DSTC: definīcija, funkcija, darbības princips un atteices cēloņi

DSTC: definīcija, funkcija, darbības princips un atteices cēloņi

DSTC (Dynamic Stability & Traction Control) apzīmē stabilitātes un vilces kontroles sistēmu, kas tiek uzstādīta Volvo automašīnās. Tā pirmoreiz parādījās 1998. gadā izlaistajā sedanā Volvo S80. Šai sistēmai ir galvenā loma transportlīdzekļu drošībā; tā uzlabo vadāmību un manevrējamību un palīdz izvairīties no buksēšanas un riteņu slīdēšanas.

Kā darbojas DSTC

Stabilitātes saglabāšana tiek panākta, salīdzinot autovadītāja plānoto kustības virzienu ar faktisko automašīnas virzienu. Lai noteiktu pareizo kustības trajektoriju, procesors izmanto datus par stūres pagrieziena leņķi, spiedienu bremžu sistēmā un bremžu gaismas slēdža stāvokli. Lai novērtētu faktisko braukšanas virzienu, tiek ņemti vērā citi parametri: riteņu griešanās ātrums, pagriešanās ātrums un centrbēdzes spēks.

Ja nepieciešams, sistēma iedarbina bremzes, lai automašīna atgrieztos paredzētajā trajektorijā. Turklāt šim nolūkam tas var samazināt dzinēja griezes momentu, mainot iesmidzinātās degvielas daudzumu.

Sistēma vienmēr ir ieslēgta, un to nevar izslēgt. Tomēr autovadītājs var ieslēgt režīmu Sport, kurā sistēma tam ļauj, piemēram, izmantot „kontrolētu buksēšanu”.

Populāri Volvo modeļi, kas aprīkoti ar DSTC

  • V60 I, II;
  • S80 I, II; 
  • V70 II, III;
  • S60 I, II;
  • V90 Cross Country.

DSTC darbības traucējumu cēloņi

  • Bieži sabojājas stūres pagrieziena leņķa devējs.
  • Riteņu griešanās ātruma devēji kļūst netīri.
  • Var sabojāties vadi.
Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.