CDI dzinēji: darbības īpatnības

CDI dzinēji: darbības īpatnības

CDI ir dīzeļdzinēji ar Common Rail tiešās iesmidzināšanas sistēmu, kas tiek uzstādīti dažādos Mercedes-Benz auto modeļos. Šie dzinēji parādījās 1997. gadā. Tiem ir 4, 5, 6 vai 8 cilindri. Tie ir aprīkoti ar ķēdes piedziņu, turbokompresoru, lielākoties arī ar starpdzesētāju. Mūsdienu modifikācijās tiek uzstādīts 2-pakāpju turbokompresors; sastopama ir arī AdBlue (šķidrums dīzeļa izplūdē) ķīmiskā līdzekļa iesmidzināšanas sistēma – tā kalpo kaitīgo izmešu samazināšanai izplūdes gāzēs.

CDI dzinēji patērē salīdzinoši nelielu degvielas daudzumu, ir eko-draudzīgi, piedāvā augstāku jaudu un lielāku griezes momentu. Šādas dzinēju iesmidzināšanas sistēmas ražo tādi pazīstami ražotāji kā Bosch un Delphi.

Populāri CDI dzinēji

Kods Cilindru skaits un izvietojums Vārstu skaits Tilpums, l Jauda, ZS Griezes moments, Nm Izlaiduma gadi Mercedes-Benz modeļi
OM612 5, vienrindas 20 2.7 156–170 330–400 1999–2007 C-Class W203; CLK-Class C209; E-Class W210; ML-Class W163; G-Class W463; Sprinter W901
ОМ651 4, vienrindas 16 1.8 and 2.2  109‒204 250–500 2008 līdz šim brīdim A-Class W176; CLS-Class W218; S-Class W222; SLK-Class R172; GLA-Class X156; M-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; E-Class W212; C-Class W204; C-Class W205; B-Class W246
ОМ656 6, vienrindas 24 3.0 286–340 600‒700 2017 līdz šim brīdim CLS-Class C257; S-Class W222; E-Class W213; G-Class W463
ОМ642 V6 24 3.0 184–265 400–620 2005 līdz šim brīdim C-Class W204; CLS-Class W219; E-Class W211; E-Class W213; CLK-Class C209; CLS-Class W218; E-Class W212; R-Class W251; S-Class W222; GL-Class X164; GLC-Class X253; ML-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; GLK-Class X204; G-Class W463; S-Class W221
ОМ629 V8 32 4.0  306–320  700–730 2005–2010 E-Class W211; GL-Class X164 ;S-Class W221; ML-Class W164
OM640 4, vienrindas 16 2.0 82–140 180–300 2004–2012 A-Class W169; B-Class W245
ОМ646 4, vienrindas 16 2.2 102–170 235–400 2002–2010 C-Class W203; C-Class W204; CLK-Class C209; E-Class W211; Sprinter W906; V-Class W639
ОМ647 5, vienrindas 20 2.7 177 400 2002–2005 E-Class W211
ОМ613 6, vienrindas 24 3.2 197 470 1999–2013 E-Class W210; S-Class W220
ОМ628 V8 32 4.0 250–260 560 1999–2005 E-Class W211; G-Class W463; S-Class W220; ML-Class W163
OM654 4, vienrindas 16 2.0 150–245 360‒500 2016 līdz šim brīdim C-Class W205; E-Class W213

Bieži sastopami CDI dzinēju darbības traucējumi 

Darbības traucējumiDzinēji
Priekšlaicīgs sadales vārpstas nodilums, ko nosaka dzinēja uzbūve.OM612.
Bieži vien deg elektriskie vadi, kas piegādā strāvu degvielas sprauslām un pūtes spiediena devējam.OM612, ОМ647.
Ugunsizturīgo paplākšņu pārdegšana zem sprauslām, kas izraisa duļķu veidošanos uz tām. OM612, ОМ647, ОМ613.
Priekšlaicīga pjezoelektrisko sprauslu sadalīšanās.OM651.
Eļļas sūkņa darbības traucējumu dēļ var rasties kloķvārpstas gultņu novirze.OM651.
Ieplūdes kolektors mēdz plaisāt, un tā hermētiskuma zūd, jo tas ir izgatavots no plastmasas.OM651.
Bieži notiek dzeses šķidruma noplūde pie termostata korpusa un ūdens sūkņa.OM651.
Bieži rodas eļļas dzesētāja noplūdes tā blīves neuzticamības dēļ.ОМ642.
Izplūdes kolektora plaisāšanas dēļ, un tā nodiluma produktiem nonākot turbīnā, tā priekšlaicīgi sabojājas.ОМ642.
Dzinējs ir ļoti jutīgs pret pārkaršanu; tas izraisa plaisu parādīšanos un skrambveida nodilumu.ОМ629, ОМ628.
Degvielas izlīšana no sprauslām, degvielas sūkņa bojājumi.ОМ629, ОМ628.
Samērā ātri piesārņojas EGR vārsts, kā arī ieplūdes drosele.OM640.
Bieži bojājas kloķvārpstas un sadales vārpstas stāvokļa devēji.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
Ātro savienotāju izžūšanas dēļ degvielas sistēmā rodas gaisa korķi.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
[Total: 0   Average: 0/5]