Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kādas ir bojāta bremžu suporta pazīmes?
Par šīs detaļas darbības traucējumiem liecina samazināta bremzēšanas efektivitāte, bremžu diska pārkaršana un suporta čīkstēšana un vibrācijas, automašīnai pārvietojoties. Bremzējot, automašīnu var vilkt uz vienu pusi. Dažreiz Jūs varat sajust deguma smaku. Apskates laikā var konstatēt bremžu suporta noplūdes. Sašūpojot suportu, var viegli noteikt vadtapu brīvkustību.
Vai bremžu suporti jāmaina pa pāriem?
Bremžu suporti nav jāmaina pa pāriem. Šīs detaļas ir diezgan izturīgas un tiek mainītas bojājuma gadījumā. Tomēr, ja, veicot remontu, Jūs plānojat uzstādīt arī jaunus bremžu klučus, ņemiet vērā, ka tie jāmaina komplektā uz ass.
Kādas ir ieķīlēta bremžu suporta pazīmes?
Ja bremžu suports ir ieķīlēts, nospiežot bremzes pedāli, automašīnu velk uz vienu pusi. Tas notiek tādēļ, ka bojātajā detaļā bremžu klucis berzējas pret disku, liekot riteņiem griezties ar dažādiem ātrumiem. Turklāt disks var pārkarst, ko var konstatēt uzreiz pēc automašīnas apstāšanās: komplektējošā daļa ir nokaitēta sarkana. Atlaižot bremžu pedāli, Jūs varat dzirdēt čīkstēšanu un grabēšanu, un pedālis var iegrimt grīdā.
Bremžu suporta ieķīlēšanos var izraisīt bojātas vadtapas un virzuļi. Pirmās parasti bojājas saplēstu putekļu sargu dēļ, kas nespēj novērst netīrumu un mitruma iekļūšanu mehānismā, kā arī smērvielu izplūšanu. Tas izraisa detaļu abrazīvu nodilumu, pārkaršanu un koroziju, kas laika gaitā izraisa to ieķīlēšanos. Tādas pašas sekas var izraisīt neatbilstošas smērvielas izmantošana, kas, cietējot, bloķē detaļu kustību.
Virzuļi parasti ieķīlējas nolietotu virzuļa putekļu sargu dēļ, kuri sekmē kaitīgu netīrumu, mitruma un atkausēšanas līdzekļu iedarbību, kas savukārt izraisa koroziju. Dažkārt virzulis ieķīlējas sašķiebes dēļ, ko izraisa uzstādīšanas kļūda vai arī atstarpe starp suporta sieniņām un virzuli, kas palielinājusies dabiskā nodiluma dēļ.
Šie bojājumi jānovērš uzreiz pēc to atklāšanas. Braukšana ar ieķīlētu mehānismu rada priekšlaicīga bremžu disku nodiluma un deformācijas risku, priekšlaicīgu bremžu kluču abrazīvo nodilumu, visas bremžu sistēmas pārkaršanu, bremžu šķidruma viršanu un līdz ar to tā darba īpašību zaudēšanu. Var palielināties arī degvielas patēriņš. Riepas nevienmērīgi dilst. Tādējādi dzinējam un transmisijai ir augsta slodze.
Vai ir grūti veikt bremžu suportu maiņu?
Tas, vai ir grūti noņemt un uzstādīt detaļu, galvenokārt ir atkarīgs no Jūsu automašīnas konstrukcijas. Vidēji viena mezgla maiņa aizņem 1–5 stundas. Jebkurā gadījumā šī darba veikšana jāuztic profesionālim. Pēc jaunās detaļas uzstādīšanas bremžu sistēma ir jāatgaiso. Svarīgi ir pareizi veikt šo procedūru, jo no tā ir atkarīga bremzēšanas efektivitāte.
Ņemiet vērā, ka ne vienmēr ir jāaizstāj viss mezgls. Vairumā gadījumu problēmu var atrisināt, izmantojot speciālu remontkomplektu, aizstājot virzuļus, vadtapas, putekļu sargus un blīves. Arī suporta kapitālo remontu ir ieteicams uzticēt speciālistam.