Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādas ir bojāta termostata pazīmes?
Ja termostats sabojājas, dzinējam var būt nepieciešams ļoti ilgs laiks, lai sasniegtu darba temperatūru, vai, gluži pretēji, tas var ātri pārkarst. Paātrinājuma laikā dzinēja temperatūra var pēkšņi pazemināties un tikpat strauji paaugstināties tūlīt pēc transportlīdzekļa apstāšanās. Salona sildītājs kļūst mazāk efektīvs. Par bojātu termostatu var liecināt arī radiatora apakšējās caurules temperatūra: ja uzreiz pēc dzinēja iedarbināšanas tā kļūst silta, tas nozīmē, ka detaļas vārsts ir iestrēdzis atvērtā stāvoklī. Savukārt, ja caurule paliek auksta arī pēc tam, kad dzinējs ir sasniedzis darba temperatūru, tas liecina, ka vārsts ir iestrēdzis slēgtā stāvoklī.
Dažos gadījumos bojāta termostata dēļ var iedegties indikators „Check Engine”. Diagnostiskā skenēšanā var konstatēt atbilstošo kļūdas kodu. Tomēr tas nenotiek visos gadījumos, tāpēc Jums tomēr jāņem vērā iepriekš aprakstītās pazīmes.
Ja šis mezgls ir bojāts, var gadīties, ka dzinējs vispār neiedarbosies. Piemēram, tas attiecas uz MINI automašīnām, kurās ir termostati ar iebūvētiem dzesēšanas šķidruma temperatūras devējiem. Ja notiek šī devēja atteice, dzinējs iedarbosies un uzreiz noslāps. Dažreiz dzinēja iedarbināšanu bloķē dzinēja vadības bloks.
Kā saremontēt ieķīlējušos termostatu?
Ja diagnostiskās skenēšanas laikā esat konstatējis kļūdas kodu, kas liecina par ieķīlējušos termostatu, nomainiet šo komplektējošo daļu. Tas ir vienīgais veids, kā novērst šo problēmu.
Vai var vadīt automašīnu ar bojātu termostatu?
Nē. Termostatam jādarbojas pienācīgi, jo no tā ir tieši atkarīga dzesēšanas sistēmas darbība. Ja vārsts ir ieķīlējies, dzeses šķidrums cirkulēs caur lielo kontūru, tādējādi ievērojami palielinot dzinēja iesilšanas laiku. Tas palielina dzinēja nodilumu un eļļošanas sistēmas slodzi. Ja termostata vārsts ir ieķīlējies, dzeses šķidrums neplūst uz radiatoru un netiek atdzesēts, kas izraisa dzinēja pārkaršanu.
Kā tas var ietekmēt dzinēju, ja termostats ir uzstādīts otrādi?
Komplektējošā daļa jāuzstāda precīzi transportlīdzekļa ražotāja norādītajā stāvoklī. Ja detaļa ir uzstādīta otrādi, vārsts darbosies nepareizi, kas var izraisīt dzeses šķidruma viršanu, jo tas plūdīs tikai iekšpus mazākā riņķojuma. Tas var izraisīt dzinēja pārkaršanu.
Kāpēc automašīna pārkarst, kaut gan tai ir jauns termostats?
Iespējams, ka jaunā ierīce netika pārbaudīta pirms uzstādīšanas, un Jums ir trāpījusies bojāta vai nekvalitatīva detaļa. Tādu pašu problēmu var izraisīt arī nepareiza detaļas uzstādīšana. Ja esat pārliecināts, ka detaļa ir labā darba kārtībā un pareizi uzstādīta, tas nozīmē, ka pārkaršanas iemesls ir jāmeklē citur. Piemēram, Jums var būt aizsērējis radiators, sistēmā izveidojušies gaisa korķi vai dzeses šķidruma līmenis ir kritiski zems. Dažos gadījumos pārkaršanas problēma rodas pat pienācīgi funkcionējošā dzesēšanas sistēmā. Tas notiek, piemēram, ja cilindru galvas blīve ir saplēsta, radusies izplūdes gāzu izplūšana vai problēmas ar degvielas iesmidzināšanu, degmaisījuma veidošanu vai aizdedzi.
Vai man ir jānolej dzeses šķidrums, veicot termostata nomaiņu?
Jā, vairumā gadījumu pirms jaunas komplektējošās daļas uzstādīšanas Jums vajadzētu noliet dzeses šķidrumu. Ja nesen esat nomainījis dzeses šķidrumu un vēlaties to atkārtoti izmantot, iepriekš sagatavojiet tīru tvertni. Dažiem autoīpašniekiem izdodas daļēji noliet dzeses šķidrumu caur termostata šļūteni. Tomēr šajā gadījumā pastāv šķidruma izšļakstīšanās dzinēja nodalījumā un elektrisko detaļu bojājumu risks. Tieši tāpēc ērtāk un drošāk ir veikt darbu ar pilnībā iztukšotu dzesēšanas sistēmu.