Shiftronic ir manuālā pārnesumu pārslēgšanas funkcija automātiskajās un automatizētajās transmisijās, kas tiek uzstādītas Hyundai un Kia automašīnās. Pirmoreiz tā tika ieviesta 90. gadu beigās. Šodien tā ir pieejama daudziem šo marku automašīnu modeļiem. Shiftronic funkcija ļauj autovadītājam labāk kontrolēt savu automašīnu. Tas ir noderīgi, kad palēnināt gaitu, veicat apdzīšanu, braucat lejup no kalna vai uzsākat kustību uz ledus. Kad Shiftronic režīms nav nepieciešams, transmisija darbojas automātiskajā režīmā.
Transmisiju ar Shiftronic funkciju darbības princips
Speciāla programmatūra nodrošina Shiftronic funkcijas darbību. Pastāv divi veidi, kā ieslēgt manuālo režīmu: pārvietojot pārnesumkārbas pārslēdzējsviru no „D” stāvokļa īpašā gropē un pēc tam iespiežot „+” vai „–” vai izmantojot pogas ar tādām pašām zīmēm, kas uzstādītas uz stūres rata. Signāli no pārnesumu pārslēga stāvokļa devēja vai stūres rata pogām tiek pārsūtīti uz transmisijas vadības bloku, kurš nosūta komandas, lai ieslēgtu noteiktu pārnesumu.
Populāras transmisijas, kas aprīkotas ar Shiftronic funkciju
Pārnesumkārbas kods | Pārnesumu skaits | Transmisijas veids | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Spēka pārvada izkārtojums | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
A5HF1 | 5 | Automātiskā ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem | 3,8 | 400 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2005 | Hyundai Santa Fe CM; Kia Carens UN; Hyundai Sonata NF; Kia Carnival VQ; Hyundai Grandeur TG; Kia Sorento XM; Kia Opirus LD; Hyundai Entourage VQ. |
A5SR1 | 5 | Automātiskā ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem | 3,5 | 350 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2002 | Kia Sorento BL; Hyundai Genesis ВН. |
A6MF1 | 6 | Automātiskā ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem | 2,4 | 240 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2009 | Kia Optima JF; Hyundai Grandeur HG; Kia Carnival YP; Hyundai Sonata YF; Kia Optima TF; Hyundai Tucson LM; Kia Carnival VQ; Hyundai Sonata LF; Kia Cadenza VG; Hyundai i30 GD; Kia Sportage SL; Hyundai Grandeur TG; Kia Sportage QL; Hyundai i40 VF; Kia Soul PS; Hyundai Tucson TL. |
A8LF1 | 8 | Automātiskā ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem | 3,5 | 350 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2016 | Hyundai Santa Fe; Kia Cadenza YG; Kia Carnival YP; Hyundai Tucson TL; Kia Sorento UM; Hyundai Sonata LF; Hyundai Grandeur IG; Kia Sportage QL. |
7DCT (D7UF1) | 7 | Automatizētā ar dubultu sauso sajūgu | 2,0 | 350 | Priekšējā | 2015 | Veloster FS; Veloster JS. |
Bieži sastopamie Shiftronic transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Bieži notiek hidrobloka solenoīda atteice. | A5HF1. |
Agresīvs braukšanas stils izraisa planētu pārvadu iznīcināšanu. | A5HF1; D7UF1. |
Ieejas un izejas vārpstas ātruma sensoriem ir īss darbmūžs. | A5HF1; A6MF1. |
Agresīva braukšana izraisa priekšlaicīgu hidrotransformatora sajūga frikcijas uzliku nodilumu. | A5SR1; A6MF1. |
Bieži notiek elektroniskās vadības shēmas plates pārkaršana. | A5SR1. |
Savlaicīgi neveikta transmisijas eļļas nomaiņa izraisa hidrobloka kanālu aizsērēšanu un eļļas badu. | A5SR1; A6MF1. |
Laika gaitā atslābst saules rata zobrata skrūves. Tas izraisa transmisijas slīdēšanu. | A6MF1. |
Notiek solenoīda vadojuma atteice. | A6MF1. |
Saplaisā pārnesumkārbas plastmasas kartera vāks. | A6MF1. |
Notiek programmatūras darbības traucējumi. | A8LF1. |
Sajūgs ātri nodilst. | D7UF1. |
Komentēt