TD4, TDV6, TDV8 ir dīzeļdegvielas spēka iekārtu līnija, kas tiek uzstādītas Land Rover transportlīdzekļos. To pārstāv dzinēji ar turbopūti. Lielākā daļa no tiem ir aprīkoti ar Common Rail tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Tomēr ir arī modifikācijas ar dažādām degvielas padeves sistēmām: ar tiešo iesmidzināšanu un sadalītāja augstspiediena degvielas sūkni bez akumulējošās degvielas sistēmas vai ar iesmidzināšanu virpuļkamerā. Šie ir citu autoražotāju izstrādāti dzinēji, piemēram, PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company un BMW. Daudzās modifikācijās ir dubultā turbopūte, kas garantē maksimālu dzinēju efektivitāti un veiktspēju, nodrošinot arī lieliskas vilces īpašības.
Populāri TD4, TDV6 un TDV8 dzinēji
Dzinēja modelis |
Dzinēja kods |
Tilpums, l |
Cilindru skaits un izvietojums |
Vārstu skaits |
Jauda, ZS |
Maksimālais griezes moments, Nm |
Modeļi, kuros tiek izmantoti |
TD4 |
204D3 (M47TUD20) |
2.0 |
4, vienrindas |
16 |
116‒150 |
280‒330 |
Land Rover Freelander |
224DT(DW12BTED4) |
2.2 |
4, vienrindas |
16 |
122–200 |
360‒450 |
Land Rover Discovery Sport;
Land Rover Freelander;
Range Rover Evoque |
ZSD-424 |
2.4 |
4, vienrindas |
16 |
122 |
360 |
Land Rover Defender |
TDV6 |
306DT, 30DDTX |
3.0 |
V6 |
24 |
211‒306 |
520‒700 |
Range Rover Sport;
Land Rover Discovery;
Range Rover |
276DT |
2.7 |
V6 |
24 |
190 |
440 |
Land Rover Discovery;
Range Rover |
TDV8 |
448DT |
4.4 |
V8 |
32 |
313‒339 |
700‒740 |
Range Rover |
368DT |
3.6 |
V8 |
32 |
271‒272 |
630‒640 |
Land Rover Range Rover;
Range Rover Sport |
Bieži sastopami TD4, TDV6 un TDV8 dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Neuzticami virpuļvārsti. Slikta stiprinājuma dēļ tie var noplīst un bojāt virzuļus un turbīnu. | 204D3 |
Diezgan ātri bojājas kloķvārpstas skriemelis. | 204D3 |
Sprauslu demontāžas process ir sarežģīts un darbietilpīgs. Vairumā gadījumu tie ir jāizurbj. | 224DT, DW12BTED4 |
Dīzeļdegvielas piemaisījumu dēļ ātri nolietojas sūknis, kas piegādā degvielu sliedē. Tā dilšanas produkti aizsērē sprauslas. | ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT
|
Pēc 200’000 km nobraukuma no dzinēja pārsega apakšas dzirdami klaudzieni, ko izraisa klaņu galviņu bojājumi. | ZSD-424 |
Kloķvārpstas stāvokļa devēja nepārdomātās konstrukcijas dēļ dzinējs slāpst vai neiedarbojas. | 306DT, 30DDTX |
Konstrukcijas nepilnību dēļ notiek priekšlaicīga kloķvārpstas gultņu atteice. | 306DT, 30DDTX, 276DT |
Bojāta piedziņas mehānisma dēļ turbokompresoram sāk rasties darbības traucējumi. | 276DT |
Plaisā ieplūdes kolektora plastmasas elementi, kā arī gaisa caurules. | 448DT |
Saplaisājis termostata korpuss izraisa dzinēja pārkaršanu. | 368DT |
Eļļas noplūde no turbokompresora izraisa spēka iekārtas eļļas badu. | 368DT |
Den
smaidīgs tehniķis ar lielu pieredzi AUTODOC video instrukciju vērošanā;
Nekur nerādās bez brillēm;
brauc ar BMW X5 E53;
sapņo par Youtube Zelta Pogu, sasniedzot 1000000 abonentu skaitu.
Komentēt