Kā tīrīt droseļvārsta korpusu

Kā tīrīt droseļvārsta korpusu

Mūsdienu gaisa ieplūdes sistēmas var ilgstoši darboties bez apkopes. Tomēr joprojām ir jāveic daži profilaktiski pasākumi apmēram ik pēc 120’000 km nobraukuma, lai tie nekļūdīgi darbotos. Tostarp ir vērts iztīrīt droseļvārsta korpusu. Jūs varēsiet tikt galā ar šo uzdevumu patstāvīgi, patērējot tam vien 10 – 20 minūtes. Šajā rakstā mēs apspriedīsim piesārņotas droseles pazīmes un paskaidrosim, kā to iztīrīt patstāvīgi.

Kas ir droseļvārsta korpuss?

Šis elements ir gaisa ieplūdes sistēmas elements, kas kontrolē gaisa daudzumu, kas tiek piegādāts degkamerās. Tam ir tieša ietekme uz gaisa un degvielas maisījuma veidošanās procesu. Tam var būt mehāniska vai elektriska iedarbināšana. Tas ir uzstādīts korpusā, kas savienots ar dzesēšanas, kartera ventilācijas un iztvaikošanas emisiju kontroles sistēmu (EVAP) šļūtenēm, devēju savienotājiem utt. Droseļvārsta vārpsta ir aprīkota ar stāvokļa devēju, kas mēra droseļvārsta atvēruma leņķi un ātrumu. Nolasījumus no šī devēja izmanto dzinēja vadības bloks, lai regulētu iesmidzināšanu un aizdedzi.

Kas ir droseļvārsta korpuss

Mehāniskās komplektējošās daļās droseļvārsts ir savienots ar gāzes pedāli ar trosi vai sviru: nospiežot pedāli, vārsts atveras atbilstošā leņķī.

Mezgli ar elektrisko iedarbināšanu ietver elektrodzinēju, kas ir atbildīgs par gaisa vada atvēršanu; dzinēja vadības bloks dod komandas šim dzinējam, pamatojoties uz dažādu devēju nolasījumiem.

Kādas ir piesārņota droseļvārsta korpusa pazīmes?

  • Dzinēja iedarbināšanas problēmas. Nosēdumu veidošanās dēļ droseļvārsts var izvadīt mazāk gaisa, nekā nepieciešams mazos atvēruma leņķos. Tas izraisa samazinātu vilci, it īpaši pie zemiem apgriezieniem. Dažreiz dzinējs pat noslāpst.
  • Nestabili vai augsti apgriezieni tukšgaitā. Tas notiek, ja dzinējam tiek piegādāts vairāk gaisa nekā nepieciešams, jo mehānisms ir iestrēdzis atvērtā stāvoklī.
  • Palielināts degvielas patēriņš. Dažos transportlīdzekļos pārmērīga gaisa padeve izraisa lielāka degvielas apjoma nonākšanu dzinējā, nekā nepieciešams. Tas deg pa tukšo.
  • Samazināta dzinēja jauda. Ja vārsts netiek atvērts vajadzīgajā leņķī, tad degkameras saņem nepietiekamu gaisa daudzumu. Autovadītājs var pamanīt, ka transportlīdzekļa dinamika ir kļuvusi ievērojami sliktāka.

Kā tīrīt droseļvārsta korpusu, nenoņemot to no transportlīdzekļa?

