CDI ir dīzeļdzinēji ar Common Rail tiešās iesmidzināšanas sistēmu, kas tiek uzstādīti dažādos Mercedes-Benz auto modeļos. Šie dzinēji parādījās 1997. gadā. Tiem ir 4, 5, 6 vai 8 cilindri. Tie ir aprīkoti ar ķēdes piedziņu, turbokompresoru, lielākoties arī ar starpdzesētāju. Mūsdienu modifikācijās tiek uzstādīts 2-pakāpju turbokompresors; sastopama ir arī AdBlue (šķidrums dīzeļa izplūdē) ķīmiskā līdzekļa iesmidzināšanas sistēma – tā kalpo kaitīgo izmešu samazināšanai izplūdes gāzēs.
CDI dzinēji patērē salīdzinoši nelielu degvielas daudzumu, ir eko-draudzīgi, piedāvā augstāku jaudu un lielāku griezes momentu. Šādas dzinēju iesmidzināšanas sistēmas ražo tādi pazīstami ražotāji kā Bosch un Delphi.
Populāri CDI dzinēji
Kods | Cilindru skaits un izvietojums | Vārstu skaits | Tilpums, l | Jauda, ZS | Griezes moments, Nm | Izlaiduma gadi | Mercedes-Benz modeļi |
OM612 | 5, vienrindas | 20 | 2.7 | 156–170 | 330–400 | 1999–2007 | C-Class W203; CLK-Class C209; E-Class W210; ML-Class W163; G-Class W463; Sprinter W901 |
ОМ651 | 4, vienrindas | 16 | 1.8 and 2.2 | 109‒204 | 250–500 | 2008 līdz šim brīdim | A-Class W176; CLS-Class W218; S-Class W222; SLK-Class R172; GLA-Class X156; M-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; E-Class W212; C-Class W204; C-Class W205; B-Class W246 |
ОМ656 | 6, vienrindas | 24 | 3.0 | 286–340 | 600‒700 | 2017 līdz šim brīdim | CLS-Class C257; S-Class W222; E-Class W213; G-Class W463 |
ОМ642 | V6 | 24 | 3.0 | 184–265 | 400–620 | 2005 līdz šim brīdim | C-Class W204; CLS-Class W219; E-Class W211; E-Class W213; CLK-Class C209; CLS-Class W218; E-Class W212; R-Class W251; S-Class W222; GL-Class X164; GLC-Class X253; ML-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; GLK-Class X204; G-Class W463; S-Class W221 |
ОМ629 | V8 | 32 | 4.0 | 306–320 | 700–730 | 2005–2010 | E-Class W211; GL-Class X164 ;S-Class W221; ML-Class W164 |
OM640 | 4, vienrindas | 16 | 2.0 | 82–140 | 180–300 | 2004–2012 | A-Class W169; B-Class W245 |
ОМ646 | 4, vienrindas | 16 | 2.2 | 102–170 | 235–400 | 2002–2010 | C-Class W203; C-Class W204; CLK-Class C209; E-Class W211; Sprinter W906; V-Class W639 |
ОМ647 | 5, vienrindas | 20 | 2.7 | 177 | 400 | 2002–2005 | E-Class W211 |
ОМ613 | 6, vienrindas | 24 | 3.2 | 197 | 470 | 1999–2013 | E-Class W210; S-Class W220 |
ОМ628 | V8 | 32 | 4.0 | 250–260 | 560 | 1999–2005 | E-Class W211; G-Class W463; S-Class W220; ML-Class W163 |
OM654 | 4, vienrindas | 16 | 2.0 | 150–245 | 360‒500 | 2016 līdz šim brīdim | C-Class W205; E-Class W213 |
Bieži sastopami CDI dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Priekšlaicīgs sadales vārpstas nodilums, ko nosaka dzinēja uzbūve. | OM612. |
Bieži vien deg elektriskie vadi, kas piegādā strāvu degvielas sprauslām un pūtes spiediena devējam. | OM612, ОМ647. |
Ugunsizturīgo paplākšņu pārdegšana zem sprauslām, kas izraisa duļķu veidošanos uz tām. | OM612, ОМ647, ОМ613. |
Priekšlaicīga pjezoelektrisko sprauslu sadalīšanās. | OM651. |
Eļļas sūkņa darbības traucējumu dēļ var rasties kloķvārpstas gultņu novirze. | OM651. |
Ieplūdes kolektors mēdz plaisāt, un tā hermētiskuma zūd, jo tas ir izgatavots no plastmasas. | OM651. |
Bieži notiek dzeses šķidruma noplūde pie termostata korpusa un ūdens sūkņa. | OM651. |
Bieži rodas eļļas dzesētāja noplūdes tā blīves neuzticamības dēļ. | ОМ642. |
Izplūdes kolektora plaisāšanas dēļ, un tā nodiluma produktiem nonākot turbīnā, tā priekšlaicīgi sabojājas. | ОМ642. |
Dzinējs ir ļoti jutīgs pret pārkaršanu; tas izraisa plaisu parādīšanos un skrambveida nodilumu. | ОМ629, ОМ628. |
Degvielas izlīšana no sprauslām, degvielas sūkņa bojājumi. | ОМ629, ОМ628. |
Samērā ātri piesārņojas EGR vārsts, kā arī ieplūdes drosele. | OM640. |
Bieži bojājas kloķvārpstas un sadales vārpstas stāvokļa devēji. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Ātro savienotāju izžūšanas dēļ degvielas sistēmā rodas gaisa korķi. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Komentēt