Lai lejupielādētu lietotni:
Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.
Kad jāmaina bremžu diski?
Priekšējo bremžu disku kalpošanas laiks ir vidēji 50 000 – 70 000 km, savukārt aizmugurējo – 70 000 – 100 000 km. Tomēr dažreiz tie ir jāmaina agrāk. Jauni diski ir jāuzstāda, ja tie ir nolietojušies līdz minimālajam biezumam, kas norādīts transportlīdzekļa apkopes rokasgrāmatā. Ieteicams to izmērīt ar bīdmēru ik pēc 10 000 km nobraukuma. Arī plaisas un robi, nevienmērīgs nodilums un deformācija liecina, ka komplektējošās daļas ir jāmaina.
Bremžu disku nodiluma pārbaudes procedūra:
Pastāv arī netiešas pazīmes, kas ļauj Jums konstatēt, ka bremžu diski ir jāpārbauda vai jāmaina. Piemēram, ja bremzēšanas laikā jūtat svārstīšanos, strīķēšanos, grabēšanu vai vibrācijas, tas var norādīt, ka detaļas ir deformējušās. Šajā gadījumā Jums, iespējams, būs jāveic papildus mērījumi, piemēram, ar pulksteņindikatora palīdzību. Pirms mērījumu veikšanas rūpīgi notīriet riteņa rumbu un disku. Uzstādiet ierīci uz statīva un novietojiet tās vārpstu perpendikulāri diska virsmai apmēram 5 mm attālumā no tās malas. Vārpstas galam jāsaskaras ar virsmu. Pēc tam pagrieziet riteņa rumbu. Pulksteņindikatoram nevajadzētu rādīt novirzi virs 0,06 mm.
Vāja un nevienmērīga bremzēšana, kā arī vibrējošs bremžu pedālis bieži liecina par nevienmērīgu disku berzes virsmas nodilumu.
Vai vienlaikus jāmaina bremžu diski un kluči?
Nomainot bremžu diskus, ieteicams vienlaikus uzstādīt jaunus klučus. Vecie būs izstrādājuši nodiluma rakstu, kas atbilst vecajiem diskiem. Tādēļ šo kluču atkārtota izmantošana rada priekšlaicīgu disku nodilumu un bremzēšanas veiktspējas samazināšanos. Maiņas procedūras ilgums ir atkarīgs no automašīnas konstrukcijas un Jūsu mehāniķa prasmēm. Jaunu bremžu disku un kluču uzstādīšana vidēji aizņem no 15 minūtēm līdz 3 stundām.
Vai es varu mainīt tikai vienu bremžu disku?
Nē. Bremžu diskus jāmaina tikai pa pāriem uz ass. Pretējā gadījumā vecās detaļas mazākā biezuma dēļ un līdz ar to dažāda virzuļu gājiena garuma dēļ bremžu mehānismi nedarbosies vienlaicīgi, kas bremzējot izraisīs transportlīdzekļa nestabilitāti.
Vai braukšana ar nodilušiem bremžu diskiem ir bīstama?
Jā, tas ir diezgan bīstami, tādēļ nodiluši diski nekavējoties jāmaina. Pārāk plāns bremžu disks nespēj efektīvi izkliedēt siltumu, kas pēc pārkaršanas var likt tam saplaisāt vai sadalīties. Tā rezultātā ritenis ieķīlēsies un automašīna slīdēs. Nevienmērīgs nodilums un dziļas rievas samazina saskares laukumu ar kluci, kā rezultātā samazinās bremzēšanas veiktspēja. Deformācija radīs sānisko sišanos, kas izraisa nevienmērīgu detaļas darba virsmas nodilumu un palielinātu bremžu pedāļa gājienu („mīkstas” bremzes). Runājot par koroziju, disku joprojām var izmantot, ja tā ir nenozīmīga tomēr brauciena laikā Jums vajadzētu notīrīt tā virsmu, līdz galam nospiežot bremzes pedāli. Savukārt, ja korozijas dēļ bremzēšanas veiktspēja ir ievērojami samazinājusies vai bremžu mehānismi darbojas nepareizi, detaļas ir pēc iespējas ātrāk jānomaina.