  1. Novietojiet automašīnu uz līdzenas virsmas, lai no visām pusēm varētu piekļūt dzinēja nodalījumam. Ieteicams ir strādāt ārpus telpām vai labi vēdināmās telpās.
  2. Nostipriniet transportlīdzekli ar riteņu ķīļiem.
  3. Atveriet dzinēja pārsegu. Atvienojiet negatīvo spaili no akumulatora.
  4. Atrodiet droseļvārsta korpusu. Tam vajadzētu atrasties kaut kur starp gaisa filtru un ieplūdes kolektoru. Ja rodas problēmas ar detaļas atrašanu, palūdziet, lai jūsu biedrs nospiež gāzes pedāli, lai redzētu, kā atveras droseļvārsts.
  5. Nosakiet, kādi instrumenti jums būs nepieciešami, lai atdalītu gaisa filtra cauruli. Sagatavojiet tos. Līdztekus instrumentiem jums būs nepieciešami aizsargcimdi un aizsargbrilles, papīra dvieļi, nedaudz motoreļļas, neliela mīksta suka vai mīksta drāniņa, celtniecības līmlente vai speciāla marķēšanas lente un droseļvārsta tīrītājs.
  6. Ar celtniecības līmlentes vai marķēšanas lentes palīdzību atzīmējiet visas šļūtenes, kuras jums būs jānoņem, lai sasniegtu droseļvārsta korpusu un gaisa vadu.
  7. Ar skrūvgriezi vai uzgriežņu atslēgu atskrūvējiet apskavu, kas nostiprina gaisa vadu.
  8. Uzmanīgi noņemiet cauruli. Pārliecinieties, ka nesabojājat blīvi, ja tāda ir. Veiciet darbu uzmanīgi, lai neatvienotu elektriskos savienojumus un šļūtenes. Ja droseļvārsta korpuss ir savienots ar gaisa caurulēm no abām pusēm, pietiek noņemt tikai vienu no tām.
  9. Uzvelciet aizsargbrilles un cimdus.
  10. Izsmidziniet droseļvārsta tīrītāju uz detaļas iekšējās virsmas. Ļaujiet sastāvam iesūkties 5–10 minūtes.
Izsmidziniet droseļvārsta tīrītāju uz detaļas iekšējās virsmas
  1. Notīriet netīrumus ar suku vai mīkstu drāniņu. Ņemiet vērā: dažiem droseļvārsta korpusiem ir īpašs molibdēna pārklājums. Jums tas jātīra ar īpašu piesardzību.
  2. Izmantojiet papīra dvieļus, lai notīrītu tīrītāja atlikumus ar izšķīdušām nogulsnēm. Ja nepieciešams, apstrādājiet virsmu otro reizi.
  3. Noslaukiet mezglu sausu.
  4. Uz droseļvārsta uzklājiet pilienu eļļas. Sadaliet to pa virsmu, piemēram, ar vates tampona palīdzību.
  5. Pievienojiet ieplūdes kolektora cauruli un pievelciet apskavu ar apmēram ar tādu pašu spēku, ar kādu tā bija sākotnēji pievilkta. Atgrieziet visas noņemtās šļūtenes savās vietās.
  6. Iedarbiniet dzinēju. Ļaujiet tam dažas minūtes darboties tukšgaitā.
  7. Veiciet testa braucienu. Ja dzinēja problēmas radīja netīrs droseļvārsta korpuss, tad tām vajadzētu izzust.

Kā tīrīt droseļvārsta korpusu, noņemot to no automašīnas?

Detaļas demontāža ļauj to notīrīt pēc iespējas rūpīgāk. Tomēr tā aizņems vairāk laika.

 Rīkojieties šādi: 
  1. Atkārtojiet iepriekšējā saraksta 1., 2., 3., 4. un 5. soli. Ņemiet vērā, ka jums varētu būt nepieciešami papildu instrumenti, jo jums būs jānoņem viss mezgls. Turklāt ieteicams ir sagatavot tīru tvertni, lai iztukšotu dzeses šķidrumu, kā arī nedaudz jauna dzeses šķidruma, kas identisks tam, kuru jūs šobrīd izmantojat.
  2. Ja nepieciešams piekļūt droseļvārsta korpusam, noņemiet gaisa filtra korpusu.
  3. Atskrūvējiet visas apskavas un pēc tam atvienojiet visus elektriskos savienotājus, šļūtenes un caurules no droseļvārsta korpusa. Īpaši uzmanīgi noņemiet dzesēšanas sistēmas šļūteni, it īpaši, ja dzinējs pirms tam darbojās: dzeses šķidrums varētu būt karsts.
  4. Atskrūvējiet droseļvārsta korpusa stiprinājumus un noņemiet to no automašīnas. Dažos transportlīdzekļos ir papildu stiprinājums – skava. Ja droseļvārstu darbina mehāniski, jums būs jāatvieno akseleratora trose.
  5. Nosedziet ieplūdes kolektora atveri, lai novērstu netīrumu iekļūšanu ierīces iekšpusē.
  6. Atvienojiet tukšgaitas regulatoru no droseļvārsta korpusa. Tas arī ir jānotīra.
  7. Uz automašīnas droseļvārsta korpusa virsmas uzklājiet kādu tīrīšanas līdzekli un apstrādājiet ar to visus grūti sasniedzamos dobumus. Piesārņotājus notīriet ar suku un papīra dvieļiem vai mīkstu drāniņu.
Uz automašīnas droseļvārsta korpusa virsmas uzklājiet kādu tīrīšanas līdzekli un apstrādājiet ar to visus grūti sasniedzamos dobumus
  1. Nosusiniet notīrītos elementus.
  2. Notīriet droseļvārsta korpusa montāžas sēžu un uzstādiet jaunu blīvi.
  3. Uzstādiet visas komplektējošās daļas atpakaļ savās vietās apgrieztā secībā.
  4. Pārbaudiet dzeses šķidruma līmeni. Ja nepieciešams, papildiniet to.
  5. Noregulējiet komplektējošo daļu. Lasiet tālāk, lai uzzinātu, kā to izdarīt.

