Satura rādītājs
paslēpt
FWD ir vispārējs priekšējās piedziņas nosaukums. Pirmo reizi tā tika uzstādīta 1928. gadā Alvis markas rodsterā. To sāka plaši izmantot pagājušā gadsimta 60. un 70. gados. Mūsdienās tā ir populārākā piedziņa vidēja izmēra un kompaktās automašīnās.
Kā darbojas FWD
Galvenās FWD automašīnu spēka pārvada sastāvdaļas ir:
- Pārnesumkārba: tā ir savienota ar dzinēja spararatu, izmantojot sajūgu vai hidrotransformatoru. Tā pārvada griezes momentu no dzinēja līdz galveno pārvadu. Tā maina pārnesumskaitli, kas savukārt palīdz pielāgot dzinēja griezes momentu.
- Galvenais pārvads: tas maina pārnesumkārbas izejas griezes momentu un pārnes to uz diferenciāli.
- Starpriteņu diferenciālis: tas sadala spēku starp priekšējiem riteņiem. Bieži vien tam ir elektronisks bloķētājs, un tas var būt iebūvēts pārnesumkārbas korpusā.
- Asu vārpstas: tās pārvada dzinēja griezes momentu no diferenciāļa uz riteņiem.
FWD veidi un iezīmes
Dzinēja atrašanās vieta | FWD izkārtojums | Priekšrocības | Trūkumi | Automašīnas ar priekšējo piedziņu |
Gareniski pirms ass | Dzinējs, galvenais pārvads un pārnesumkārba ir izkārtoti viens aiz otra |
|
|
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2. Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2; Renault 12, 18; Alfa Romeo Arna. |
Gareniski aiz ass |
|
|
Citroën DS; Renault 4, 5. |
|
Gareniski virs ass | Dzinējs ir uzstādīts virs transmisijas vai tas sānos |
|
|
Toyota Tercel L10; Cadillac Eldorado; Saab 99; Oldsmobile Toronado. |
Šķērseniski pirms ass | Dzinējs, galvenais pārvads un pārnesumkārba ir izkārtoti viens aiz otra |
|
|
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5; Opel Astra J, K; Škoda Fabia 545. |
Šķērseniski virs ass |
|
|
Peugeot 104, 204, 304, 205; Citroën Visa Super; Rover Mini. |
Komentēt