SRS (Supplementary Restraint System) ir pasīvās drošības sistēma, kuras mērķis ir aizsargāt autovadītāju un pasažierus ārkārtas situācijā.
SRS elementi ietver:- priekšējos un sānu drošības spilvenus;
- aktīvos galvas balstus;
- drošības jostu priekšspriegotājus;
- sensorus;
- vadības moduli.
SRS komponenti var atrasties dažādās automašīnas daļās – zem dzinēja pārsega, sēdekļos, kā arī centrālajā konsolē.
SRS sensoru mērķis ir izmērīt automašīnas kustības parametrus un sekot pasažieru nodalījumā esošo cilvēku stāvoklim. Šī informācija tiek nosūtīta uz vadības moduli, kas dod komandu darba vienībām.
Ārkārtas situācijas gadījumā, piemēram, automašīnai saskaroties ar šķērsli ar braukšanas ātrumu 50 km/h vai augstāku, tiek aktivizēti inerces sensori. Līdz ar to modulis aktivē drošības spilvenu propelenta lādiņus. Tā rezultātā tiek atvērti drošības spilveni.
Drošības spilvenu uzpūšana tiek veikta, izmantojot sausu gāzi, kas atrodas kapsulās: elektriskā impulsa ietekmē kapsulas izkūst, un atbrīvojas gāze, kas piepilda drošības spilvenu.
Propelenta lādiņi neaktivizējas, ja:- automašīna uzduras mīkstam priekšmetam;
- trieciens nāk no aizmugures (aktivizējas aktīvie galvas balsti);
- trieciens nāk no sāniem, un sānu drošības spilveni nav paredzēti.
Atsevišķi sensori seko tam, vai cilvēks ir piesprādzējies, vai nē. Drošības jostu nospriegojuma pakāpe var palielināties pēc atbilstoša SRS moduļa signāla saņemšanas.
SRS sistēma mijiedarbojas ar centrālo atslēgu: durvis, kuras bija bloķētas negadījuma brīdī, pēc SRS signāla saņemšanas tiek atbloķētas. Tas sniedz glābējiem piekļuvi cietušajiem.
Komentēt