Kā izvēlēties automašīnas akumulatoru

Kā izvēlēties automašīnas akumulatoru

Lai auto dzinējs varētu iedarbināties jebkurā laikā, ir svarīgi uzraudzīt akumulatora stāvokli. Tā vidējais kalpošanas ilgums ir 5-7 gadi. Pēc tam vēlams nomainīt akumulatoru. Turpiniet lasīt, lai uzzinātu, kuri akumulatori pašlaik ir populārākie un efektīvākie. Mēs arī pastāstīsim, ko jāņem vērā, izvēloties akumulatoru.

Automašīnu akumulatoru veidi

WET (WET Cell Battery)

To elektrodi sastāv no plāksnēm, kas pārklāti ar porainu svinu un svina dioksīdu. Izmantotais elektrolīts ir sērskābes šķīdums. Šādi akumulatori ir visizplatītākie, tie ir lētāki, salīdzinot ar citiem veidiem, ir mazāk jutīgi pret pārslodzi un sprieguma kritumiem borta tīklā. Bet šiem akumulatoriem ir ļoti bīstama pilnīgā izlāde: tā izraisa plākšņu sulfāciju. Tāpat nevēlama ir īslaicīga uzlāde, kas notiek, braucot aukstajā sezonā īsus attālumus. Zemās temperatūrās elektrolīts var sasalt. Turklāt tam ir tendence iztvaikot. Tāpēc šādos akumulatoros, ja tiem var veikt apkopi, ir nepieciešams kontrolēt elektrolīta blīvumu un laiku pa laikam atšķaidīt to ar destilētu ūdeni.

WET (WET Cell Battery)

EFB (Enhanced Flooded Battery)

Tie atšķiras no parastajiem svina skābes akumulatoriem atšķiras pēc plākšņu izvietojuma, kura pozitīvajā pusē tiek izmantots īpašs tīkla materiāls. Tas ir veidots tā, lai novērstu plākšņu svina masas un sulfātu izplūšanu, kas veicina akumulatora kalpošanas ilguma pagarināšanu. Šie akumulatori demonstrē vislabāko veiktspēju, tos var ātri uzlādēt, pēc pilnīgas izlādes akumulatora ietilpība tiek atjaunota līdz 100%. Tiem piemīt augsta palaides strāva. Šie akumulatori izmaksu ziņā ir dārgāki nekā standarta svina skābes baterijas, bet ir daudz efektīvāki un kalpo ilgāk. Turpina strādāt temperatūrā līdz -50 ° C. Nav piemērots automašīnām, kas izmanto bremžu enerģijas reģenerācijas sistēmu.

EFB (Enhanced Flooded Battery)

AGM (Absorbent Glass Mat)

Galvenā atšķirība no standarta akumulatoriem ir stiklašķiedras slānis, kas absorbē šķidro elektrolītu. To var uzlādēt 2-3 reizes ātrāk nekā parastos akumulatorus. Tiem ir tāds pats izmērs kā citiem akumulatoru veidiem, bet tiem ir daudz lielāka jauda. Iztur lielas vibrācijas. Viens no šādu akumulatoru trūkumiem ir augstā cena. Pārādēšana ir tiem ir bīstama, kā arī uzglabāšana pilnīgi izlādētā stāvoklī.

AGM (Absorbent Glass Mat)

GEL

Tāpat kā visi iepriekšminētie veidi, arī tā sastāvā ir svina skābe, bet tajos esošais elektrolīts silīcija dioksīda pievienošanas dēļ ir gēlveida. Tas palielina akumulatora darbības laiku, kas var sasniegt 10 gadus. Šādi akumulatori ir izturīgi pret pilnīgu izlādi: tie iztur līdz 400 nulles cikliem, savukārt parastie WET – tikai 20-30. Turklāt tiem ir raksturīgas augstas palaides strāvas, 2–2,5 reizes vairāk nekā parasti, kas, piemēram, nodrošina motora uzticamu iedarbināšanu ziemā. Šādi akumulatori uzlādējas ātrāk, tādējādi izvairoties no problēmām, ko izraisa īsie braucieni. Tie gandrīz nav pakļauti pašizlādei, tomēr šie akumulatori ir dārgi. Lietojot tos, ir ļoti svarīgi uzraudzīt elektroiekārtu stāvokli, jo īpaši ģeneratora sprieguma regulatoru. Pat neliela pārslodze izraisa neatgriezeniskas elektrolīta sastāva izmaiņas un kaitē šāda veida akumulatoram.

GEL akumulatori

Svarīgi: Pirms iegādājaties cita veida akumulatoru, nevis parasto akumulatoru, pārliecinieties, vai automašīnas tehniskajā dokumentācijā ražotājs atļauj šādas aizvietošanas iespēju. Nepareiza akumulatora ekspluatācija ir bīstama!

4 parametri, kam pievērst uzmanību, izvēloties akumulatoru

Jauda

To izsaka ampērstundās. Norāda, kāda strāva spēj ražot akumulatoru 20 stundu izlādes laikā tā, ka tā spriegums nesamazinās līdz galīgajai vērtībai 10,8 V. Piemēram, 72 Ah vērtība norāda, ka akumulatoram ir pietiekami daudz jaudas, lai iegūtu 20 stundu strāvu , 6 A. Jo jaudīgāks automobilis, jo lielāka jauda būs vienībai.

Palaides strāva

Mēra amperos. Tas parāda, kāda maksimālā strāva, ko baterija var piegādāt pirmajā sekundē pēc tam, kad sākas temperatūra -18 ° C. Tas ir atkarīgs no tā lieluma, vai akumulatoram ir pietiekami daudz enerģijas, lai sāktu dzinēju ziemā. Vieglajiem automobiļiem starta strāvai nevajadzētu būt zemākai par 255 A benzīnam un 300 A dīzeļdzinējiem.

Izmēri

Jāievēro standarta aprīkojuma izmēri. Pretējā gadījumā var būt grūti uzstādīt akumulatoru. Piemēram, amerikāņu izgatavotām mašīnu akumulatora termināli atrodas tā apakšā, nevis uz augšā kā Eiropas variantā. Turklāt tiem ir iekšējā vītne.

Polaritāte

Tas var būt normāla un apgrieztā veidā. Pirmajā gadījumā pozitīvais pols atrodas kreisajā pusē, negatīvais- labajā pusē. Normālo polaritāti bieži apzīmē ar 1 vai L, pretējo – 0 vai R. Jaunā akumulatora polaritātei jāatbilst vecā parametriem, pretējā gadījumā kabeļa garums var nebūt pietiekams.

Svarīgi: dodiet priekšroku tādiem slaveniem zīmoliem kā Bosch, Varta, Vemo, Exide, Ipsa, Energizer, Herth + Buss Elparts, Magneti Marelli. To produkti ir visaugstākās kvalitātes, un ar pienācīgu darbību kalpos daudzus gadus.

Nobeigums

Elektroniskās iekārtas stabilitāte un spēja iedarbināt motoru ir tieši atkarīgi no automašīnas akumulatora stāvokļa. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai izvēlētais produkts atbilstu transportlīdzekļa specifikācijām. Informāciju par izmantotajām akumulatora funkcijām var atrast uz tās virsbūves vai transportlīdzekļa tehniskajā dokumentācijā. Nedrīkst patstāvīgi pielāgot izvēlētās iekārtas parametrus: tas var būt bīstami. Veiciet pirkumu tiešsaistes veikalā AUTODOC: šeit atradīsiet tikai uzticamus produktus.