, dzinēja nodalījuma izkārtojuma un maināmo detaļu montāžas vietas. Piemēram, augšējie balsti atrodas diezgan pieejamā vietā, tāpēc to maiņa parasti nerada problēmas. Lai nomainītu apakšējos balstus, Jums būs jāatbalsta (jāpaceļ ar domkratu) dzinējs. AUTODOC CLUB video pamācības palīdzēs Jums pašam(-šai) tikt galā ar nomaiņu.
Kāpēc dzinēja balsti bojājas?
Laika gaitā detaļu gumijas elementi sacietē, zaudē elastību un saplaisā. Eļļas, dzeses šķidruma un citu tehnisko šķidrumu iedarbība paātrina šo procesu. Tāpēc noplūdes dzinēja nodalījumā var ievērojami samazināt dzinēja balstu kalpošanas laiku. Turklāt detaļas var priekšlaicīgi bojāties uzstādīšanas kļūdu dēļ. Citi šīm komplektējošām daļām kaitējoši faktori ir agresīvs braukšanas stils, braukšana pa nelīdzeniem ceļiem un balstiekārtas darbības traucējumi, kuru dēļ balstiem jādarbojas paaugstinātas slodzes apstākļos.
Kvalitatīvu dzinēja balstu kalpošanas ilgums apmēram 100 000 kilometri nobraukuma. Uzstādāmo detaļu skaits ir atkarīgs no dzinēja konstrukcijas un pārnesumkārbas montāžas vietas. Parasti tiek izmantoti 3–5 balsti. Daži no tiem ir kopīgi dzinējam un pārnesumkārbai. Transportlīdzekļa rokasgrāmatā Jūs varat atrast detalizētu informāciju par Jūsu transportlīdzekļa modifikācijā uzstādīto komplektējošo daļu skaitu.
Kādas ir nolietotu dzinēja balstu pazīmes?
Kad komplektējošās daļas nolietojas, tās mazāk efektīvi absorbē vibrācijas, kas rodas dzinēja darbības laikā. Tādēļ Jūs varat sajust šīs vibrācijas uz automašīnas virsbūves, stūres rata un pārnesumu pārslēgšanas sviras. Dažos gadījumos, ja ir nolietojies dzinēja balsts, kas atrodas transmisijas pusē, automašīna var izslīdēt no pārnesuma, un, paātrinoties, Jūs dzirdēsiet klaudzienus no pārnesumkārbas. Iedarbinot dzinēju, Jūs varētu sajust arī grūdienus vai rāvienus, savukārt paātrinājuma un bremzēšanas laikā - klaudzienus un klikšķus. Automašīnās ar manuālo pārnesumkārbu pārnesumu pārslēgšana var kļūt grūtāka.
Dažos gadījumos, piemēram, kad dzinējs pilnībā atdalās no balsta, tā novirzīšanās dēļ griezes moments uz riteņiem tiek pārvadīts mazāk efektīvi. Autovadītājs to uztver kā jaudas zudumu un samazinātu transportlīdzekļa dinamiku kopumā.
Bojāti balsti dažās automašīnās var izraisīt „Check Engine” indikatora iedegšanos. Tomēr visbiežāk šīs signāllampiņas iedegšanos izraisa iekšējo dzinēja elementu darbības traucējumi, degvielas un gaisa maisījuma veidošanās un aizdedzes problēmas, nevis balstu stāvoklis. To pārbaude šajā gadījumā ir tikai viena no nepieciešamajām darbībām.
Automašīnu īpašnieki arī bieži jautā, vai bojāti dzinēja balsti var izraisīt nestabilu darbību tukšgaitā. Šīs komplektējošās daļas kalpo vibrāciju absorbēšanai un neietekmē dzinēja darbību. Tāpēc, ja pašam dzinējam nekas nekait, tam vajadzētu vienlīdz labi darboties visos darbības režīmos. No otras puses, autovadītāji automašīnas virsbūvei nodotās vibrācijas var uztvert kā nestabilu dzinēja darbību tukšgaitā.