Mehāniski kontrolēta droseļvārsta pārregulēšana

  1. Uz 15 minūtēm noņemiet akumulatora spailes. Pēc tam atkal pievienojiet tās. Ja ierīces tīrīšanas laikā tās jau esat noņēmis, varat izlaist šo soli.
  2. Iedarbiniet dzinēju. Ļaujiet tam darboties 10 minūtes. Atcerieties, neieslēgt citus energopatērētājus.
  3. Apstādiniet dzinēju uz apmēram 10 sekundēm. Atkal iedarbiniet to.
  4. Pagaidiet, līdz spēka iekārta sasilst līdz darba temperatūrai. Pēc tam jūs varat sākt lietot transportlīdzekli
  5. Ņemiet vērā: iespējams, jums būs jānobrauc 150–200 km, līdz tukšgaita stabilizēsies.

Elektroniski kontrolēta droseļvārsta pārregulēšana

Dažādos transportlīdzekļos pielāgošanas process var atšķirties. Tāpēc pirms procedūras uzsākšanas iepazīstieties ar automašīnas rokasgrāmatu, lai uzzinātu precīzu soļu secību.

 Vispārīgais algoritms ir šāds: 
  1. Izpētiet procedūru un mēģiniet to atcerēties. Jums būs jārīkojas ātri, tādēļ nebūs laika pārbaudīt informāciju.
  2. Iedarbiniet dzinēju. Iesildiet to līdz darba temperatūrai.
  3. Apturiet to uz 10 sekundēm.
  4. Ieslēdziet aizdedzi uz 3 sekundēm.
  5. 5 reizes ātri nospiediet gāzes pedāli. Vienai nospiešanai vajadzētu aizņemt vienu sekundi.
  6. Nospiediet gāzes pedāli līdz grīdai uz 7 sekundēm. Turiet to nospiestu, līdz indikators „Check Engine” deg vienmērīgi un turiet to vēl 3 sekundes.
  7. Atlaidiet gāzes pedāli un iedarbiniet dzinēju.

Kā novērst droseļvārsta korpusa netīrumu veidošanos?

  • Izmantojiet tikai augsti kvalitatīvu degvielu. Pretējā gadījumā piemaisījumi un piesārņotāji nokļūst dzinēja iekšpusē, izraisot ātru oglekļa nogulšņu veidošanos uz droseļvārsta korpusa. Tā paša iemesla dēļ nevajadzētu aizmirst arī par degvielas filtra nomaiņu. Ieteicams laiku pa laikam izskalot degvielas tvertni.
  • Savlaicīgi nomainiet gaisa filtru. Vienmēr pārliecinieties, vai ieplūdes sistēma ir hermētiska. Šī vienkāršā pārbaude novērš nefiltrēta gaisa iesūkšanu ieplūdes sistēmā vietās, kur tās komplektējošās daļas nav cieši pievienotas.
  • Vienmēr pārliecinieties, ka kartera ventilācijas sistēma strādā bez kļūmēm. Tās darbības traucējumi izraisa ātru eļļainu nogulšņu veidošanos uz droseļvārsta korpusa elementiem.

Secinājums

Dzinēja darbības stabilitāte un veiktspēja ir atkarīgas no ar to saistīto mezglu pienācīgas darbības. Tādēļ droseļvārsta korpusa tīrīšana ir viena no obligātām ieplūdes sistēmas apkopes procedūrām. Mūsu padomi palīdzēs jums to veikt patstāvīgi un ietaupīt uz remontdarbnīcu pakalpojumu rēķina.

[Total: 0   Average: 0/5]