Kas ir RWD? Funkcijas un tehniskās specifikācijas

Kas ir RWD? Funkcijas un tehniskās specifikācijas

RWD ir vispārējs aizmugurējās piedziņas sistēmu nosaukums visu marku vieglajās automašīnās un komerctransporta līdzekļos. Tas nozīmē, ka dzinēja griezes moments tiek pārvadīts uz aizmugurējiem riteņiem. Šis piedziņas veids tika plaši izmantots 20. gadsimtā. Mūsdienās aizmugurējā piedziņa (RWD) kļūst arvien retāk sastopama. Parasti ar to ir aprīkotas sporta automašīnas ar jaudīgiem dzinējiem, tostarp tādas kā Dodge Challenger un Charger, Chevrolet SS, Chrysler 300, Subaru BRZ, Hyundai Genesis Coupe un Mazda MX-5.   

Kā darbojas RWD

Vairumā automašīnu ar aizmugurējo piedziņu dzinējs un transmisija tiek uzstādīti priekšpusē. Izmantojot kardānvārpstu, dzinēja griezes moments tiek pārvadīts uz aizmugurējā tilta galveno pārvadu un no galvenā pārvada uz starpriteņu diferenciāli. Diferenciālis sadala to starp dzenošiem riteņiem. Priekšējā ass nav sajūgta ar transmisiju. 

Pieejami ir arī citi izkārtojuma veidi. Piemēram, dzinējs var tikt uzstādīts automašīnas priekšpusē, savukārt transmisija — vienā korpusā ar aizmugurējā tilta galveno pārvadu. Kardānvārpsta tiek izmantota griezes momenta pārvadei no dzinēja uz transmisiju. Dažos transportlīdzekļos dzinējs tiek uzstādīts aizmugurē un atrodas vienā korpusā ar transmisiju un aizmugurējā tilta galveno pārvadu.

RWD veidi un iezīmes

RWD izkārtojums Dzinēja atrašanās vieta Transmisijas atrašanās vieta Priekšrocības Trūkumi Automašīnas ar aizmugurējo piedziņu
Priekšējais Pirms vai virs ass Priekšpusē, retāk aizmugurē
  • Lieliska vadāmība uz sausām virsmām.
  • Vienmērīgs riepu nodilums.
  • Transportlīdzekļa masas palielināšanās.
  • Samazināta salona telpa.
  • Būtisks jaudas zudums.
Alfa Romeo Stelvio 949, Spider 939; Cadillac CTS A1LL; Chevrolet Corvette С7; Aston Martin Vantage Volante; Audi 100 Coupé S C1 F104.
Vidus Aiz ass
  • Samazināta slodze uz priekšējo asi
  • Neierasts salona izkārtojums.
  • Neesošs vai neliels bagāžas nodalījums.
Mazda RX-7 FD; Dodge Viper SRT-10; Daihatsu Hijet S85, S200; BMW Z8 E52; Ferrari 599 GTB Fiorano, Portofino; Lexus LFA; Mercedes-Benz SLR McLaren R199; Lotus Seven.
Vidus Pirms ass Aizmugurē
  • Uzlabota dzenošo riteņu saķere, it īpaši uz slidenām virsmām.
  • Lieliska vadāmība.
  • Spēja veikt pagriezienus lielā ātrumā.
  • Samazināta turēšanas spēja uz ceļa.
  • Grūti piekļūt dzinējam.
  • Zema salona ietilpība.
  • Sarežģīta dzinēja dzesēšanas sistēmas konstrukcija.
De Tomaso Pantera; Ford GT; Ferrari Enzo; Toyota MR2; Porsche Carrera GT 980, Boxster 987, 981, Cayman 987, 981; Jaguar XJ220 Х27.
Aizmugurējais Aiz ass
  • Samazināta transportlīdzekļa masa.
  • Izcila dinamika.
  • Laba saķere un stabilitāte uz slidenām virsmām.
  • Zems trokšņa līmenis salonā.
  • Optimāls bremzēšanas spēku sadalījums.
  • Pārlieka pagriežamība.
  • Nepietiekoša stūres sistēmas veiktspēja.
  • Samazināta virsbūves stabilitāte sānvēja apstākļos.
  • Sarežģīta dzinēja dzesēšanas sistēmas un salona apsildes konstrukcija, tādēļ tās ir sarežģīti remontēt.
Renault Twingo CNO, BCM; Smart Fortwo 451, 453, City Coupe 450; Porsche 911 997; Tesla Model S 5YJS.
    Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

    Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.