Kā pārbaudīt aizdedzes sistēmu

Kā pārbaudīt aizdedzes sistēmu

Par dzinēja iedarbināšanu ir atbildīga aizdedzes sistēma. Tās galvenās sastāvdaļas ir akumulators, aizdedzes slēdzis, elektroniskais vadības bloks, aizdedzes spoles, augstsprieguma vadi un aizdedzes sveces. Lai izvairītos no dzinēja atteices vai palaišanas problēmām, mēs iesakām regulāri pārbaudīt šo elementu stāvokli. Šajā rakstā mēs nosauksim biežākos darbības traucējumu cēloņus un izskaidrosim pareizas problēmu novēršanas procedūru.

6 aizdedzes sistēmas darbības traucējumu pazīmes

  1. Dzinējs neiedarbojas. Visbiežāk tas notiek ziemā, kad motoreļļa kļūst biezāka, un akumulators ātrāk zaudē savu uzlādi. Pēc dažiem neveiksmīgiem mēģinājumiem iedarbināt automašīnu, aizdedzes sveces var tikt pārpludinātas ar benzīnu. Tādā gadījumā tās ir jānomaina.
  2. Nestabila darbība tukšgaitā. To var izraisīt bojāti augstsprieguma vadi vai īssavienojums aizdedzes spoles tinumā. Nolietota akumulatora lietošana bieži samazina šo detaļu kalpošanas laiku.
  3. Uzņemot paātrinājumu, spēka iekārta darbojas nestabili. Bieži vien vainīgs ir ūdens, kas nokļuvis uz aizdedzes spolēm, aizdedzes svecēm vai augstsprieguma vadiem. Piemēram, tas var notikt, ja dzinēja nodalījums tiek mazgāts ar augstspiediena mazgātāju.
  4. Plaukšķošas skaņas, kas nāk no ieplūdes kolektora vai klusinātāja. Tas notiek nepareizi noregulētas aizdedzes dēļ pēc slikti veiktiem remontdarbiem. Turklāt neierastas skaņas var izraisīt arī aizdedzes sveču ar nepareizu kvēlskaitli izmantošana.
  5. Palielināts degvielas patēriņš. Parasti to izraisa nepareizi piestiprināti augstsprieguma vadi vai bojāta izolācija, kas izraisa to bojājumu. Tas izraisa nestabilu strāvas padevi.
  6. Elektroiekārtu kļūmes. Tas var notikt, ja aizdedzes slēdzis ir salauzts pārdegušu elektrisko kontaktu dēļ. Turklāt šo ierīci var sabojāt arī bezrūpīga lietošana vai zādzības mēģinājums.

Kā diagnosticēt aizdedzes sistēmas elementus

  • Aizdedzes sveces. Apskati veic vizuāli vai ar multimetra palīdzību. Izmantojiet piemērotu svečatslēgu, lai izskrūvētu šo komplektējošo daļu un pēc tam pārbaudītu, kā tā izskatās. Ārējā izolācijā nedrīkst būt defektu, un uz elektrodu nedrīkst būt nosēdumi. Tāpat arī atstarpei starp sānu un centrālo elektrodiem jābūt norādīto vērtību robežās. Pievienojiet vienu multimetra kontaktu sveces vītnei, otro – elektrodam. Ja ierīce uzrāda pretestību virs 6 kΩ, nomainiet aizdedzes sveci.

Aizdedzes sveces.

  • Spoles. Pārliecinieties, vai to savienotāji ir cieši. To plaisas vai kvēpu pēdas norāda, ka spoles ir jānomaina. Lai izmērītu to pretestību, izmantojiet ommetru vai osciloskopu. Ieteicamās vērtības jūs varat atrast transportlīdzekļa rokasgrāmatā. Primārajā tinumā šī vērtība ir vienāda ar 1 Ω, sekundārajā – līdz pat 20 kΩ.

Spoles.

  • Aizdedzes sadalītāja vāciņš. Jums regulāri jāpārbauda detaļa, vai tajā nav plaisu, termisku bojājumu vai slikta kontakta starp sukām un rotora virsmu. Pirms pārbaudes rūpīgi notīriet vāciņu.

Aizdedzes sadalītāja vāciņš.

  • Augstsprieguma vadi. Pārliecinieties, vai to izolācija ir neskarta, pārbaudiet, vai uz tiem nav plaisu, pārlocījumu un norīvējumu. Ja tumsā pie komplektējošām var redzēt dzirksteles, kad darbojas dzinējs, tas liecina par izolācijas bojājumiem. Lai veiktu rūpīgāku diagnostiku, jums ir nepieciešams multimetrs. Neskartu vadu pretestībai ir jābūt mazākai par 10 kΩ.

Augstsprieguma vadi.

Kāpēc ir bīstami ignorēt šos darbības traucējumus

Nepareizas aizdedzes sistēmas darbības gadījumā ir nepieciešami tūlītēji pasākumi. Līdztekus dzinēja iedarbināšanas problēmām jūs pamanīsiet arī tā jaudas zudumu un palielinātu degvielas patēriņu. Dzinējs sāk regulāri pārkarst, kas var izraisīt dārgu kapitālo remontu. Turklāt dzinējs darbojas nestabili un rada svešas skaņas.

Secinājums

Dzinēja darbmūžs ir tieši atkarīgs no aizdedzes sistēmas stāvokļa. Izpildiet AUTODOC diagnostikas ieteikumus, lai savlaicīgi atklātu un risinātu problēmas un izbaudītu nevainojamu automašīnas darbību.