Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kad man jāmaina eļļas filtrs?
Šī komplektējošā daļa jānomaina ik pēc 7 000 – 10 000 kilometriem. Tomēr šo patērējamo materiālu kalpošanas laiks var samazināties dēļ pastāvīgām pārmērīgām dzinēja slodzēm, zemas kvalitātes eļļas eļļošanas sistēmā vai dzeses šķidruma iekļūšanas traucētas sistēmas integritātes dēļ. Vēl viens priekšlaicīgas detaļas maiņas iemesls var būt dzinēja pārkaršana, pēc kuras jāmaina darba šķidrums eļļošanas sistēmā un pats filtrs.
Netiešas aizsērējuša eļļas filtra pazīmes nepastāv. Detaļa ir aprīkota ar speciālu pārplūdes vārstu, kas atveras, kad filtrēšanas elements ir aizsērējis. Tas palīdz novērst eļļas badu. Tomēr tas neļauj novērtēt filtra caurlaides spēju. Šī iemesla dēļ Jums jāievēro transportlīdzekļa ražotāja ieteikumi par maiņas intervāliem un jāņem vērā transportlīdzekļa ekspluatācijas apstākļi.
Lūdzu, ņemiet vērā: neuzstādiet jaunu filtrēšanas elementu, kamēr neesat nomainījis smērvielu, jo eļļā esošo piedevu dēļ komplektējošā daļa ātri piesārņojas. Tā paša iemesla dēļ nevajadzētu izmantot vecu filtru ar jaunu eļļu: tā ļoti ātri piesārņosies.
Dažos gadījumos noplūdes uz filtra korpusa norāda, ka komplektējošā daļa ir jānomaina. Automašīnās ar horizontāli uzstādītu filtru eļļas spiediena indikators var degt ilgāk nekā parasti. Tas var būt bojāta pārplūdes vārsta rezultāts.
Kas notiks, ja es nekad neveikšu eļļas filtra maiņu?
Eļļas filtra konstrukcijā ir speciāls pārplūdes vārsts, kas novērš dzinēja eļļas badu. Iedarbinot aukstu dzinēju, kā arī augstas eļļas viskozitātes vai ārkārtīgi augsta spiediena gadījumā eļļošanas sistēmā, vai ja filtrēšanas elements ir aizsērējis un tā caurlaidspēja ir ievērojami samazinājusies, tas tiek atvērts. Ja Jūs ilgu laiku neesat mainījis(-jusi) eļļas filtru, dzinējam pastāvīgi tiks piegādāta eļļa ar piemaisījumiem. Tas izraisa palielinātu oglekļa un dūņu nogulšņu veidošanos dzinēja detaļās, eļļas kanālu aizsērēšanu un strauju virzuļa-cilindru grupas nodilumu.
Kāda ir eļļas filtra maiņas kārtība?
Pirmkārt, Jums jāpaceļ automašīna vai jānovieto tā virs apskates bedres. Imobilizējiet to, izmantojot rokas bremzi. Dzinējs ir nedaudz jāiesilda. Pēc tam atskrūvējiet eļļas tvernes apakšējā vāka iztukšošanas aizbāzni un iztukšojiet izmantoto eļļu iepriekš sagatavotā tvertnē. Esiet piesardzīgs(-ga): eļļa ir karsta. Pēc tam, atkarībā no tā, vai Jūsu filtrs ir kārtridža veida vai nē, Jums ir jāatskrūvē filtra korpuss vai jāizņem filtrēšanas elements no korpusa. Pārklājiet automašīnas virsbūvi ar drānu, lai tā nesasmērētos. Ieeļļojiet jaunā filtra blīvējumu ar motoreļļu. Pirms uzstādīšanas arī ir pats filtrs jāpiepilda ar eļļu. Tas palīdz novērst dzinēja eļļas badu pirmajās sekundēs pēc tā iedarbināšanas. Jaunā daļa ir jāpieskrūvē ar dinamometrisko atslēgu. Nepieskrūvējiet komplektējošo daļu par ciešu, jo bojātais blīvgredzens izraisīs noplūdi sēžas pozīcijā.
Pēc tam notīriet eļļas tvetnes vāku un ieskrūvējiet vītņoto aizbāzni ar jaunu blīvgredzenu. Pēc tam ielejiet svaigu eļļu līdz nepieciešamajam līmenim, iedarbiniet dzinēju, ļaujiet tam brīdi darboties un pārbaudiet eļļas līmeni ar mērstieni, lai pēc vajadzības to pielietu klāt.
Vai eļļas filtra maiņa var uzlabot dzinēja darbību?
Nē. Pārplūdes vārsta esamības dēļ eļļa tiek piegādāta dzinējam neatkarīgi no filtrēšanas elementa stāvokļa. Ja šis vārsts iestrēgst un filtra caurlaidspēja pasliktinās, eļļas daudzums, kas ieplūst dzinējā, var būt mazāks nekā nepieciešams. Tas liek iedegties eļļas spiediena indikatoram, tādējādi ļaujot Jums uzzināt par zemu eļļas spiedienu sistēmā. Šajā gadījumā Jums būs jānovērš problēma, pirms pamanāt dzinēja jaudas zudumus.
Vai šīs komplektējošās daļas atšķiras?
Jā, komplektējošo daļu izmērs, to filtrēšanas spēja, caurlaidspēja, filtrēšanas elementa un korpusa materiāli, vārstu skaits un spiediens, kas nepieciešams šo vārstu atvēršanai var atšķirties. Pieejami ir uzskrūvējami un kārtridža veida eļļas filtri. Pēdējie ir mazāk kaitīgi videi, jo atsevišķa filtrējošā elementa maiņas iespēja atrisina metālisko detaļu utilizācijas problēmu. Pārliecinieties, ka izvēlētās komplektējošās daļas pilnībā atbilst transportlīdzekļa konstrukcijai un ekspluatācijas apstākļiem. Iemesls tam ir ne tikai uzstādīšanas problēmas. Piemēram, ja Jūs sporta automašīnai iegādāsieties izstrādājumu ar pārplūdes vārstu, kas atveras pie neliela spiediena, eļļa lielāko daļu laika netiks filtrēta.