M57D30 ir turbopūtes dīzeļdzinējs ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu. To no 1998. līdz 2012. gadam ražoja BMW Group rūpnīca Šteirā, Austrijā. Šī spēka iekārta tika uzstādīta dažos BMW, Range Rover un Opel automašīnu modeļos.
M57D30 dzinēja iezīmes
Dzinējam ir 6 cilindri, kas izvietoti rindā, un 24 vārsti. Cilindru bloks ir izgatavots no čuguna. Cilindru bloka galva ir no alumīnija. Common Rail degvielas sistēmu ražoja vācu uzņēmums Bosch, turbokompresoru – amerikāņu uzņēmums Garrett. Modifikācijās, kas aprīkotas ar šo dzinēju, ir starpdzesētājs. Gāzu sadales mehānismā tiek izmantota ķēde.
M57D30 dzinēja tehniskās specifikācijas
Dzinēja kods | Dzinēja darba tilpums, l | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Automašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
M57D30 | 3,0 | 184‒193 | 390‒410 | Range Rover L322; Opel Omega В; BMW 5 series E39; BMW 3 series E46; BMW 7 series E38; BMW X5 E53. |
Biežāk sastopamie M57D30 darbības traucējumi
- Dzinēja kloķvārpstas skriemelis salūzt jau pēc salīdzinoši neliela nobraukuma.
- Degvielas sistēmas komplektējošās daļas ir jutīgas pret degvielas kvalitāti un ātri aizsērē.
- Dažreiz ieplūdes kolektora aizvari noplīst un iekļūst dzinēja cilindros, kas izraisa dārga remonta nepieciešamību.
Komentēt