FWD: definīcija, funkcijas un darbības princips

FWD: definīcija, funkcijas un darbības princips

FWD ir vispārējs priekšējās piedziņas nosaukums. Pirmo reizi tā tika uzstādīta 1928. gadā Alvis markas rodsterā. To sāka plaši izmantot pagājušā gadsimta 60. un 70. gados. Mūsdienās tā ir populārākā piedziņa vidēja izmēra un kompaktās automašīnās.

Kā darbojas FWD

Galvenās FWD automašīnu spēka pārvada sastāvdaļas ir:

  • Pārnesumkārba: tā ir savienota ar dzinēja spararatu, izmantojot sajūgu vai hidrotransformatoru. Tā pārvada griezes momentu no dzinēja līdz galveno pārvadu. Tā maina pārnesumskaitli, kas savukārt palīdz pielāgot dzinēja griezes momentu.
  • Galvenais pārvads: tas maina pārnesumkārbas izejas griezes momentu un pārnes to uz diferenciāli.
  • Starpriteņu diferenciālis: tas sadala spēku starp priekšējiem riteņiem. Bieži vien tam ir elektronisks bloķētājs, un tas var būt iebūvēts pārnesumkārbas korpusā.
  • Asu vārpstas: tās pārvada dzinēja griezes momentu no diferenciāļa uz riteņiem.

FWD veidi un iezīmes

Dzinēja atrašanās vieta FWD izkārtojums Priekšrocības Trūkumi Automašīnas ar priekšējo piedziņu 
Gareniski pirms ass Dzinējs, galvenais pārvads un pārnesumkārba ir izkārtoti viens aiz otra
  • Augsta slodze uz dzenošiem riteņiem, kas uzlabo vilci un saķeri ar ceļu, it īpaši uz slidenām virsmām.
  • Uzlabota pasīvo drošību, pateicoties palielinātai deformācijas (triecienu uztveres) zonai
  • Augsta stūres pretestība.
  • Nepietiekama pagriežamība.
  • Zema bezceļa manevrējamība.
  • Neoptimāls bremzēšanas spēku sadalījums.
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2.   Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2;
Renault 12, 18;
Alfa Romeo Arna.
Gareniski aiz ass
  • Laba bezceļu manevrējamība, pateicoties īsai priekšējai pārkarei.
  • Gara garenbāze nodrošina īpaši gludu gaitu.
  • Nepietiekama slodze uz transportlīdzekļa priekšējās daļas, kas negatīvi ietekmē tā vilces īpašības.
  • Ierobežota salona telpa.
  • Zema dzinēja dzesēšanas sistēmas efektivitāte.
Citroën DS;
Renault 4, 5.
Gareniski virs ass Dzinējs ir uzstādīts virs transmisijas vai tas sānos
  • Laba redzamība no autovadītāja sēdekļa.
  • Optimāls svara sadalījums.
  • Samazināta dzinēja efektivitāte.
  • Sarežģīta spēka pārvads konstrukcija.
Toyota Tercel L10;
Cadillac Eldorado;
Saab 99;
Oldsmobile Toronado.
Šķērseniski pirms ass Dzinējs, galvenais pārvads un pārnesumkārba ir izkārtoti viens aiz otra
  • Kompakts izkārtojums
  • Vienkārša dzinēja konstrukcija.
  • Nevienmērīgs asu vārpstu nodilums.
  • Nevienmērīgs griezes moments sadalījums pa riteņiem.
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5;
Opel Astra J, K;
Škoda Fabia 545.
Šķērseniski virs ass
  • Pārnesumkārbai ir kopīgs korpuss ar dzinēju, kas ietaupa telpu zem dzinēja pārsega.
  • Sarežģīta pārnesumkārbas konstrukcija, kas apgrūtina remontu. 
Peugeot 104, 204, 304, 205;
Citroën Visa Super;
Rover Mini.
Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.