4motion ir patentēts pilnpiedziņas sistēmu nosaukums, kas tiek izmantotas Volkswagen automašīnās. To lieto kopš 1998. gada. Pirms tam pilnpiedziņas modifikācijas sauca par „Syncro“. Viena no šīs sistēmas galvenajām priekšrocībām ir palielināta bezceļu caurgājība uz nelīdzena reljefa un irdenām vai slidenām virsmām.
Kā tas strādā
Pilna laika 4motion var atrast transportlīdzekļos ar garenvirziena dzinējiem. Tā izmanto Torsen palielinātas berzes diferenciāli. Tas sadala dzinēja griezes momentu atbilstoši ceļa apstākļiem, pārvadot lielāko daļu uz asi ar labāko saķeri.
Sistēmā ar sadali pēc nepieciešamības tiek izmantots elektroniski kontrolējams Haldex daudzdisku sajūgs. Normālos apstākļos viss griezes moments tiek pārvadīts tikai uz priekšējo asi. Ja priekšējie riteņi sāk slīdēt, aizmugurējie riteņi tiek pieslēgti, un uz neilgu laiku uz tiem var pārvadīt līdz pat 100% griezes momenta.
Nepilna laika četru riteņu piedziņa ir retāk sastopams. To aktivizē autovadītājs, un tā nodrošina stingru savienojumu starp priekšējo un aizmugurējo asi. Tā ir paredzēta tikai braukšanai bezceļa apstākļos un braukšanai pa slidenām virsmām.
Volkswagen modeļi, kas aprīkoti ar 4motion
Piedziņas veids | Automašīnas |
Pilna laika ar Torsen diferenciāli | Passat B5; Phaeton 3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9. |
Sadale pēc nepieciešamības ar Haldex sajūgu | Golf 1J1, 1K1, 1K5, 5K1; Bora 1J2, 1J6; Passat B6, B7; Tiguan 5N, AD1, BW2. |
Nepilna laika četru riteņu piedziņa | Amarok 2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B. |
Komentēt