ATTESA: apraksts, funkcijas un darbības princips

ATTESA: apraksts, funkcijas un darbības princips

ATTESA (Uzlabota vispārājā vilces inženiersistēma augstai caurgājībai) ir pilnpiedziņas sistēmu nosaukums Nissan un Infiniti automašīnās. Sistēma pirmo reizi parādījās 1987. gadā, kad tika izlaists Nissan Bluebird U12 modelis. Sistēma uzlabo transportlīdzekļa bezceļa caurgājību un palīdz tam iegūt saķeri uz slidenām virsmām. Tas palīdz efektīvi izmantot dzinēja griezes momentu. Tas arī uzlabo transportlīdzekļa dinamiskos raksturlielumus un stabilitāti pagriezienos.

Kā tas strādā

ATTESA pilnpiedziņa var būt pilna laika vai pēc nepieciešamības. Pirmajos gados automašīnas ar šķērsvirziena dzinējiem bija aprīkotas ar sadales kārbu ar planetāro centrālo diferenciāli. To bloķēja viskozais sajūgs. Dzinēja griezes moments tika pārdalīts starp visiem četriem riteņiem atkarībā no ceļa apstākļiem.

Vēlāk tika izmantota pilnpiedziņa pēc nepieciešamības. Tajā nebija centrālā diferenciāļa. Tā vietā sadales kārbā izvietots koniskais zobrats tika piestiprināts pie priekšējā diferenciāļa papildu vārpstas. Šis zobrats pastāvīgi pārvada griezes momentu uz kardānvārpstu. Viskozais sajūgs, ko kontrolē borta dators, savieno kardānvārpstu ar aizmugurējās ass galveno pārvadu.

Sarežģītāka sistēma tiek uzstādīta automašīnās ar garenvirziena izvietotiem dzinējiem. Sadales kārbā ir daudzdisku berzes sajūgs ar sūkni. Kad tas ir atvienots, 100% dzinēja griezes momenta tiek piegādāti tikai aizmugurējai asij. 

Iezīmes

Nosaukums Piedziņas veids Atšķirīgās iezīmes Ražošanas sākuma gads Automašīnas, kas aprīkotas ar šo sistēmu
ATTESA Pilna laika Palielinātas berzes centrālo diferenciāli bloķē viskozais sajūgs. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
Pēc nepieciešamības Kad priekšējā ass slīd, viskozais sajūgs ieslēdz aizmugurējo asi, un tā var saņemt līdz pat 50% no dzinēja griezes momenta. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS Pēc nepieciešamības Daudzdisku sajūgs tiek izmantots kā centrālais diferenciālis. Līdz pat 50% griezes momenta var pārvadīt uz priekšējo asi. Dažās modifikācijās ir manuāla pilna sajūga bloķēšana ar pogu. Šajā režīmā griezes moments tiek vienmērīgi pārdalīts starp priekšējo un aizmugurējo asi. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Tiek izmantoti tādi paši mezgli kā ATTESA E-TS. Atšķirība slēpjas aizmugurējā palielinātas berzes diferenciālī ar aktīvu vadību, kas sadala dzinēja griezes momentu starp riteņiem. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.