Kā pārbaudīt turbokompresoru

Kā pārbaudīt turbokompresoru
 Turbo pārbaude: 8 vienkārši soļi 
  1. Ieklausieties neiesildīta dzinēja darbībā.

    Ja, turbīnai darbojoties, dzirdat, dūkšanu, iespējams, gultņi, ir nolietojušies. Par šo pašu bojājumu liecina arī metāliska skrapstoņa, ko izraisa darbrata lāpstiņas, kas saskaras ar turbīnas korpusu.

  2. Aplūkojiet eļļas nosēdumus uz turbokompresora korpusa.

    Ja atrodat tos turbīnas riteņa tuvumā, visticamāk, jūsu turbokompresors ir sabojājies. Taču, ja eļļas traipi tiek atrasti uz izplūdes kolektora savienojuma vai gaisa padeves caurulē, tad kaut kas nav kārtībā ar dzinēju vai kartera ventilācijas sistēmu.

  3. Pārbaudiet izplūdes gāzu krāsu.

    Ja turbokompresors ir nolietojies, kopā ar iepūsto gaisu ieplūdes kolektorā iekļūst eļļa, kas pēc tam sadeg dzinēja degkamerās. Tādēļ izplūdes gāzes kļūst melnas.

  4. Noskenējiet sistēmu ar speciālu ierīci.

    Lai veiktu diagnostiku, jums būs nepieciešams adapteris, atbilstoša programmatūra un klēpjdators vai viedtālrunis. Visi mērījumi tiek veikti, dzinējam darbojoties tukšgaitā. Sīkāku informāciju par šo diagnostikas metodi atradīsiet diagnostikas adaptera lietotāja rokasgrāmatā.

  5. Izņemiet turbokompresoru no automašīnas un pārbaudiet vārpstas brīvkustību.

    Turiet vārpstas galu un mēģiniet to iešūpot no vienas malas uz otru. Komplektējošās daļas brīvkustība nedrīkst pārsniegt 1 mm. Vārpstai nevajadzētu pārvietoties gar korpusu.

  6. Pārbaudiet darbrata lāpstiņas un turbokompresora sieniņas.

    Pirmajām jābūt ar asām un gludām malām, bez jebkādiem robiem, noberzumiem un iecirtumiem. Otrajām nevajadzētu būt saskares pazīmēm ar darbrata lāpstiņām.

  7. Pārliecinieties, ka aktuators un devēji pienācīgi darbojas.

    Uz aktuatora korpusa nedrīkst būt iespiedumi, un uz kāta augšas nedrīkst būt korozijas plankumi. Pārbaudiet, vai membrāna joprojām ir neskarta. Paceliet kātu tā augšējā stāvoklī, ar pirkstu aizveriet atveri un pēc tam atlaidiet to. Kātam nevajadzētu kustēties, kamēr atvere ir aizvērta. Tiklīdz jūs to atlaidīsiet, stienim vajadzētu atgriezties sākotnējā stāvoklī. Pārbaudiet aktuatora elektrisko daļu ar multimetru.

  8. Ja jums ir maināmas ģeometrijas turbokompresors, pārbaudiet, vai lāpstiņu gredzens nav iestrēdzis.

    Lāpstiņām vajadzētu brīvi kustēties. Diagnosticējiet mezglu, izmantojot gaisa kompresoru un manometru. Ja lāpstiņu gredzens ir neskarts, aktuators brīvi pārvietojas pie spiediena aptuveni 0,6–0,7 bāri.

Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.